Miskraam 11 weken door hematoom

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door niki86, 17 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niki86

    niki86 Fanatiek lid

    30 jan 2010
    3.631
    524
    113
    Lieve Dames,

    Ik moet even van me afschrijven hoor.

    Vandaag zou ik 12 weken zwanger zijn.

    Net een week na onze positieve zwangerschapstest kreeg ik heftig bloedverlies. Maar aangezien ik geen krampen had geloofden mijn man en ik niet helemaal dat het een miskraam was. De volgende dag kregen we een echo en daar was een intact vruchtzakje te zien en een hematoom. We waren natuurlijk dolblij dat het geen miskraam was maar die hematoom was natuurlijk wel heel vervelend en onzeker. Een week daarna kreeg ik weer bloedverlies. De volgende echo was weer goed en het hartje klopte. Dolblij waren we. Maar helaas zat de hematoom er nog.

    De opvolgende weken heb ik nog4 bloedingen gehad (in onze vakantie van 2 weken) dus heel ontspannen genieten zat er niet bij. 2 dagen na onze terugkomst in NL kreeg ik ineens mega mega veel grote stolsels en bloedverlies. Zo erg dat het door het kraamverband langs mijn benen liep op het moment dat ik net bij de HA was om mijn hb te laten testen omdat ik na de laatste bloeding op vakantie al wat minder energie had. Toen heeft de HA me direct doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar aangekomen en na de echo (met een goed bewegende baby) ben ik opgenomen. Ik heb toen in korte tijd ruim een liter bloed verloren. Ik kon mn bed niet eens meer uit om naar het toilet te gaan. Ik ben best een nuchter persoon maar ik was echt heel bang voor mijn eigen gezondheid. Na 2 nachten mocht ik naar huis en heb ik ruim anderhalve werk als een wrak op de bank gelegen. Toen ik net weer wat op de been was kreeg ik begin avond een zeurend gevoel in mn onderbuik en weer stolsels. Kort daarna voelde ik met afvegen water 'knappen' en kort daarna hing het vruchtje er half uit. Het bewoog zelfs nog even. Het is gewoon bruut meegesleurd door die rot hematoom! 6 bloedingen overleefd en zelfs nog na die eerste heftige ziekenhuisopname zat ie nog lekker.

    2 dagen voor de miskraam hadden we nog een mooie echo en leek de hematoom iets kleiner te zijn geworden.

    Na een nacht in het ziekenhuis en weet bijna een liter bloed te hebben verloren, gelukkig geen curettage weer thuis en moeten we alles maar eens gaan verwerken. Het voelt zo ontzettend oneerlijk! Vooral omdat de baby gewoon hoogstwaarschijnlijk gezond was!! Aan de nub theorie zagen we dat het een klein mannetje was.

    Zo veel heb ik er lichamelijk voor over gehad en dan gaat het nog (relatief laat) mis...

    Heb nu 3 dagen na de miskraam uiteraard nog bloedverlies. Soms ineens weer wat meer en een stolsel erbij. Ik merk dat ik dan meteen weer snel in de stress schiet.


    Iemand een zelfde soort ervaring?
     
  2. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Meis, vind het zo erg voor je :cry:

    Ik heb zelf meerdere miskramen gehad zoals je hebt kunnen lezen maar nooit een hematoom. Neem echt je tijd, sta er bij stil op momenten dat het nodig is voor je. Het is gewoon intens en ingrijpend. Heel veel sterkte!
     
  3. Gruffalo

    Gruffalo Niet meer actief

    Jeetje was heftig. Wat heb jij wat moeten doorstaan. Ik vind het vooral heftig dat je je kindje zelfs hebt nog zien bewegen. En dat er met het kindje zelf niks mis was. Wat lijkt me dat oneerlijk! Ik wil je heel veel sterkte wensen en heb bewondering voor je, dat je dit allemaal doorstaan hebt en er zo duidelijk over kan vertellen. Als er hier mensen zijn die (ongeveer) hetzelfde hebben meegemaakt, hebben ze vast veel steun aan jouw verhaal. Zorg goed voor jezelf!
     
