mirena verwijderd! 1e ongi gehad, ook eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mmooii, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Hallo,

    Ik ben nieuw hier!
    En heb eigenlijk een vraag:

    Ik heb 25 juni 2008 mijn mirena laten verijderen omdat we een kinderwens hebben. :D
    Nu heeft het bijna 6 weken geduurd tot ik mijn 1e ongesteldheid kreeg. (kon niet wachten haha).
    Nu heb ik die ongesteldheid dus achter de rug al een dag of 10.
    Normaal gesproken zal ik mijn eisprong dus krijgen binnen nu en een paar dagen!
    Tenminste dat was zo voor ik de mirena had!

    Mijn vraag is dus eigenlijk of ik zeker kan zeggen dat ik nu ik mijn 1e echte ongestedheid gehad heeft ook echt mijn eisprong gaat krijgen?
    Ik hoop het heel erg graag natuurlijk maar ik weet niet of het ook kan dat er geen eisprong valt omdat mn hormonen misschien nog wat in de war zijn?

    Dus is het normaal dat mn eisprong nu gaat vallen?
    Of is de kans er dat dit door hormonen die toch wat in de war zijn geweest (werd pas na 6 weken na verwijdring ongesteld dus) niet valt?

    Ik hoor het graag!
    alvast bedankt voor het antwoorden!

    Groetjes mmooii
     
  2. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wat ik erover heb begrepen komt de mirena in principe niet aan je cylcus. Dus wanneer hij er uit is komt je gewone cylus direct in gang en kun je ook gelijk weer zwanger worden.

    Ruben is daar wel het bewijs van. Voor hem had ik ook een Mirena. Deze is toen der tijd op 30 mei verwijderd. 27 juni had ik een positieve test.

    De afgelopen 1,5 jr heb ik een mirena gehad en hij is nu 11 augustus verwijderd en ik had de mazzel de 13e al mijn eerste ongi te hebben.

    Maar...ik heb ff gegoogeld en gelezen dat bij sommige vrouwen de cyclus dus wel wat ontregeld raakt. Het feit dat jij pas na 6 weken je eerste ongi had zou daarop kunnen wijzen. Maar aangezien je nu je ongi gehad hebt zou ik er wel vanuit durven gaan dat je ei eraan komt.
    Ik zelf ga er vanuit dat ik ergens de komende week mijn ei zal hebben.

    Ik zou dus zeggen, lekker aan de klus, wie weet ;)
     
  3. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Hoi Lilly,

    Bedankt in ieder geval voor je antwoord!
    Ik kan er dus wel van uit gaan dat ondanks ik 6 weken op mn ongestedheid heb moeten wachten nu naar mn 1e echte ongesteldheid er wel een eisprong gaat komen als ik je goed begrijpt? :D
    Ik hoop het, ik hoop t! haha
    Dat was waar ik nou eigenlijk een beetje bang voor was namelijk!

    Maar zeker klussen dan hey! Waren we al aan het doen hor voor de zekerheid! ;)

    Jij ook heel veel succes en hopen dat je ei volgende week komt!

    Fijne dag en bedankt!

    groetjes mmooii
     
  4. Iris77

    Iris77 Lid

    9 aug 2008
    91
    0
    0
    ook ik heb mijn mirena laten verwijderen en was 3 weken later ongi. Ik heb begrepen dat zodra de mirena eruit is je direct vruchtbaar bent omdat bij 9 van de 10 de mirena de cyclus niet hindert of verandert. mijn huisarts zei wel dat bij sommige vrouwen het eruithalen een kleine verstoring teweeg kan brengen maar dat dat over het algemeen weer snel op gang is.
    Dus je kan er vanuit gaan dat je nu gewoon een eisprong krijgt. dus.... klussen meid! ;)
     
  5. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Haihai,

    Als ik jullie antwoorden lees word ik al weer een klein beetje blij! :)
    Weet je wat het is ik ben gewoon zo bang dat mn lichaam best ontregeld is (ook omdat mn ongesteldheid pas na 6 weken kwam!) dat er geen eisprong gaat komen.... :( Misschien maak ik mezelf ook wel een beetje gek hor!

    Maar ik doe ook vanaf afgelopen donderdag ovulatietesten en die zijn tot de dag van vandaag nog steeds negatief! (vandaag is de 14e dag!)
    Dat maakt me dan ookw eer onzeker en aan het twijfelen!

    Maar weet je in principe weet ik ook helemaal niet wanneer er precies een eisprong bij me komt, ook niet van voor de mirena heb me daar nooit in verdiept!
    De ovulatietest van vandaag was ook negatief (14e dag!) Maar het kan toch ook zijn dat mijn eisprong later dan de 14e dag komt?
    Ik weet dat namelijk niet zo goed.

    Maar als ik jullie moet geloven maak ik wel kans op dat de eisprong gewoon gaat komen ondanks dt dit mn 1e onegsteldheid geweest is na de verwijdering van de mirena!
    Deze ongesteldheid is ook gewoon uit zichzelf gekomen dus ja het zal ook wel...
    Maak mezelf een beetje gek geloof ik zo!

    Dankje wel voor het antwoorden!

    kus mmooii
     
  6. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik weet dat de verleiding groot is.
    Met ovulatietesten lijkt het alsof je he tallemaal een beetje in de hand kan hebben en ik kan me ook heel goed voorstellen dat wanneer je al een half jaar bezig bent of zo je die dingen gaat gebruiken.

