Mirena spiraal.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Babylovebaby, 21 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    Hallo allemaal!

    Ik heb sinds begin juni '20 een mirena spiraal.
    Sinds toen steeds bloedingen en spotting, met vlagen misselijk, hoofdpijn en steeds krampen. Huisarts gebeld en gemeld die zei lichaam moet er aan wennen kan 6 maand duren.

    Nou nu is het nog niet weg. Cyclus was nu 21dagen
    We gingen van bloed na spotting na bloed enzovoorts. Terwijl het tussendoor weg leek begon het de volgende dag vrolijk weer. Net een bloeding van 9dagen gehad terwijl ik normaal maar 3 a 4 dagen heb. Nu ondanks dat nog steeds menstruatiekrampen.

    Dokter geweest ze hebben uitstrijkje gemaakt ik krijg een echo en mocht dat goed zijn een hormoonkuur van 1 maand.

    Wie heeft nog meer gehad? Hielp die kuur of niet? Of ging het bij jullie uiteindelijk over? Ik ben der onderhand behoorlijk klaar mee..
     
  2. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    Toen ik net de mirena had gaf ik nog borstvoeding, wat uiteraard ook invloed had op mijn eigen cyclus. In begin best tevreden, maar toen mijn eigen cyclus opstartte steeds meer problemen/klachten (heftige pms, misselijk, opgeblazen, obstipatie, prikkelbaar, hoofdpijn) en toen ik uiteindelijk stopte met de borstvoeding werd het allemaal nog erger. Ik bloedde 3 van de 4 weken, menstruatie duurde 2 weken en pms startte twee weken voor de volgende menstruatie.

    Ik was het zat. Oplossing van de gyn was het erbij slikken van de pil (geen kuur, maar gewoon de hele tijd), maar dat vond ik geen optie. Mirena eruit laten halen, omgeruild voor een koperspiraal en ik voelde me echt stukken beter. De eerste 3 maanden moest lijf ook een beetje wennen aan die spiraal, maar sinds die tijd is het prima. Toen de mirena eruit was, realiseerde ik me pas hoeveel klachten/bijwerkingen ik er van had gehad...

    Ik weet niet goed graag je de mirena wil, hoe je tegenover alternatieven staat en wat je er voor over hebt, maar niet ieder lijf is er voor gemaakt... Sterkte!
     
  3. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik werd echt niet goed van de Mirena. Een jaar lang buikpijn, rugpijn en te pas en onpas bloedingen. Weg laten halen en alles was meteen over. Ik vind het een onding. De kuur heb ik hier gehad, hopelijk helpt het
     
  4. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113

    Ja ik geef geen borstvoeding, jongste word bijna 3.

    Koper is hier geen optie vanwege heftige menstruaties.
    Heb al verschillende soorten anticonceptie gehad maar mocht dit niet werken word het toch maar weer de pil slikken
     
  5. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    Ja lastig, dokter wil straks eerst die kuur proberen ze wou hem er nog niet uithalen
     
  6. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Heel vervelend! Ik heb de mirena nu 4 maanden, en heb ook al 4 maanden rood en bruine spotting. En dat elke dag. Ik heb een dikke maand geleden een keer 1,5 week niets gevloeid en ik dacht er eindelijk vanaf te zijn, maar helaas... Ik kijk het nog even aan maar dan gaat ie er uit. Ik wil geen kuur. Ik vind het nu al echt ellende. Van intieme gezelligheid is amper sprake, want tja... Het is niet prettig als je elke keer die rommel verliest. En inmiddels voelt het ook niet echt fijn meer down under door de schurende inlegkruisjes en maandverband. Vreselijk. Ben er heel erg klaar mee.
     
  7. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    Herkenbaar.. ik heb een echo gehad, ze zagen iets maar konden niet zeggen wat het is, kon een prille zwangerschap zijn, poliep of een bloedstolsel. Over 3 maand nieuwe echo.

    Bloeden lijkt nu gestopt te zijn, huisarts zei dat het wel 6 maand kon duren. Maar nu wel gespannen borsten, hoofdpijn, met vlagen misselijk, menstruatiekramp, last van de onderrug enzovoorts(bijwerkingen spiraal) nu heb ik woensdag een gesprek met de gyn om te kijken van hoe of wat.. ben in staat om hem eruit te halen:oops:
     
  8. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Is dat ook wat jij wil?