  4. Toutepetite

    Toutepetite Actief lid

    28 okt 2016
    246
    103
    43
    Vrouw
    Oh jeetje meid, ik lees je verhaal nu pas. Ik heb hetzelfde meegemaakt dit jaar. Bij 5 weken de eerste heftige bloeding gehad, bleek ook door een hematoom te komen. Daarna nog een keer of 4 redelijk veel tot heel veel bloedverlies gehad. Elke keer weer schrikken en elke keer naar de spoed, en elke keer een echo gehad waarop een beweeglijk en sterk kindje te zien was. Moest net als jij ook eens een nachtje in het ziekenhuis blijven omdat ik die keer ontzettend veel bloed was verloren. Dat was rond 9 weken, maar met het kindje ging het de hele tijd goed.

    Bij 13 weken nog een echo gehad en precies zoals bij jou was te zien dat de hematoom gekrompen was en dat het met het kindje nog steeds goed ging, lag zelfs wat voor qua groei. Dus we waren erg opgelucht en blij. Maar ik bleef bloed verliezen. Het was misschien niet meer zo veel, maar wel elke dag. En dan met 14,5 week, zijn helaas mijn vliezen ook geknapt en is het kindje geboren in het ziekenhuis. Heel verdrietig en het heeft echt een grote impact gehad op ons. Maar we kijken nu weer vooruit en ik hoop heel snel weer zwanger te mogen worden.

    Hoe is het met jou?
     
  5. niki86

    niki86 Fanatiek lid

    30 jan 2010
    3.631
    524
    113
    Idd zeg hetzelfde verhaal ongeveer! Ik heb anderhalve week na de miskraam alsnog een restcurretage gehad. Zat nog een beetje placenta. Bloeden werd daarna snel
    al wel minder. Curretage was 2 aug. En afgelopen vrijdag ineens weer veel meer bloedverlies en erg rugpijn. Je schiet dan snel weer in de stress want na al het bloedverlies van de afgelopen maanden ben ik wel op mn hoede.. maar toen dacht ik ineens kan ik niet ongesteld zijn. Afgelopen vrijdag was precies 4 weken na de MA. Nu lees je overal dat dat niet al anderhalve week na een curettage kan maar bij mij hebben ze waarschijnlijk alleen de placenta eruit gezogen en niet mijn hele baarmoeder leeg 'gekrabt'. Dus zou wel heel mooi zijn als het zo snel weer goed is met mijn cyclus. Hoe is het met jou nu?
     
  6. Toutepetite

    Toutepetite Actief lid

    28 okt 2016
    246
    103
    43
    Vrouw
    Ik moest gewoon wachten tot ik ongesteld werd, want met de eerste menstruatie komt er vaak nog restweefsel mee. Pas daarna kreeg ik een controle. Ik werd na ongeveer 4 weken weer ongesteld. Bij de controle (echo) bleek er toch nog restweefsel te zijn, ondanks de menstruatie die ik al had gehad. Dus een hysteroscopie gehad, waarbij het restweefsel is weggehaald met een tangetje (ofzoiets). Aangezien de operatie toch wel heftig was, qua bloedverlies, moest moest ik een maand aan de pil om te herstellen van de operatie. Mijn gyn zei dat de pil zou helpen bij het terug opbouwen van mijn baarmoederslijmvlies. Inmiddels ben ik ook van de pil af en zit nu in de eerste maand waarin we weer mogen proberen na de miskraam, zo'n 4 maanden geleden.

    Het was een lange zit, maar ben blij dat we weer mogen proberen. Het waren 4 zware maanden, ik heb veel verdriet gehad, zoveel dat ik het niet kan beschrijven. Daarna was er die hele medische nasleep, waardoor we niet "gewoon" verder konden en dat maakte me ook boos. Ik vond het zo oneerlijk allemaal.

    Nu is dat allemaal een beetje weggeebt, en lukt het beter vooruit te kijken. Wat wel mooi is, is dat we als koppel er sterker uit zijn gekomen. Ik hoop dat je snel weer verder kan! En dat het inderdaad je menstruatie is. Klinkt wel logisch dat dat zou kunnen als alleen wat placenta is weggehaald. Bij mij was dus ook het baarmoederslijmvlies weggehaald, vandaar dat het van nul weer opgebouwd moest worden.
     

Deel Deze Pagina