Miskraam 8.4 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door Pitahaya, 30 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Helaas vanochtend bij de eerste echo slecht nieuws. Ik zou 8.4 weken zijn maar ze zag een vruchtje van net geen 6 weken. Geen kloppend hartje. Geen goed nieuws. Het is nu afwachten wanneer ik ga bloeden.
    Curettage doen ze nu niet i.v.m. de hele corona crisis. Medicatie kan een optie zijn maar wil het liefste de natuur zijn gang laten gaan. Maar hoe lang duurt dat nog? Loop er inmiddels dus ook al 2.5 week mee... Ik Ben erg verdrietig.
     
  2. Abigail114

    Abigail114 Actief lid

    16 sep 2015
    233
    115
    43
    Ik denk niet dat het te zeggen is hoe lang het nog zou kunnen duren. Kan morgen op gang komen of pas over weken. Het is moeilijk om je zwanger te voelen met de wetenschap dat het voor niets is. Ik zou in jouw geval daarom voor de pillen kiezen. Veel sterkte gewenst.
     
  3. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Wat verdrietig :( ik heb met pillen geprobeerd, dat lukte niet echt. Toen toch nog een paar dagen later zette de miskraam alsnog door. Het blijkt dat de werking van de pillen ook nog na enkelr dagen kan plaatsvinden, wellicht iets om in je achterhoofd te houden. Vond het wel vrij heftig hoor! Was toen rond de 11 weken. Sterkte!
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Oh meis jij ook al kutnieuws. Hier was ik van t weekend gaan vloeien, we hadden een bloeding gezien bij de echo dus dachten in eerste instantie aan een opruiming daarvan maar helemaal gerust waren we er niet op. Vanmiddag om 15:00 bleek de hartslag weg te zijn en vruchtzak misvormd. Afgelopen woensdag nog een flikkerlichtje gezien (en gefilmd!).

    Ik ben net die kleine verloren om 21:30. Mijn lijf reageert wel als een malle op hormonen moet ik zeggen. Curretage als je die kan ontwijken zou ik dat (ook buitenom Corona) zeker doen met het oog op asherman (verklevingsrisico).

    Met ons zoontje was het een ingeleide bevalling met 15w+2 ivm vergaande afwijkingen, we hadden anti progesteron gekregen en weeeopwekkers (wat je ook voor miskraam kan krijgen). Hier werkte dat eveneens als een turbo. Waren voorbereid op 2-3 dagen en een paar uur later was hij er al. Op 2 minuten na t tijdstip van de geboorte van mn dochter op een anologe klok (zij nacht, hij dag).

    Natuurlijke miskraam is afhankelijk van je lichaam, kan soms een paar dagen, soms een paar weken zijn wat ik van de vk begreep.

    In sommige gevallen registreert het lichaam "de fout" niet en doet alsof er niks aan de hand is. Het moet dan echt een handje geholpen worden. Dat was met ons zoontje die echt niet levensvatbaar kon wezen bijvoorbeeld. Hartje begaf het uiteindelijk alsnog, maar dat had in veel eerder stadium al moeten gebeuren door de vergaande schade.

    Dat laat zich heel lastig voorspellen.

    Denk aan jezelf, het verdriet is nu ongetwijfeld erg groot en het idee dat die kleine al 2.5 week er niet meer is voelt misschien heel raar/naar/eng, geef jezelf ook een beetje de tijd om te schakelen voordat er echt niks meer is. Bijv. kijk het een dag of 3 of een week aan en vraag dan om tabletten. Ik kan niet zeggen wat jouw behoefte is.

    Wij hebben eerdere ervaring met ons zoontje en de luxe van een periode van afscheid voor definitief afscheid heeft ons goed geholpen destijds.
     
  5. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met jou nu?
    Bij jou kwam de miskraam nu dus wel vanzelf? Zonder medicatie?
     
  6. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    We zijn inmiddels een week verder. Loop nu 3.5 week met dood vruchtje rond en er is nog niks gebeurd. Voel mij zelfs nog steeds zwanger... Maar wil zo graag dat het vanzelf komt en medicatie voorkomen... maar dit is mentaal gigantisch zwaar.
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Hier zonder medicatie. We wisten dat die gup helemaal bovenin lag door de eerdere echo. Met die laatste echo was dat al halverwege. Ik gok dat de placenta door die bloeding niet kon aanhechten (wie er eerst was, geen idee), dan kan ontwikkeling ook niet verder. Merendeel van t werk zal door die bloeding gedaan zijn, dat was een vrij forse.

    15:00 echo
    21:30 uitgedreven
     
  8. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Fijn dat het vanzelf is gekomen. Ik hoop hier ook. Vind dit zo zwaar. Dit wachten.
     
  9. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Wat verdrietig. Ik vond het heel zwaar om met een dood vruchtje te lopen. Ik kwam er bij 11 weken achter dat net na een goede echo op 6.4 het vruchtje was gestopt met groeien. Ik heb toen nog een week gewacht, maar er kwam niks. heel veel sterkte en hopelijk komt het snel.
     
  10. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Nou, nu inmiddels weer wat dagen verder...
    Nu 4.5 week met dood vruchtje. Weet het bijna 2 weken.
    Had gisteren wat lage buikpijn en veel afscheiding, dacht dat het misschien een voorbode was. Maar vandaag weer niks. Heb donderdag weer telefonische afspraak met verloskundige. Dan weer verder beslissen wat ik doe. Maar ik vind dit héél zwaar!
     
