Minnen bed ikea...welk matras?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alita, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

    Alita Niet meer actief

    Nou we gaan dus dit bed kopen maar wie heeft er dit bed al en welk matras hebben jullie?
    Weet trouwens dat het een meegroeimatras is;)
    Heb je later ook nog een dekmatras nodig?


    Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!!
     
  2. Noukje

    Noukje Fanatiek lid

    14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Hoi Cindy,

    Schattig bedje hè!

    Wij hebben dit bedje ook voor onze dochter. Er hoort een matras bij dat je ook bij Ikea koopt. Het bestaat uit drie delen, één "groot" stuk matras, wat je gebruikt als je het bedje op de kleinste stand gebruikt. En twee kleinere delen die je pas gaat gebruiken wanneer je het bedje uitschuift. Verder koopt je er een topper bij en matrashoezen van Ikea. Die topper zorgt er voor dat je de verschillende delen van het matras niet voelt als je er op ligt. Ervaring hebben wij nog niet want het bedje staat bij ons in de kleinste stand. Ideaal trouwens want ze kan er zo niet uitvallen en de overgang van ledikant naar "groot" bed was helemaal niet groot voor onze dochter.
     
  3. Alita

    Alita Niet meer actief

    Hey noukje!!

    Ja hij is zoooo leuk hahaha....ja die topper hoeft nu dus nog niet in principe...

    Ik vondt daarom ook dit bedje fijn omdat zij nu nog steeds in haar ledikantje ligt en ze is bijna 3....ze vindt het gewoon lekker zo knus.. Nou dan lijkt mij dit bedje perfect voor haar.

    Maar je hebt verschillende prijsklasses in de matrasjes, welke heb jij gekocht?
     
  4. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik vind dit ook een super gaaf bedje.

    Als mijn dochter toe is aan een grotere kamer, krijgt ze ook dit bedje.
     
  5. Alita

    Alita Niet meer actief

    haha ja leuk is ie he! Nu weet ik alleen nog niet welke kleur...vindt die zwarte ook wel mooi....hmmm
     
  6. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn dochter heeft hem ook. Ik heb het duurste matras genomen van ikea. Welke precies weet ik niet. Volgends mij was hij 100 euro. Ik heb er geen topper bij. Mijn dochter is bijna 4 en slaapt nog op de kleinste stand. Ik heb hoeslakens bij de hema gehaalt. De yersey hoeslakens van een juniorbed passen er mooi strak op. Ook gebruik ik nog het ledikantdekbedovertrek.
     
  7. Alita

    Alita Niet meer actief

    ah oke best fijn dat je dus gewoon de hoeslakens van de hema kunt gebruiken!
     
  8. Jacky78

    Jacky78 Fanatiek lid

    3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Wij hebben er een gewoon matrasje bij gekocht, geen meegroeimatras dus.
    Wij hebben het bedje meteen in de grootste stand gezet.
     
  9. Alita

    Alita Niet meer actief

    ja zou ook kunnen idd!!
     
  10. Alita

    Alita Niet meer actief


    maar dan heb je het matrs niet bij ikea gekocht? Het bedje is 2 meter en dat gewone matrassen gaan maar tot 170...
     
  11. Jacky78

    Jacky78 Fanatiek lid

    3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    wij hebben bij de IKEA een gewone matras gekocht 80x200 en ook nog een dekmatrasje erbij gedaan.
    dan heb je veel keuze in matrassen. je bent niet verplicht om het meegroeimatrasje er bij te nemen.
     
  12. Noukje

    Noukje Fanatiek lid

    14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Oh, wist helemaal niet dat er verschillende meegroeimatrassen verkrijgbaar zijn? In de winkel hebben ze ons verteld dat we dit (licht blauw matrasje) er bij konden kopen. We hebben er volgensmij ook 100 euro, of iets meer, voor betaald. Topper ligt er al wel op, maar dat hoeft nu nog niet.

    En idd, kleinste stand is zo lekker knus. Dochterlief ligt er ook pas 3 maandjes in en slaapt heerlijk!
     
  13. Alita

    Alita Niet meer actief


    ach ja stom van mij natuurlijk;) hahah :D
    Maar waarom nog eens een dekmatras dan? Wat is daarvan de functie?
     
  14. Alita

    Alita Niet meer actief


    ja vanaf 39,95 tot 149,95 .... kijk de goedkoopste lijkt me nu niet echt goed maar die van 59,95 of 79,95 zal vast wel goed zijn;)

    Maar dat moet je zelf weer zien in de winkel he....maar pocketvering is toch goed of niet?
     
  15. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Wij hebben het bed ook met de matras van 79,95 (skont) omdat we die van 59,95 (sloa) te dun vonden. Mijn zoontje heeft in zijn ledikantje ook de skont en de oppaskinderen die er minderlang op liggen hebben de sloa`s.

    Ik zou niet gaan voor een heel dure matras omdat je juist in de fase zit van bedplassen bij net zindelijke kinderen of een spuugongelukje is ook zo gebeurd.

    Bedje is heel mooi, dochter slaapt er alweer zo`n 1,5 jaar in.
     
  16. Noukje

    Noukje Fanatiek lid

    14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    #16 Noukje, 28 jun 2011
    Laatst bewerkt: 28 jun 2011
    Zie nu pas op de site dat er verschillende matrassen leverbaar zijn :). Ik zie zo 1,2,3 niet welk matras wij nu hebben. Zal straks op zolder eens op de zak kijken of ik nog kan zien welke wij nu eigenlijk hebben.

    EDIT: wij hebben deze: VYSSA VINKA Matras voor meegroeibed - IKEA

    Is niet een heel dik matras, maar dik genoeg voor een peuter.
     
  17. Alita

    Alita Niet meer actief

    bedankt dames dan weet ik tenminste een beetje hoe en wat!!

    Ik kan niet wachten tot we m gaan kopen hahahaha...vindt het zo leuk! Hoop alleen dat dochter het ook leuk vindt hihi
     
  18. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.222
    3.670
    113
    Ik vind het meegroeimatras echt een onding.
    Kleinste stand was ie prima, maar in stand 2 is het echt klote met opmaken met dat losse stuk matras erbij. We gaan em nu in de grootste stand zetten en een gewoon groot matras erin kopen
     
  19. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wij hebben dat bedje ook voor Jaime maar wist niet eens dat je een topper ervoor had. Die moet ik maar even snel halen! Jaime heeft al even dat tweede extra stukje matras erbij. Ik heb dat bij haar voeten gedaan dus het zal ook weer niet heel rot liggen maar goed. Die lakens van ikea vind ik trouwens vervelend. DAn heb je zo'n extra stuk om dat extra matrasje...blijft het nog gescheiden. Hier ook van de Hema nu de lakentjes!
     
  20. Alita

    Alita Niet meer actief

    dus wel even de lakens van de hema kopen dan...

    @Sidmick ja dat kan ik wel weer geloven dat het lastiger is idd...
     

Deel Deze Pagina