Miskraam 5 weken binnen 1 dag klaar?

Discussie in 'Miskraam' gestart door 2jongensmama, 3 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.843
    3.619
    113
    Gisteren begon ik , volledig onverwachts, vanuit het niks, de bloeden als een rund. Ik had dinsdag nog super knallers, en gisteren stond ik op na een gesprek en ik voel het lopen. Er stond letterlijk een kraan open, het liep in een straaltje eruit, vele dikke en grote stolsels ertussen. Na een paar uur heb ik het ziekenhuis gebeld (via ICSI zwanger geraakt), want ik kon max 10 min met een maandverbandje toen. Ik mocht komen en ze hebben een echo gemaakt, zoals ik ook wel verwachte, was er niks meer van een zwangerschap te zien, we zagen bloed en stolsels gewoon bewegen op de echo, uit de baarmoeder zakken en zo via de echoding op de matjes die er lagen.

    Ik kon stoppen met alle medicatie (ustrogestan en estradiol en ik spoot s avonds ook bloedverdunners). en als ik na 3 uur nog zoveel bloedde moest ik terug komen, maar na 2 uur werd het minder, en 3 uur na de echo was het voorbij. En vanaf toen, verlies ik nog eens een veegje, maar een inlegkruisje vol kom ik niet eens meer aan.

    Dus in totaal ben ik in 6 uur letterlijk leeg gebloed.

    Kan dat? Of zou het vandaag/morgen weer opnieuw beginnen?

    Mijn andere miskraam en mijn missed abortion , zijn met heel erg veel ellende verlopen, bij beidde heeft het me dik 4 maanden gekost, dus ik ben een beetje verbaasd ofzo nu.. en bang dat het weer zolang gaat duren..
     
  2. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Tja kan op zich wel. Alles kan. Je injecteert bloedverdunners dus is te verklaren heftige bloeding denk ik. Je kan nog dagen kleine bloedingen hebben met enkel uitplassen en afwegen dat kan.

    heb je geen controle echo nog staan? Of hsg prikken?
    Anders kan je zwangerschapstesten zo af en toe doen om te kijken dat hormoon weggaat. 5wk is nog heel erg pril dus kan gewoon al “rare” menstruatie uitziet.

    sterkte
     
    2jongensmama vindt dit leuk.
  3. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.843
    3.619
    113
    Dankjewel!

    Ja de gynaecoloog zei ook dat de heftige bloeding kwam door de bloedverdunners, ook wel logisch natuurlijk.

    Heb geen controle echo of hsg prikken staan, zal inderdaad wel af en toe een testje doen om te kijken of het wit wordt. En anders bel ik nog wel voor een echo.
     
  4. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik ben na mijn mk (ma 8+3, mk volgde 10+2) in 2 dagen compleet leeggelopen. Daarna 2 dagen echt licht bloedverlies, toen nog 1 dag zwaar en daarna nog enkele dagen spotting... Best weinig dagen na 10 weken zwangerschap.

    Maar volgens de vk kon dat best, zeker omdat ik op 10+1 toen op de echo te zien was dat de vrucht bij 8+3 was gestopt nadietijd een fles wijn heb opengetrokken... Werkt ook als een bloedverdunner...
     
  5. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.843
    3.619
    113
    Dankje voor je ervaring. Een flesje wijn ga ik ook nog wel open trekken vanavond of in het weekend. Maar ook "goed" om te lezen dat je na 2 dagen spotting nog een dag zwaar bloedverlies had, hou ik er in ieder geval rekening mee dat dat kan.

    Maar inderdaad weinig voor dat termijn! Mijn MA was op dezelfde termijnen ongeveer maar dat is weg gehaald in een curettage.
     
  6. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    In mijn geval was curretage niet nodig... Noem het geluk bij een ongeluk. Bm was mooi leeg binnen een week. Heel veel sterkte en geluk voor de komende tijd gewenst.
     
  7. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Herken de heftigheid die je beschrijft niet, maar bij mijn mk bij 5+1 had ik 1 dag bloed en dag er daarna nog een mini beetje, dat was het.
    Sterkte!
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Klinkt idd als gevolg van bloedverdunners, hou je ijzer wel in de gaten. Even laten prikken als je daar kwalen door krijgt

    Met 4+3 was het bij mij een hele zware menstruatie van 3 dagen en daarna klaar. Dus kan idd heel vlot gaan als het nog zo vroeg is, helemaal als met bloedverdunners de sluizen helemaal open staan in 1 keer

    Sterkte!
     
    hibiscusje vindt dit leuk.
  9. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.843
    3.619
    113
    Dankjewel allemaal. Vanaf zaterdag toch weer flink bloedverlies, hoop toch dat het na vandaag klaar is
     
  10. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    2jongensmama vindt dit leuk.
  11. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.843
    3.619
    113
    Lief dat je hetvhet vraagt! Nog best veel bloedverlies. doe ongeveer 2 a 3 uur met een nachtmaandverband. Weet niet precies wat normaal is en wanneer ik moet bellen..

    De zwangerschapstest was wel een stuk lichter dan vorige week (beetje zoals hij rond nod was). Dus dat lijkt me positief.
     
  12. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja das t lastige, is bij iedere miskraam en iedere vrouw weer anders... veel bloedverlies is niet gek, en hopelijk komt alles er wel uit.
     
  13. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Jeetje wat vreselijk voor je :(
    Ik herken het. Heb ooit een keer een vroege miskraam gehad met een week of 5 ook. Ik bloedde ook als een rund, niet normaal. Stolsels had ik dan weer niet zoveel maar het was vele malen heftiger dan een normale menstruatie. En ook veel achter elkaar.

    sterkte!
     
  14. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.843
    3.619
    113
    jaa hoop het ook. Doe volgende week nog wel een zwangerschapstestje. Vannacht voor het eerst dat het niet veel was, dus hopelijk is dit een teken dat het nu verminderd.

    Ik heb geen controle meer, maar een negatieve test is in principe toch controle genoeg?
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  15. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.843
    3.619
    113
    Dankjewel, en "goed" te horen dat je met een week of 5 ook die ervaring hebt. Ik had meer gedacht zo vroeg, dat het gewoon als een menstruatie had moeten zijn.

    Hopelijk snel er vanaf en weer ongesteld, zodat we weer verder kunnen!
     
  16. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Dat dacht ik ook maar ik heb meer bloed verloren bij 5 weken dan met mijn eerste missed abortion bij 10 weken. Bij mijn tweede missed abortion bij ook 10 weken heb ik pillen moeten nemen. De eerste was op de natuurlijk weg. Die tweede keer heb ik verschrikkelijk gebloed maar goed dan wordt het opgewekt. Ellende was dat.

    Ik hoop dat je snel blijvend zwanger mag zijn en dat het dan allemaal goed gaat :)
     
  17. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Nou er kan ook restweegsel blijven zitten dat geen hcg afgeeft... ik zou dus toch wel nog even laten kijken als ik jou was. Better safe than sorry!
     

Deel Deze Pagina