Minipil blijvend bloeden

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Tuinvrouw, 5 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuinvrouw

    Tuinvrouw Lid

    2 dec 2022
    22
    2
    3
    Vrouw
    Hi,


    Ik slik nu 33 dagen de minipil. Van deze 33 dagen ben ik maar 9 dagen niet ongesteld geweest. Ik moet voor het bloeden een mini tampon of inlegkruisje gebruiken. Met opstaan zie ik zwart voor m’n ogen en voel me erg slap. Naast andere ‘leuke’ bijwerkingen. Is er nog kans dat deze bijwerkingen weg gaan? Zou het kunnen helpen om even een maand te stoppen en condooms te gebruiken om m’n hormonale balans weer terug te krijgen? Ik ben erg ziek geweest 3 weken terug, wat misschien niet mee helpt.

    Ik ben overgestapt op de minipil omdat de reguliere pil veel bijwerkingen gaf en ik iets zocht met minder hormonen, maar niet zo definitief als een implanon, prikpil of spiraaltje ivm evt kinderwens binnen een paar jaar. Evt andere tips voor anticonceptie zijn ook welkom!
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Spiraaltje is verre van definitief hoor….. erin en eruit wanneer je wilt ;)


    Sorry verder geen tips over de mini pil
     
  3. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    553
    340
    63
    Vrouw
    Ik had hetzelfde probleem met de mini-pil.
    Uiteindelijk voor een spiraal gekozen.
     
  4. Tuinvrouw

    Tuinvrouw Lid

    2 dec 2022
    22
    2
    3
    Vrouw
    Dat

    Dat is zo! Zeker niet definitief natuurlijk. Echter kost het wel €180 en begreep ik van de huisarts dat je bij een spiraal ook 3-6 maanden zou moeten wennen. Wel zonde als je het dan na bijv een jaar eruit zou laten halen (vind ik). Daarbij vriendinnen gehad die hetzelfde als met de minipil, ook veel spotting hadden de eerste maanden ☹️. Daarna waren ze wel heel tevreden erover.
     
  5. Tuinvrouw

    Tuinvrouw Lid

    2 dec 2022
    22
    2
    3
    Vrouw

    Helemaal geen spotting gehad? Hoe lang heb je ‘m laten zitten?
     
  6. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    553
    340
    63
    Vrouw
    1e keer was voor mijn 1e zwangerschap, 2de keer tussen de 2 zwangerschappen in.
    Toen beide keren het eerste halfjaar wel af en toe wat spotting, niet continue, na het eerste halfjaar nooit meer ongesteld. Die twee hebben ong 1,5 jaar in gezeten.
    Nu de 3de keer dat ik een spiraal heb, had wat meer spotting en duurde ook wel wat langer dan een halfjaar. De spotting is nu over, maar helaas is mijn menstruatie niet helemaal weg nu (zit er inmiddels iets meer dan een jaar in). Hopelijk veranderd dat nog, maar zo niet dan valt hier ook goed mee te leven.

    Mij heeft het overigens geen 180 gekost. Plaatsen door huisarts of verloskundige valt niet onder het eigen risico en het spiraal zelf valt onder mijn aanvullende verzekering.
     
  7. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.860
    4.937
    113
    Ik ben eens gestopt met de minipil bij langdurig bloedverlies op aanraden van de gyn tot het bloeden stopte, toen weer gestart - dat gaf een soort reset kennelijk, want daarna nooit meer zo lang bloedverlies gehad.
     
  8. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    180? Je kan een recept vragen aan je huisarts en online bestellen. Dan betaal je rond de 60 euro word hij netjes thuis gestuurd en kan je huisarts hem plaatsen. En als je een goede verzekering heb kan je hem declareren en kost het je niets
     
  9. Tuinvrouw

    Tuinvrouw Lid

    2 dec 2022
    22
    2
    3
    Vrouw

    Dank voor het delen! Mijn huisarts vertelde dat het rond de 180€ kost, ik heb nog niet gekeken naar voor wat ik precies verzekerd ben. M’n anticonceptie wordt nu ook niet vergoed.