    Maar jij zit net in de eerste ronde, ik ook en ik begrijp heel goed hoe graag je het wil. Ik zit ook dag en nacht op dit forum ;)
    En ik voel ook van alles en ben onzeker over dingen maar probeer he tnog ff gewoon losjes te houden joh!

    Beschouw deze ronde gewoon als een oefen ronde (ja makkelijker gezegd dan gedaan) en bewaar die testjes voor later (hopelijk niet natuurlijk, maar ben je gewoon zwanger).

    GEwoon lekker klussen wanneer je er zin hebt en dan komt het vast goed!

    Succes!
     
  7. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Hai Lilly,

    Ja ik weet dat je gelijk hebt!
    Weet je ik zei dit net ook al tegen mijn vriend want wordt van die testen gewoon nog onzekerder!
    Ik wilde ze ook zeker niet meer kopen hor! Moet leuk blijven allemaal en verder geen onzekerheden geven natuurlijk!
    Dus ff geen ovulatietesten meer voor mijn!

    Blijf me dan wel een beetje afvragen of de eisprong gaat komen hor!
    Klinkt stom maar ben daaar dan weer onzeker over!
    Kan ik er dus echt vanuit gaan dat de eisprong gaat vallen nu ik mn echte ongesteldheid gehad hebt denk je?

    Jij ook heel veel succes met klussen! Hoop dat je snel positief nieuws hebt hor!

    groetjes mmooii
     
  8. Iris77

    Iris77 Lid

    9 aug 2008
    91
    0
    0
    gewoon afwachten en wat geduld hebben. Misschien is je systeem wel iets ontregelt, dat is alleen sneller weer op regel dan wanneer je aan het ontpillen bent. En wie weet heb jij wel een langere cyclus van 28 dagen...
     
  9. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Ja ik weet het!
    Heb me er ook gewoon bij proberen neer te leggen hor!
    Geduld en afwachten dat is wat ik nu ga doen!

    Dankje wel voor jullie antwoorden! :D

    Groetjes!
     
  10. Koffieleutje

    Koffieleutje Fanatiek lid

    25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    mmooi ik had ook zo mijn twijfels over die testen dan weer een streep dan weer minder :(
    Ik heb ze aan de kant gegooid......

    Wat betreft de Mirena ook ik heb deze in Juni laten verwijderen, volgens mijn gyn duurt het hooguit een maand eer alle hormonen uit ke lichaam zijn.....Dus ik denk dat jouw eisprong al terug is hoor meis.
     
  11. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Koffieleutje dank je wel voor je reactie!

    Ja ik stop echt met die dingen daar wordt je nog eens gek van hey!
    Licht streepje, dan weer streepje weg! Duhh wat moet je daar dan mee he!
    Ik stop er du snu ook echt mee!

    Fijn te horen dat mijn eitje waarwschijnlijk wel gewoon gaat vallen! Weer iets om me minder durk om te maken hey! :D
     
  12. Koffieleutje

    Koffieleutje Fanatiek lid

    25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Ik werd er alleen maar onzeker van mmooi en dan wordt het helemaal een obsessie he. :D
    Hetzelfde heb ik nu met die zwangerschapstesten die is negatief maar ben wel overtijd en heb wat lichte kwaaltjes :(

    Jouw ei komt gewoon hoor of is al geweest als je na je menstruatie vanaf het moment dat je niet meer mens, om de 2 dagen *klust* komt het zeker goed ;)
     
  13. Mamasabrina

    Mamasabrina Actief lid

    22 jan 2008
    192
    0
    0
    verzorgende ig/ werk in verpleeg/revalidatie klini
    maastricht
    hey hey :)

    ik heb mijn mirena spiraal 24 januarie laten verwijderen dit jaar en werd 2 dagen laterrr al ongestel en niet zoon beetje ook ppff er vielen grote stolsel zekers 3 centimeter in de douch op de grond ben daar voor wel bij huis art geweest omdat ik dacht zwanger te zijnmet het spiraal hij verzekerde van niet had aleen bloed test afgenomen op de ziekte van weet nie hoe je het schrijft(faver) ofzoietsl maar dan ben je kontinu moe en geen zin in nergens ellendig voelen niks eten en blablabla

    spiraal verwijdert en inderdaad krijg gwn netjes mijn regels terug dus ook mijn ei sprong denk ik maar in ronde 9 nog steeds geen beebje maar dat verschilt bij iedereen :)

    dus veel succes met zwanger worden :) ! veel liefs
     
  14. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Hai,

    Dat van die stolsels dat ken ik ook! Bahbah ik had het ook, ik ging ook vloeien na het uithalen van de mirena en met heel veel stolsels. Ben dr ook voor bij de huisarts geweest en kreeg toen medicijnen (provera). Dat heeft geholpen hor! gelukkig maar.

    Blij te horen dat waarschijnlijk de eisprong er gewoon is! Nu ff geduld en afwachten hoe het gaat! Ben heel benieuwd!

    JIj bedoelt ziekte van Pfeiffer denk ik zo! Daar ben je idd heel vermoeidt en geen zin in niks!
    Het zou misschien ook wel kunnen komen door het verwijderen van de spiraal dat je zo vermoeidt was! Ik weet het niet!

    Dankje voo je antwoord!
    En hoop voor je dat ook bij jou het snel gaat lukken! :D
     

Deel Deze Pagina