Minipil en blijf maar vloeien

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Rosenieuw, 4 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    Hi dames, ik zit nu al 8,5 week aan de minipil maar op 3 dagen na ben ik alle dagen aan t vloeien geweest. Ik wil de minipil ter overbrugging tot en met augustus. Daarna stoppen voor een kinderwens. Stopt dit vloeien ooit? Ik heb verder geen bijwerkingen, wat erg fijn is, maar het continu ongesteld zijn is erg vervelend. Ik vraag me dan ook af of het ooit ophoudt. Iemand ervaringen of tips? Hartelijk dank!

    Ik zit overigens aan cerazette
     
  2. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    Niemand?? :)
     
  3. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.976
    113
    Vrouw
    Ik heb dit soort dingen wel meer gehoord van de minipil.
    Ik heb het zelf tussen de zwangerschappen geslikt en ik heb er nooit bij gebloed.
    Na deze zwangerschap zal ik ook weer de minipil gaan slikken.
     
  4. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    En gaf je
    En gaf je gedurende het gebruik nog borstvoeding? Het is inderdaad een vervelende bijwerking voor mij, ik hoop dat het beter wordt dan dit
     
  5. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.976
    113
    Vrouw
    De oudste heb ik 4 maanden borstvoeding gegeven en daarna over op fles. De 2e heeft gelijk fles gekregen.
    Ik heb verder geen verschil met de minipil ervaren toen ik wel of geen borstvoeding gaf.
     
    Rosenieuw vindt dit leuk.
  6. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Herkenbaar, had ik ook bij cerazette. Behalve de voortdurende bloedingen/spotting werd ik er ook hartstikke chagerijnig en down van. Ik ben er na 10 weken mee gestopt, want toen was ik het zat. Het was toen gelijk beter.
     
    Rosenieuw vindt dit leuk.
  7. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    Oh jeetje! Heb je ook 10 weken lang gebloed?
     
  8. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Yep. Gewoon ongesteld, doorbraakbloedingen, spotting en soms een dag of twee even niet, maar dan begon het daarna weer. Werd er gek van. Vriendin van me is al jaren aan de cerazette zonder ook maar ongesteld te worden, dus het kan ook goed gaan :)

    Ze zeggen dat je eigenlijk 3 maanden moet aankijken. Misschien wordt het nog beter?
     
    Rosenieuw vindt dit leuk.
  9. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Ik kon er na 10 weken niet meer tegen, werd gek van, ben gestopt. Misschien had ik het nog wat langer de kans moeten geven, maar denk niet dat resultaat anders geworden zou zijn. Ik heb later bij mirena ook heel veel last gehad van tussentijds bloedverlies (en die heb ik echt heel lang de kans gegeven) en in verleden ook bij gewone combinatiepil constante doorbraakbloedingen gehad...

    Ik heb zelfs nu met mijn eigen hormonen (koperspiraal) nog tussentijds bloedverlies, dus tja...
     
    Rosenieuw vindt dit leuk.
  10. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    Pffff jeetje zo vervelend…ik wacht tot de 12 weken en anders stop ik er ook mee… Was je natuurlijke cyclus erg uit balans na het stoppen?
     
  11. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    Dat heb ik dus ook…ik wacht tot de 12 weken en anders stop ik er ook mee… Was je natuurlijke cyclus erg uit balans na het stoppen?
     
  12. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.807
    6.972
    113
    Vrouw
    Ik bleef ook vloeien van de cerazette. Ben toen overgegaan op een zwaardere pil.
     
    Rosenieuw vindt dit leuk.
  13. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Na het stoppen had ik 1 keer een iets langere cyclus van 35 dagen, maar dat was eigenlijk wel een keer fijn na 10 weken min of meer bloedverlies ;) Daarna weer normaal.
     
    Rosenieuw vindt dit leuk.
  14. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Ik heb 10 weken moeten wachten op mijn volgende menstruatie, heeft echt een tijdje stilgelegen, maar met opstarten was het wel weer meteen regelmatig en 'normaal'.
     
    Rosenieuw vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina