Minipil en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rosenieuw, 4 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    Hi allemaal :),

    Ik heb 6,5 jaar aan de combinatiepil (microgynon 30) gezeten en de afgelopen 1-2 jaar kreeg ik enorm last van bijwerkingen en voelde ik soms mijn ovulatie door de pil heen. Toen ben ik overgestapt naar de minipil (cerazette) sinds begin maart. Hier wil ik 5-6 maanden aan blijven en dan stoppen om zwanger te worden. Ik heb begrepen dat de minipil sneller uit het lichaam is.

    Nu vroeg ik me af wat jullie ervaring is met het zwanger worden na de minipil en of er leden zijn die ook een overstap van de combinatiepil naar de minipil hebben gemaakt en daarna zwanger zijn geworden?

    Dit zou dan mijn eerste zwangerschap worden dus heeeel spannend. :) Bedankt alvast voor de reacties.
    Liefs, Rose
     
  2. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Bij de oudste zat ik 10 jaar aan de combinatiepil, was direct na het stoppen zwanger.
    Daarna aan de minipil gegaan, duurde 8 maanden voor ik zwanger was van nummer 2.
    Na deze zwangerschap wederom de minipil en nu duurde het precies 1 jaar voor ik zwanger was.

    Leeftijd telt natuurlijk ook mee. 29 bij de 1e en 37 bij de 2e.

    Maar het zegt natuurlijk allemaal niks over hoe snel je zwanger wordt. De een is sneller zwanger dan de ander en weer een ander kan niet op de natuurlijke wijze zwanger worden.

    Probeer het vooral los te laten in het begin en lekker te genieten van deze bijzondere stap. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan ;)
     
    Rosenieuw vindt dit leuk.
  3. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie, je hebt ook helemaal gelijk❤️ Toch is dat soms oh zo moeilijk Ik kan ook nergens anders aan denken! Continu mee bezig! Ik moet het inderdaad leren loslaten zodat het vanzelf gebeurt. :)
     

Deel Deze Pagina