    Overigens: ik ben nu met mijn 2e mirena bezig. Bij de eerste heb ik bijna een half jaar 'bruine drab' gehad. Dus dat stukje van wennen, herken ik wel.
    Maar sindsdien niet meer ongesteld. Nu al 5,5 jaar geen gedoe meer met tampons en maandverband. Zálig! Dus ik ben er juist erg tevreden mee. Voor mensen die dus net een mirena hebben of er over nadenken: dat eerste half jaar kan vervelend zijn. Maar het kan dus prima zo zijn dat je dat achteraf toch de moeite waard vindt.

    Maar jij bent nu al langer dan een half jaar bezig. Dat lijkt me dan wel heel vervelend worden. Zeker als het niet minder wordt. Als je erachter staat om die kuur te proberen: vooral doen. Misschien ben jij dadelijk ook zo'n geluksvogel dat je er geen last meer van hebt.
    Maar als je het niet ziet zitten, zou ik dat ook met de huisarts bespreken. Jij bent degene die het uiteindelijk bepaalt.
     
  9. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113

    Nee niet echt eigelijk..

    Ja hier was het dus niet alleen bruin, maar ging het van rood na bruin na rood enzo..
    Ooh wat heerlijk zeg! Ik heb nu de 24ste een beetje bloed verloren maar tot nu toe niet meer..
    De volgende bijkomstigheid is wel steeds menstruatiekrampen die heb ik al vanaf het begin, met vlagen misselijk, moe, gespannenborsten, opgeblazengevoel, rugpijn.. dus dat schiet ook niet op

    Ja huisarts wilt me nu niet helpen moest na de gyneacoloog, die had me dus weer retour huisarts gestuurd en die zegt omdat je over 3 maand weer een echo moet maken bel de gyn maar op:confused:
     
  10. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113

    Te hard geschreeuwd, net weer begonnen:oops:
     
  11. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.411
    3.964
    113
    noord holland
    Hoe ging bij jou de wisseling naar de 2e?
    Ik ben zo rond september toe aan mijn tweede, dan heb ik deze 5 jaar. En bij mij is het ook na eerst een paar maanden wat gerommel met bloedingen helemaal rustig geworden.
    Ergens ben ik bang dat het weer opnieuw begint :oops:, maar op zich is je baarmoederslijmvlies wel gewoon nog steeds 'in rust'.
    Hoe ging dat bij jou?
    En heb jij de nieuwe gewoon in dezelfde maand gepland als toen de eerste geplaatst is?
     
  12. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik weet niet meer of het exact dezelfde maand was. Kan best zijn dat het net iets eerder was, ik zet dit soort dingen liever iets te vroeg in mijn agenda.

    De wisseling ging prima. Net als het inbrengen van de eerste. Niet je nieuwe hobby, maar ook niet ook niet rampzalig. Daarna nog wel zo'n 'menstruatie-gevoel'. Je merkt dat er in je baarmoeder gerommeld is, zeg maar. Ik weet niet meer hoe lang dat duurde. Eén dag? Twee? Het feit dat ik het alweer vergeten ben, zegt genoeg denk ik.
    Ik was zelf wel een beetje bag dat ik met een nieuw spiraal misschien weer ongesteld zo worden. Maar dat was bij mij dus niet zo. Beetje bloedverlies door het verwijderen / plaatsen. Maar geen menstruatie.
     
  13. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.411
    3.964
    113
    noord holland
    O dat hoop ik ook! Fijn dat t dus op zich wel kan. Het plaatsen ging bij mij ook super goed gelukkig, inderdaad niet je hobby, maar dat is sowieso vanwege de handeling op zich. Ik ervaarde gelukkig geen pijn.
     
  14. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Ik twijfel ook sterk over de mirena spiraal.
    Denk dat ik de huisarts ga bellen om hem maar te plaatsen..
    Ik word namelijk niet goed van de pil..
    Het is denk ik gewoon een kwestie van uitproberen?
    Meer dames die eerst de pil slikten en over zijn gegaan op de mirena spiraal?
     
  15. Lieve91

    Lieve91 Actief lid

    15 feb 2021
    384
    353
    63
    Vrouw
    Ik slikte eerst de pil. En ben toen idd ook over gegaan op een spiraal ivm hormonen. Ik koos toen alleen voor koperspiraal. Alleen werd ik ondanks de spiraal na 2,5 jaar zwanger. Oepsie! Maar gewenst hoor!

    Ze zeggen dag mirena wel plaatselijk afgifte heeft. Dus misschien werkt dit voor jou al beter! Moet wel zeggen dat ik het onwijs fijn vond een spiraal. Ideaal!
     
    Spectre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina