Miskraam 7 dagen geleden, voel me nog super zwanger

Discussie in 'Miskraam' gestart door Achterkantvandemaan, 6 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.000
    7.033
    113
    Ik ben op zoek naar dames die hetzelfde meemaakten als ik.

    Precies een week geleden (6+1) heb ik een miskraam gehad. Flink wat bloed en krampen baarmoeder. 6 dagen geleden een echo in het ziekenhuis, ik was toen 6+2. In het ziekenhuis zagen ze in eerste instantie niets zitten. Geen vruchtzakje, niks. Helemaal geen 'zwarte ruimte' op de echo.

    Dat is mijn eerste vraag: kan dat wel? Als die dag ervoor de miskraam begon, moet je dan niet op zijn minst nog een zwarte ruimte zien van een lege vruchtzak?

    Toen ze bijna klaar was, zei ze dat ze ineens wel iets kleins zwarts zag. Maar niet mooi rond, maar heel platgeduwd. Een soort bruine boon met een deuk in het midden. Dat zou dan misschien de vruchtzak zijn.

    Nu, 7 dagen later, ik zou nu dus 7+1 zijn :( voel ik me nog super super super zwanger. Bloedverlies is er amper nog de laatste 2 dagen. Ik heb weer alle zwangerschapsklachten terug van vóór de miskraam. Mijn liezen, de misselijkheid, moeheid.

    Gisteren een test gedaan omdat ik zo snel mogelijk door wil, ik wil mijn eisprong vinden voordat ik menstrueer. Maar de test knalt nog steeds. Dat is niet gek waarschijnlijk met nog een hoge dosis HCG, maar toch.

    Toch zit het me niet lekker en krijg je een soort ongewenste hoop. Dat er toch iets zit omdat je je zo zwanger voelt.

    Wie heeft deze ervaring ook gehad?

    Ik heb morgen trouwens weer een echo in het ziekenhuis. 20210705_120525.jpg
     
  2. MaybeThisYear

    MaybeThisYear Actief lid

    20 mrt 2021
    133
    53
    28
    Vrouw
    Hoi!

    Allereerst veel kracht voor jou en een dikke knuffel, ik weet dat het suckt!

    Ik herken je gevoel, beetje ander verhaal gehad wel. (Ik had een duidelijke miskraam met duidelijke echo's en bloedingen)

    Maar voelde me ook na de miskraam nog een tijdje zwanger, HCG zakte niet omdat er nog restweefsel zat waardoor mijn lijf dacht dat ik nog zwanger was en de pijnlijke borsten en misselijkheid en andere kwaaltjes namen ook maar moeilijk af. Nadat ik psychisch de miskraam had erkend, begon mijn lijf pas echt alles uit te drijven en nam de HCG af..

    Dit is mijn ervaring hiermee..Wil niet zeggen dat het bij jou hetzelfde verhaal is maar ik herken wel veel van wat je schrijft.
     
  3. MaybeThisYear

    MaybeThisYear Actief lid

    20 mrt 2021
    133
    53
    28
    Vrouw
    ...oh enne: bij mij zagen ze op de eerste echo bij vermoeden van miskraam ook helemaal niks.. Een uur later tweede echo en die zag direct de vruchtzak..Hangt soms echt af van de echoscopist helaas..
     
  4. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.000
    7.033
    113
    Goh dat is precies wat er nu bij mij ook is gebeurd... tweede echo gehad een week later. Daar is een duidelijke vruchtzak te zien! Nu kan ik niks anders dan afwachten. Volgende week weer een echo en bloedafname. Ik ben zo benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen, maar ik weet ook dat ik geen hoop moet hebben.

    Ik vind het alleen zo raar dat de miskraam nu 8 dagen geleden is. Of tenminste, toen begon het flinke bloeden en de krampen. Dat was na 2 dagen over, en nu bloed ik al dagen minimaal bruinverlies.
    Maar wat ik dus raar vind is dat ze dan nu wel een mooi vruchtzakje zien. Of is dat niet raar?

    En als het mis is, dan staat me dus NOG een keer zoiets te wachten komende tijd? Kan je dat twee keer hebben dan? Zoveel vragen nog eigenlijk.... Bekijk bijlage 694423
     
  5. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    @Gliss, veel overeenkomsten...
     
  6. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    @M061987
    Ik heb denk ik iets vergelijkbaars meegemaakt na tp half april. Ik dacht eerst een miskraam te hebben gehad op 4+2 want fors bloedverlies van een paar dagen, na positieve CB 2-3 weken test. Daarna werd gedacht aan een bbz vanwege stijgend hcg en lege baarmoeder 4+5. Daarna toch opeens een zwarte vlek te zien in de baarmoeder 5+2, wat zich ontwikkelde tot lege vruchtzak en later ook nog dooierzakje. Talloze echo's gehad en bloed geprikt. Uiteindelijk pas met ruim 9 weken durfden ze definitief vast te stellen dat het geen vitale zwangerschap was 'missed abortion'. He heeft zich steeds door ontwikkeld, maar altijd achterlopend op de termijn.
    Al die tijd steeg mijn hcg maar door en werd ik met de dag 'zwangerder', zere borsten en misselijk tot overgeven toe.
    Pas na opwekken miskraam werd dat langzaam minder. Maar nog zeker 2 weken knalpositieve testen gehad. Zelfs toen ik bijna mijn volgende ovulatie had was er nog een licht positieve zwangerschapstest.

    Ik hoop van harte dat het bij jou toch positief uitpakt, maar je zwanger voelen bij een echo die achterloopt op de termijn (die vaststaat vanwege tp) klinkt me helaas bekend in de oren. Je hebt nog geen volledige miskraam gehad op dit moment.
    Mijn verhaal staat o.a. op het miskraamforum (miskraam of EUG heet het geloof ik).
    Sterkte!
     
    Splitijsje en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Vruchtzak groeit wel door, alleen zonder embryo. Lichaam weet nog niet dat er geen vitale zwangerschap is en houdt t in stand. Ik denk dat je nog niet schoon bent en er gestaag wat doorgroeit
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  8. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.000
    7.033
    113
    Dank je wel dames. Wat een verhaal @Gliss.

    Mijn ratio weet dat dit natuurlijk nooit meer goed af kan lopen. Maar mijn gevoel zegt dat er 0.0000001% hoop is. Ook omdat de arts wel vaag iets zag in de vruchtzak, maar zeker niet wat hij moest zien voor deze termijn (vandaag 7+2). Ik heb verhalen gelezen dat er een week later ineens wel een hartje klopte bij dames die dit ook hadden.
    Maar daar ga ik dus niet vanuit, ik ga in dit geval uit van ratio.

    Dus het is zo dat er nog meer uit gaat komen? Het is een paar dagen heftig geweest, en nu al een dag of 4 aan het sluimeren. Weinig bruinverlies maar dus nog niet gestopt, nu 8 dagen later.
    Zit er echt niet op te wachten dat dit nu nog een keer gaat gebeuren :cry: vreselijk vond ik het. Maar dat was ook van verdriet. Waarschijnlijk zal ik nu blij zijn dat het opgeruimd wordt.

    Is zo'n 'tweede ronde' dan vergelijkbaar met die eerste ronde, een flinke menstruatie?
    En waarom heb ik dan 8 dagen geleden zo gebloed als er verder niets gebeurd is in mijn lijf? Als in: niks is opgeruimd?

    Ik zou zweren dat ik een vruchtzakje heb opgevangen. Verder geen stolsels, alleen dat. Zou dat ook een tweeling geweest kunnen zijn waarvan er eentje dus al weg is? Of past de echo niet bij dat beeld?

    Allemaal vergeten te vragen vandaag :D
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Bel morgen de gyn op met je vragen :)
     
  10. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.000
    7.033
    113
    Die kan ik helaas niet zomaar aan de lijn krijgen :) moet ik wachten tot afspraak volgende week.
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Echt? Ik kon vaak wel vragen achterlaten die de assistente dan even stelde en ik later even terugbelde. Schrijf ze vooral op, dat je ze niet vergeet volgende week.
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  12. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.000
    7.033
    113
    Goeie! Ga ik doen. Mocht iemand al denken een antwoord te hebben; dan graag!
     
  13. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik denk dat alleen de gynaecoloog dat voor je kan beantwoorden. Het is echt een rotantwoord maar je kunt niets anders doen dan wachten.

    Mijn ervaring; bij mij heeft het bijna 5 weken geduurd tot ik eindelijk duidelijkheid kreeg. Al die tijd dacht ik, dit kan nooit goed komen, maar tegelijk blijf je een sprankje hoop houden. Echt een rollercoaster. Dus dat dubbele gevoel herken ik zeker.
    Ik was er overigens vanovertuigd dat ik een miskraam had gehad (was m'n tweede). Het was veel meer bloed en meer dagen dan mijn menstruatie. En toch was er iets blijven zitten dat zich doorontwikkelde. Omdat mijn bms ook steeds dikker werd daardoor, heb ik bij de uiteindelijke opgewekte miskraam ook veel bloedverlies gehad.

    De gedachte van de tweeling speelt bij veel vrouwen in zo'n situatie. Ik heb dat ook even gedacht in het begin. De gyn had daar verder geen aanwijzingen voor.
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  14. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.000
    7.033
    113
    Mocht er nog iemand meelezen; woensdag was mijn HCG 3500. Toen zou ik 7+2 zijn. Dus ik weet nu 100% zeker dat het niet goed zit.

    Maar... ik voel mij echt nog steeds heel erg slecht. Ik kan echt niks op een dag, alleen maar liggen. Ben moe, hoofdpijn, prikkelbaar, liezen worden wel wat minder gelukkig.. geen conditie of energie.
    Dat verdwijnt maar niet.

    Dat kan niet aan het HCG hormoon liggen als je het mij vraagt. Want normaal spuit ik met Ovitrelle 6500, en dan heb ik nergens last van. Dit is dus de helft en ik voel me ellendig.

    Iemand een idee waar dat wél door kan komen en tips om weer uit bed te kunnen komen?

    Miskraam is nu 9 dagen geleden en nu al een dag of 5 minimaal bruinverlies, enkel bij afvegen. Ook dat wordt niet meer of minder.
     
  15. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Het bloed/bruin kan tot 3 weken duren. Soms nog langer.

    het is denk ik ook het emotionele dat het extra zwaar maakt… en normaal als je hormonen spuit gebeurt niet alles in je baarmoeder, wat nu wel allemaal gebeurt.

    Als je het niet vertrouwt. Zou ik gewoon gaan bellen. Al bel je 10 keer naar de gynaecoloog. Beter dan dat je je zorgen maakt en er wel iets aan de hand is
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  16. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw

    Nou mijn ervaring is dat het wel kan. Veel ervaring met hoge doses hormonen (o.a. stimuleren met 300EH gonal F, 10.000 pregnyl, OHSS etc) maar ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld als met de MA. Ook mijn HCG was onder de 10.000 maar ik was zo misselijk + overgeven, maagzuur, moe etc.
    Daarnaast is het ook mentaal mega zwaar om na zo'n heel traject zwanger te zijn en dan een miskraam te krijgen, en die vervolgens dan uitmondt in een onzekere periode door een onvolledige miskraam. Ik denk dat dat zeker niet helpt.

    Qua bloedverlies, mijn 1e bloeding 4+2 was heftig en duurde 5 dagen, daarna wat minimaal bruin en daarna 0 bloed totdat de MA 9+2 werd opgewekt.

    Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt en je beter voelt, maar het kan nog even duren. Sterkte meis!
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  17. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.000
    7.033
    113
    Dank jullie. Ik heb toch nog even gebeld naar verpleegkundig spreekuur.
    Zij zegt dat het niet te vergelijken is, hcg vanuit ovitrelle of vanuit natuur.

    En met een waarde van 3500 is het heel normaal om je zo slecht te voelen. Haha. Klinkt raar.

    En dat het ook nog maanden kan duren voordat je hcg weer uit je lijf is :( daar wilde ze me wel voor waarschuwen. De grootste groep doet er weken/maanden over voordat alles weg is bij een miskraam.

    Nou, weten we dat ook weer. Ik hoef voorlopig niet met ovulatietesten aan de slag :o:
     
  18. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Maar je krijgt nog een echo wel toch? Om te zien of alles weg is?

    Ik had op dag 21 na opgewekte miskraam weer een ovulatie, terwijl ik ook nog een beetje hcg had (licht streepje op zwangerschapstest). In de periode tussen de 1e bloeding en de MA/opgewekte miskraam bleef het hcg stijgen.
     
  19. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Vervelend dat je, je zo rot voelt meid.
    Hcg is niet het enige hormoon dat stijgt, ook oa progesteron. Het is een heel samenspel van allerlei hormonen. In die zin valt het ook niet te vergelijken met de losse hcg injectie, alhoewel ik die gedachte heel goed begrijp.

    Ik hoop dat je, je snel beter gaat voelen!
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  20. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.000
    7.033
    113
    Ja ik heb woensdag weer een echo en HCG prikken. Maar dan zal er nog niks opgeruimd zijn tenzij ik weer ga bloeden. Heb ook nog helemaal geen stolsels verloren. Ja één keer eentje, waarvan ik dacht dat het de vruchtzak was.

    Ik hoop zo erg dat HCG woensdag gedaald is! Want ik wil liever niet aan de medicatie. Maar aan de andere kant, ik wil dit ook niet nog weken voelen.
     

Deel Deze Pagina