    Wat evaleana aan geeft is misschien nog een optie, en tussendoor dan even met condooms. Anders maar verdieping in een spiraal.
     
  10. Tuinvrouw

    Tuinvrouw Lid

    2 dec 2022
    22
    2
    3
    Vrouw
    Het bedrag is wat mijn huisarts aangaf dat het zou kosten, ik heb mijn verzekering nog niet nagekeken maar nu wordt anticonceptie ook niet vergoed..
     
  11. Tuinvrouw

    Tuinvrouw Lid

    2 dec 2022
    22
    2
    3
    Vrouw

    Dank voor de tip! Wellicht dat ik dit ook ga proberen, het zou super zijn als het voor mij ook zou werken. Ik heb het bloedverlies sinds dat ik goed ziek ben geweest, dus misschien is het allemaal wat verstoord doordat ik ziek ben geweest.
     
  12. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    Zou hem dan online bestellen. Betaal je rond de 60 euro voor een koperspiraal
     
  13. Tuinvrouw

    Tuinvrouw Lid

    2 dec 2022
    22
    2
    3
    Vrouw

    Ah, ik wil geen koperspiraal. Heb het liefst zo weinig mogelijk bloedverlies. Een mirena of kyleena kost €150 zie ik online staan, maar niet dat je ‘m zelf kan bestellen. Dan klopt het kostenplaatje iets beter van wat m’n huisarts vertelde.
     
  14. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    https://mijnpil.nu/product/mirena/
    138 euro, met recept van de huisarts kan je hem daar bestellen. Hormoonspiraalrjes zijn inderdaad duurder. Dacht omdat je minder hormonen wou de koper dan wel iets voor je was.
    Hier zelf de mirena gehad en 8 maanden lang bloedverlies dus was geen succes haha
     
  15. Tuinvrouw

    Tuinvrouw Lid

    2 dec 2022
    22
    2
    3
    Vrouw
    Ewww, dat klinkt echt niet fijn. Ik wil zo min mogelijk hormonen maar ook het liefst niet ongesteld worden. Dat maakt de kans op doorbraakbloedingen wel groter, maar elke dag bloedverlies is ook geen leven .
     
  16. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Ik bloedde iedere dag met minipil, na 10 weken was ik het beu en ben ik gestopt. Toen condooms tot we er weer voor gingen.
    Ik heb later mirena gehad, maar deze uiteindelijk ook verwijderd vanwege (veel) tussentijdsbloedverlies. In het verleden heb ik dat ook al gehad met de gewone microgynon 30, ik denk dat mijn lijf makkelijk bloedt.

    Ik heb nu ook koperspiraal, maar hierbij ook beetje tussentijds bloedverlies :rolleyes:... zucht.
     
  17. Tuinvrouw

    Tuinvrouw Lid

    2 dec 2022
    22
    2
    3
    Vrouw

    -zucht- ik ben juist van de microgyn 30 afgestapt vanwege bijwerkingen. Nu met minipil ook veel bijwerkingen. Wordt er een beetje troosteloos van. Het wordt écht tijd dat ze mannen anticonceptie ontwikkelen.

    Morgen heb ik overleg met de huisarts over anticonceptie. M’n vriend ook al geïnformeerd dat ik wil stoppen met de minipil. Hij is het er gelukkig mee eens .
     
  18. Tuinvrouw

    Tuinvrouw Lid

    2 dec 2022
    22
    2
    3
    Vrouw
    Voor wie nog geïnteresseerd is..

    Deze week bij de huisarts geweest. Het lijkt erop dat ik van nature een dunne baarmoederwand heb en door de minipil wordt deze nog dunner, waardoor kwetsbaarder en sneller bloed. Ik kan evt oestrogeen tabletten krijgen om het iets dikker te krijgen maar het lijkt erop dat een anticonceptie met alleen progesteron niet geschikt is voor mij.
     

Deel Deze Pagina