mirena verwijderd! 1e ongi gehad, ook eisprong?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mmooii, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    --------------------------------------------------------------------------------

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier!
    En heb eigenlijk een vraag:

    Ik heb 25 juni 2008 mijn mirena laten verijderen omdat we een kinderwens hebben.
    Nu heeft het bijna 6 weken geduurd tot ik mijn 1e ongesteldheid kreeg. (kon niet wachten haha).
    Nu heb ik die ongesteldheid dus achter de rug al een dag of 10.
    Normaal gesproken zal ik mijn eisprong dus krijgen binnen nu en een paar dagen!
    Tenminste dat was zo voor ik de mirena had!

    Mijn vraag is dus eigenlijk of ik zeker kan zeggen dat ik nu ik mijn 1e echte ongestedheid gehad heeft ook echt mijn eisprong gaat krijgen?
    Ik hoop het heel erg graag natuurlijk maar ik weet niet of het ook kan dat er geen eisprong valt omdat mn hormonen misschien nog wat in de war zijn?

    Dus is het normaal dat mn eisprong nu gaat vallen?
    Of is de kans er dat dit door hormonen die toch wat in de war zijn geweest (werd pas na 6 weken na verwijdring ongesteld dus) niet valt?

    Ik hoor het graag!
    alvast bedankt voor het antwoorden!

    Groetjes mmooii
     
  2. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Tja, ze zeggen dat je niet hoeft te "ontpillen" bij een mirena en dat je meteen weer vruchtbaar bent.
     
  3. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Ik hoop t zo! :D
    En dat ik net als jiij ook z''n mooi (voor mijn 3e) wondertje op de wereld mag zetten! ;)
     
  4. Iris77

    Iris77 Lid

    9 aug 2008
    91
    0
    0
    ik heb op 17 juli mijn mirena laten verwijderen, op 8 augustus had ik mijn eerste ongi en nu heb ik een poitieve test in handen (zie album)
    dus......

    maar elk lichaam is anders, ik ben totaal verrast en had dit absoluut niet verwacht!
     
  5. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Geweldig!
    En gelijk super gefeliciteerd natuurlijk!
    Ik ga morgen testen dusse voor mijn ook spannend!

    GA er lekker van genieten in ieder geval!
     
  6. Iris77

    Iris77 Lid

    9 aug 2008
    91
    0
    0
    hihi er van genieten kan ik nog niet omdat het nog niet echt tot me doordringt....
    jij ook heel veel succes met zwanger worden!
     
  7. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Het besef gaat zeker komen en dan wordt t genieten joh!
    ;)

    Ik heb een test gedaan vanmorgen en was negatief....... :cry:

    NU had ik een test die je al vanaf 6 dagen voor je 1e gemiste ongi dag kon doen en heb ik ook gedaan! Beetje dom misschien maar we waren heeeeel nieuwsgierig hey!
    Ik moet denk ik donderdag of vrijdag ongi worden dus al dat dan wegblijft kan ik altijd nog een test doen in het volgende weekend!

    Nu was het mn 1e ongi naar het verwijderen van de mirena. Normaal heb ik een cyclus van 31 dagen (voor de mirena). Ik heb op de 18 a 19 dag erge buikpijn gehad dus dan zou dan nu ook kunnen kloppen dat dat evt. de eisprong was! Dus ik hoop dat ik nu ookw eer gewoon een cylcus van 31 dagen zou hebben zeg maar....

    Heeft er iemand ervaring mee?
    Kan hetz ijn dat mn cyclus nu verandert is na de mirena?

    Hoor het graag!

    groetjes
     
  8. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Hai,

    wat ik dus eigenlijk me afvraag is of het kan zijn nu nadat ik nu 1 keer na de verwijdering ongesteld ben geweest mn cyclus weer redelijk normaal loopt of dat het ook kan dat ik gewoon niet weer ongseteld wordt!

    Dat alles dus nog zo in de war is door de hormonen zeg maar!

    Dit vraag ik meer omdat ik nu een test gedaan had die negatief was maar ik normaal gesproken donderdag/vrijdag aanstaande ongesteld moet gaan worden (had een test die je evt. 6 dagen eerder kon doen). als dat dus niet het geval is doe ik volgend weekend weer een test!

    Maar kan het ook zo zijn dat de cyclus gewoon nog niet goed loopt en mn ongesteldheid weg kan blijven en ook niet zwanger te zijn!
    Of ga ik nu te ver met mn gedachten?
    Ik ben gewoon onzeker zeg maar...
    Hoor het graag!