  11. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Ik vond het ook loodzwaar! En dan heb ik er helemaal niet lang mee rond gelopen toen ik het eenmaal wist. Dringen ze bij jou niet aan op pillen? Ik mocht er niet te lang mee doorlopen volgens mij. En als ik dat wel wilde moest ik elke week terug naar het ziekenhuis.
    Bij mij kwam ook echt niks. 1x een beetje bruin. Maar dat was het.
    Nu in deze tijd is dat natuurlijk anders i.v.m. Corona. Sterkte!
     
  12. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Nee helemaal niet. Ik mag het helemaal zelf weten. Kan geen kwaad om zo lang te wachten in iedergeval. Heb hele lieve verloskundigen die het helemaal aan mij over laten. Wat dat betreft was het misschien makkelijker als iemand zou zeggen van Je moet nu wel echt die pillen nemen... nu ben ik zon twijfelkont eerste klas. Het ene moment denk ik Ik bel verloskundige en vraag om een verwijzing en andere keer denk ik Neee ik wacht het af. Word niet goed van mezelf.
     
  13. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Je zit nu echt in de wachtstand hè. Wachtend op de miskraam. Zodra dat achter de rug is kan je het ook een plekje geven en verder. Fijn dat de verloskundigen lief zijn en je je eigen keuze laat maken. Alleen jij kan beslissen of je nog wil afwachten. Een natuurlijke miskraam is wel het fijnste. Hopelijk pikt je lichaam het snel op.
     
  14. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Ja, die wachtstand is behoorlijk irritant.
    Ik las dat wanneer het natuurlijk gebeurt dat dan de kans dat er weefsel achter blijft kleiner is. Dat vind ik best een grote motivatie om nog langer te wachten...
    Maar het is zwaar! Nu moet ik zeggen dat ik sinds gisteren wel echt lage buikpijn heb en echt duidelijk menstruatie achtige krampen. Dus dan zou je toch denken dat het wel snel moet komen?
     
  15. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Mag ik vragen waarom je geen pillen nemen? Ik zit op dit moment in exact dezelfde positie als jij. Ook ik ben nu nog ruim acht weken zwanger, maar helaas afgelopen week twee echo’s gehad, waarop wel heel zwakke hartactiviteit was, maar vruchtje was veel te klein.
    Ik heb al eens eerder met 10 weken een miskraam gehad en toen tabletten genomen. Is toen goed bevallen, was in feite niet veel meer dan een zware menstruatie. Dat is niet bij iedereen zo, maar een groot deel van de patiënten wel.
    Ik heb gister het eerste tablet genomen, morgenvroeg moet ik de vier tabletten vaginaal in brengen. Ik vind het zelf niet vervelend en ben blij als ik er ‘vanaf’ ben. Ben ook nog steeds een beetje misselijk en dat is heel irritant als je weet dat het voor niks is.
    Misschien kan ik je het duwtje in de rug geven?
     
  16. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Maar het vruchtje is bij jou dus nog niet overleden? Wat heftig voor je. Maar jij hebt dus besloten om niet af te wachten en voor medicatie te gaan?

    Ik wil de natuur zijn gang laten gaan. Geloof dat mijn lijf dit zelf kan doen. Wil geen hormoon pillen om lichaam te pushen. Daarnaast dus minder kans op weefsel dat achter blijft...

    Maar er zit een grens aan hoor. Heb nu veel lage buikpijn. Als er over een week nog geen bloeding is dan ga ik toch naar de gyn. We wachten het voor nu nog even af...
     
  17. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Ik heb twee echo’s gehad en het vruchtje liep inmiddels twee weken achter met nog maar een heel zwak hartje, geen hoop meer op een gezonde zwangerschap dus helaas.
    Tuurlijk, uiteindelijk zal elk miskraam door het lichaam worden opgelost, de vraag is alleen hoe lang dit duurt. Hoe kom je erbij trouwens dat er minder kans is op Wesel dat achterblijft?. Ik heb daar zelf namelijk niks van kunnen vinden van bewijs.
     
  18. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    En gebeurt er bij jou nu al wat?

    Ja, dat vertelde de gyn mij. Maar kan mij er ook wel iets bij voorstellen. Je pusht toch je lijf met iets waar het nog niet aan toe is. Dus kan mij voorstellen dat er dan ook meer complicaties kunnen optreden. Maar goed, ook op natuurlijke manier kan dat natuurlijk heel goed gebeuren maar ik hoop het niet.
    We wachten het af.
     
  19. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Ja, ik snap je punt. Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Aan de andere kant heb je ook wel andere medische situaties, waar we als mensen ingrijpen. Misschien niet de beste vergelijking, maar bijvoorbeeld een tand met een ontsteking erin verwijder je ook en wacht je ook niet op totdat hetLichaam het zelf afstoot, ook al zal het uiteindelijk wel gebeuren.
    Maar goed, ik snap heel goed jouw keuze! Ik hoop voor je dat het snel vanzelf komt. Ik ga morgenochtend de tabletten in brengen, dus dan gaan we het zien.
     
  20. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Wat grappig, die vergelijking met die tand. Daar zeg je wel Wat. Niet alles gebeurt natuurlijk. Ik heb momenteel wel echt menstruatie krampen en net toch verloskundige gebeld. Zij zegt dat ze wel denkt dat het nu binnen een paar dagen echt wel gaat komen. Dus daar hopen we op.

    Heb je cytotec gekregen? Of een ander medicijn? Hoe werkt dat? Hoeveel moet je er in brengen? Vaginaal toch?
     

Deel Deze Pagina