Mirena nog wel goed??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Ior, 10 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ior

    Ior Niet meer actief

    Hallo allemaal!!

    Sinds juli 2015 heb ik een mirena spiraal. Nooit iets van gevoeld of last van gehad alleen de laatste tijd begin ik me eraan te irriteren. Ik heb vaak spotting en bruinverlies.
    1,5 week geleden had ik mijn eisprong. Dit merkte ik aan mijn slijm samen met steekjes. Sindsdien heb ik elke dag wat roze of bruine afscheiding bij afvegen. Sinds vandaag ook weer de bekende menstruatiekrampen die ik sinds het plaatsen niet had. Maar nu voel ik hem ook bij bijv hoesten. Ik voel steekjes in mijn baarmoeder. Gisteren even gevoeld of de draadjes er zaten en dat gaf ook steken in mijn baarmoeder.
    Hebben jullie enig idee hoe dit kan? Ik ga uiteraard maandagochtend de huisarts bellen, maar dacht, wie weet is er hier iemand die weet wat dit kan zijn en wat de oplossing is
     
  2. Pioenroos92

    Pioenroos92 Fanatiek lid

    28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik lees even mee! Heb totaal al 3x de mirena gehad. Eigenlijk nooit problemen ermee. Tot een half jaar terug... vaak bloedingen en menstruatieklachten. Zo gek. Ben nog niet naar huisarts geweest eigenlijk..
     
    Ior vindt dit leuk.
  3. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Goed dat je het voor de zekerheid laat checken! Ik voelde hem soms wel soortvan zitten maar dat was achteraf gezien rondom mijn eisprong. Dan was het wat gevoeliger allemaal. Was ook niet elke maand, was gewoon af en toe.
    Ik herkende het gevoel van eisprong achteraf pas, omdat ik nooit zo bewust bezig was met wanneer dat was enz.
     
    Ior vindt dit leuk.
  4. Ior

    Ior Niet meer actief

    Dank je! Ik heb het spiraaltje eigenlijk nog nooit eerder gevoeld. Ei heb ik af en toe, maar dat merk ik omdat ik dan echt een inlegkruisje moet dragen zeg maar:roflmao:
    Vandaag best hevige krampen maar nog steeds niet ongesteld. Wel bruin verlies, maar dat is echt minimaal.
     
  5. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Het was dan wel niet bij een mirena, maar bij een koperspiraal, maar ik heb ook eens een cyclus gehad dat ik vanaf vermoedelijke eisprong roze/rood/bruin bloedverlies had, veel menstruatiekrampen en ook voor mij herkenbare rugpijn die ik normaal altijd alleen maar bij menstruatie had, ik voelde van alles wat ik normaal niet voelde... Ik dacht echt, die spiraal zit hartstikke fout!

    Bij gyn geweest, spiraal zat helemaal goed, maar ik had wel een cyste op mijn eierstok en die gaf waarschijnlijk de klachten. Meest waarschijnlijk een cyste van een 'mislukte' eisprong, zgn functionele cyste. Moest een maand later terugkomen, na menstruatie. Heb toen ook lang moeten wachten op menstruatie, zeker 8 dagen over tijd. Alles was in de war blijkbaar...

    Na menstruatie klachten weer verdwenen en bij controle was ook cyste weer weg.
    Ik weet dat je bij mirena grotere kans hebt op het ontwikkelen van cystes, dus zoiets kan ook nog?
     
  6. Musti1234

    Musti1234 Actief lid

    10 okt 2018
    327
    166
    43
    Tweemaal spiraal gehad maar deze klachten nooit gehad. Inmiddels al bij de ha geweest @Ior ?
     
  7. Ior

    Ior Niet meer actief

    @Musti1234 ja inmiddels bij de huisarts geweest. Alles zit perfect en is schoon.
    De huisarts zei dat dit gewoon kan, je eisprong en de bekende kwaaltjes ervan. En nu.. een maand later, heb ik weer een eisprong :$ kan er niets aan doen helaas, alleen andere anticonceptie
     
  8. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    Fijn daf alles goed zit bij jou.

    Ik kreeg ongeveer de zelfde klachten en bij mij ging het wat minder haha 4 x een mirena gehad. Kreeg um op de 14de jaar. De eerste. Werd niet meer ongesteld was een pluspunt voor een tiener haha. Maar wel ontzettende buikkrampen toen begon het bij bij het draaien en zitten en hoesten of niezen. En naar de wc gaan. Huisarts geweest toen. Zat verkeerd was toen 16 jaar is er uitgehaald. Gelijk een nieuwe laten plaatsen. (Kregen de mirenA er niet in moesten er 2 artsen komen )( gekantelde baarmoeder) eerste weken krom gelegen van de buikkrampen eindelijk was dat weg kreeg ik een scooter ongeluk. (Pech hebben hah) toen bleek die naar binnen geschoten dus eruit paar maanden later een nieuwe laten zetten. Die ging in 1 keer werd weer gelukkig niet ongesteld tiener meisje blij! Die ging gelukkig wel een hele tijd goed geen problemen gehad heerlijk. Tot ik me huidige vriend leerde kennen. En seks oooh nee krijste het uit van de pijn en hij ook Hhah. De touwtjes waren te kort dus dat leken net priemen haha en bij mij verschoof die steeds. Uiteindelijk er uit gehaald. Weer een nieuwe e het zelfde probleem. Toen was ik het zat en heb um der uit laten halen. Maar werd erna niet meer ongesteld en toen werd er pcos vastgesteld.. deels van de oorzaak was volgens de huisarts de mirena aangezien ik vanaf me 14 tot 20 jaar maar 2 x ongesteld ben geweest. .
     

Deel Deze Pagina