    Dankje!
     
  9. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Weet er iemand een antwoord op het bovenstaande?
    Hoor het heel graag!
    Dankje!
     
  10. McGyver

    McGyver VIP lid

    30 jun 2008
    12.014
    0
    0
    ip wordt je cyclus met mirena niet verstoord.

    lees maar op hun site
    dus zou je niet hoeven onthormonen zoals bij de pil ontpillen.

    xxx
     
  11. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Hoi,

    Ja dat heb ik idd meer gehoord dat je cyclus niet verstoord wordt door de mirena maar toch heeft het ruim 6 weken geduurd voor ik weer een keerte ongesteld werd! Dus lijkt het toch niet helemaal gooed hebben gezeten!
    Hoewel ik wel na verwijdering veel ben gaan bloeden, 10 dagen ongeveer! Maar ik weet niet or ik dat als ongesteldheid mag beschouwen! Ik ben 2 dagen na verwijdering gaan bloeden ongeveer 10 dagen toen!

    Maar als je cyclus niet echt verstoord wordt kan ik er vanuit gaan nu ik dus eenmaal 1x ongesteld ben geweest mn volgende ook gewoon weer gaat komen? (tenzij ik zwanger blijkt te zijn natuurlijk!)

    Dan zou dat betekenen dat ik aanstaande donderdag/vrijdag ongesteld moet gaan worden of dat t uit gaat blijven natuurlijk....
    Ik had afgelopen zondag een test gedaan, negatief.... (had een test die je 6 dagen eerder kan doen! Maar daar stond ook in dat het beter is te wachten tot de 1e dag van je ongi, maar we waren te nieuwsgierig hey...!)
    Het kan dus nog steeds zo zijn dat het wel kan...dat ik te vroeg was...
    Doe een test dan volgend weekend! Wil weer niet te snel zijn!

    Misschien wordt ik gewoon ongesteld natuurlijk! Maar heb heel de tijd wel een gevoel gehad dat mn lichaam veranderde...Veel pijn in mn borsten, tepels van die witte puntjes zeg maar en blauwe dikke aderen! Veel hoofdpijn, raar voelen en zo moe!
    Nu die test negatief was lijken mn klachten ook te vermideren ! Heel raar! Het is de ene dag ook wel erger als de andere hor!

    Nou ik wacht het ook wel af of ik wel ongesteld ga worden natuurlijk!
    Maar wordt er soms zo onzeker van en ga ik weer twijfelen of mn volgende ongesteldheid dan wel komen gaat omdat hormomen misschien nog wat in de war zijn blabla.
    Moet dat maar zo min mogenlijk doen en afwachten! Pfff ik weet het ook wel....

    groetjes mmooii
     
  12. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    ik heb vaker gehoord dat dames ongi werden na het verwijderen van de Mirena. Logisch, je lijf krijgt geen hormoon meer binnen. Net als met de pil
     
  13. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Ben net ongesteld geworden, jammer genoeg! :(

    Het enige positieve is hiervan dat mn cyclus wel weer verloopt al voor de mirena. Netjes om de 31 a 32 dagen!
    Dusse we klussen weer verder natuurlijk en hoop volgende maand beter!
     
  14. McGyver

    McGyver VIP lid

    30 jun 2008
    12.014
    0
    0
    fijn dat je cyclus weer netjes is.
    volgende maand beter

    xxx
     
  15. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Dankje :D
    Ja dat is zeker het positieve eruit!
    Op naar de volgende ronde!
    :D
     
  16. McGyver

    McGyver VIP lid

    30 jun 2008
    12.014
    0
    0
    geen dank hihi,

    ik ben ook net ongi geworden en probeer zo positief mogelijk te blijven.

    komt goed

    xxx
     
  17. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Samen positief dan en duimen voor elkaar!
    Komt het volgende maand vast goed met ons beide! haha
     
  18. McGyver

    McGyver VIP lid

    30 jun 2008
    12.014
    0
    0
    @mooii
    bij welk clubbie klets jij?

    ik bij: jong en zwanger willen worden.
    heb je hyves? of msn?

    lijkt me leuk samen verder te kletsen want we lopen aardig gelijk op of niet.
    ronde 3 na mirena verwijdering. cyclus 28 / 30 dagen
     
  19. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Heb je net een pb'tje gestuurd met mn msn erin enzo! ;)
     

Deel Deze Pagina