Mirenaspiraal en zwanger???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door klaasje123, 29 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klaasje123

    klaasje123 Nieuw lid

    27 okt 2015
    2
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo,



    Ik heb sinds 5 mei een mirenaspiraal. Het inbrengen ging niet zonder slag of stoot. Huisarts in opleiding deed ’t verkeerd dus mijn huisarts moest ingrijpen. Daarna heb ik een week last gehad en toen niet meer. Verder een keer ongesteld geworden, hele lichte…

    Daarna heb ik pas 1 keer seks gehad omdat mijn libido gewoon weg was. Nu heb ik sinds 2 weken weer pijn aan m’n borsten, pijn in de onderrug en menstruatiepijn maar geen menstruatie. Ik wil geen zwangerschapsstest halen omdat ik daar het geld niet voor heb.

    Wat kan ik het beste doen, want ik zit opeens wel erg aan zwangerschap te denken. Zo voel ik me ook…
     
  2. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Heb je al naar de bijwerkingen van de Mirena spiraal gekeken? Zo te lezen heb je last van de bijwerkingen. Als je toch twijfelt even bij de action een zwangerschapstest halen. Die zijn niet zo duur.
     
  3. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Denk ook aan de bijwerkingen ja.
     
  4. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Het eerste half jaar dat ik de mirena had heb ik wel drie zwangerschapstesten gedaan. Ook al was het eigenlijk onmogelijk, het voelde gewoon echt zo. De bijwerkingen in het begin zijn echt niet mals, maar dat wordt gelukkig minder en nu ben ik er heel blij mee.
    Als je je zorgen blijft maken kun je de huisarts vragen om te controleren of het ding wel goed zit, dat hoort eigenlijk sowieso te gebeuren na de eerste menstruatie. Als hij goed zit Is de kans op zwangerschap echt nihil.
     
  5. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Ik zou voor de zekerheid wel testen. Ik ben namelijk zwanger geworden met een spiraal en de kans op een bbz is ook groter daarmee.. wil je niet bang maken natuurlijk maar je kan wel degelijk zwanger worden met een spiraal. Dus als je echt twijfelt gewoon een test kopen!
     
  6. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.535
    1.885
    113
    Zo duur hoeven die testen toch niet te zijn? Die testen bij de Action zijn maar een paar euro hoor.
    En als je zo krap bij kas zit dan zou je toch willen weten of je zwanger bent? Een kindje ben je dan juist helemaal niet financieel op voorbereid?
     
  7. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Maar als je geen geld hebt voor een test, heb je dan wel geld voor een kindje en alle bijbehorende spullen die je moet kopen? Anders even naar de huisarts? Van Mirena kun je nog heel lang gekke bijwerkingen hebben zo merk ik zelf helaas!
     
  8. marlidd

    marlidd Niet meer actief

    Inderdaad toch even testen. Op mp staan ook testjes voor paar centen. Misschien ook bij je in de buurt?
    Of via website voor 49 cent. Alleen verzendkosten erbij rekenen.
    Je vertelde in mei geplaatst dan acht ik de kans wel heel klein. Je vertelde nu geen menstruatie te hebben maar dat is ook de bedoeling van de mirena. Ik heb 6 maanden lang pijn en krampen gehad met bloed.en nu helaas nog geregeld. De mirena heeft vind ik best wel bijwerkingen. Ook ik denk geregeld het zou toch niet... het is mogelijk maar de kans dat het niet zo is is vele malen groter.
    Wat je nu voelt zal hoogwaarschijnlijk het wennen van het lichaam zijn op de spiraal. Hier staat zon 3tot6 maanden voor. Bij sommige langer.
     
  9. Pip89

    Pip89 Actief lid

    4 apr 2012
    155
    0
    16
    Drama die Mirena! Doet uitstekend zijn werk hoor, dat wel, maar de bijwerkingen zijn precies zwangerschapssymptomen. Ik heb ook meerdere keren een test gedaan, niks aan de hand. Heb wel een tijdje na plaatsing laten controleren of hij nog op z'n plek zat, misschien sowieso even terug naar de huisarts.
     
  10. marlidd

    marlidd Niet meer actief

    Dit is mijn 2e spiraal. De eerste na 8 maanden laten verwijderen steeds bloed, depri en melkuitscheiding borsten. En anti depressiva toen. Paar maanden later opnieuw laten plaatsen .En van de antidepressiva af. Toen deed hij beter zijn werk. Nu denk ik ruim een jaar er al in. En idd steeds zwanger gevoel gehad. Maar deze maand anders... mischien het idee dat we een x niet dubbelsafe gedaan hebben... Kom er snel genoeg achter;) over weekje maar eens testje.
     
  11. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Wel een heel bijzonder verhaal. Wel mirena maar geen geld voor een test? Gevalletje aandacht?
     
  12. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Mirena word niet vergoed dan?
    Maar vind het ook wel gek hoor. Want zo'n test kost toch niks en je wil het toch gewoon weten? Die 2 euro heb je er dan toch wel voor over?
     
  13. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Wat flauw zeg. Mirena heb ik gewoon vergoed gekregen en iedereen zit toch wel eens krap...
     
  14. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.226
    2.635
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Tuurlijk zit iedereen wel eens krap, maar als iemand hier zo over inzit, dan kan vast wel een paar euro op iets anders bespaard worden voor een testje van de action. En anders even bij de huisarts laten testen, dat kan natuurlijk ook. Mijn mirena was ook helemaal vergoed, dus dat vind ik ook niet zo raar.

    @TS: Mijn inschatting is dat je gewoon last van de bijwerkingen hebt, maar test gewoon even voor de zekerheid. Dat is het enige wat je kunt doen.
     
  15. gemini020

    gemini020 Actief lid

    28 sep 2014
    444
    57
    28
    Bij mijn huisarts (buitenland) kan je gratis zwangerschapstest doen, misschien is dat een optie? Kan hij/zij gelijk checken of spiraal nog goed zit. Ik denk overigens dat het meer het wennen aan de mirena is maar kan me voorstellen dat het zeker wilt weten. Zwangerschapstest hoeft inderdaad niet duur te zijn (koop geen ClearBlue ofzo) maar ik ken jouw situatie niet.
     
  16. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Die van de Kruidvat of Etos zijn volgens mij 2.50 ofzo heel goedkoop!
     
  17. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Ja maar WIJ weten dat een testje van de action een paar euro kost. Maar ik kwam daar zelf ook pas achter toen we bezig waren voor een kindje. Ik kan me voorstellen wanneer je dat niet bent, je wss van de prijzen van de appie uit gaat a €15, dat is best een verschil dan.
     
    frietmiep en gemini020 vinden dit leuk.
  18. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.226
    2.635
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    En dat was voor jou al vaak genoeg aangegeven, dus echt wel duidelijk voor TS. Ik reageerde dus ook op JOUW opmerking.
     
  19. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ts weet prima hoe het werkt.
    Ze heeft namelijk oktober 2015 al eens gevraagd of haar test positief was.

    Verspilde moeite om reageren aangezien ze alleen dit bericht heeft geplaatst en het bericht in oktober 2015.
    Reageren is niet haar sterkste kant.
     
    Ladylola en Suzy85 vinden dit leuk.
  20. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Laat maar. We begrijpen elkaar niet.
     
    vinorosso vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina