Miskraam aan 5,5 week

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sterretjeindenacht, 16 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Hallo iedereen,
    Vorige week donderdag/vrijdag heb ik helderrood bloedverlies gehad.
    Sindsdien ben ik niet veel meer verloren.. enkel wat bruine. Ik ben eigenlijk elke dag al wat aan het verliezen sinds 4/12...
    Ik wist niet dat ik zwanger was dit kwam vorige week uit de bloedtest.
    Ik dacht eerst dat het pril mis liep maar vorige week bleek mijn hcg 300 dus had het toch meer door gezet dan ik dacht.
    Iemand die me kan zeggen of alles vanzelf gaat oplossen binnenin? Of alle zwangerschapsweefsel vanzelf af komt en hoe lang dat bruinverlies kan duren?
    Test vandaag was nog knalpositief :cry:
     
  2. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Niemand miskraam met 5 weken? Die me kan vertellen hoe dit is gegaan?
     
  3. Mia1992

    Mia1992 Actief lid

    31 okt 2019
    134
    221
    43
    Vrouw
    Hi!

    Ik zit momenteel in een vergelijkbare situatie. Ik ben 5+3 wk en heb maandag ochtend 1 bloeding gehad en daarna alleen bruin.. Onzeker he? Heb je last van krampen? Ik hoop voor ons allebei dat het goed gaat komen! Zoals je vast ook wel hebt gehoord, het kan 2 kanten op gaan.. Ik zal voor je duimen!
     
  4. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Ja bij mij heb ik eigenlijk een gewone ms gehad paar dagen later. Had eerst een positieve test die afliep en dan blijkbaar toch is voort gezet. Die ms die is nooit gestopt verloor telkens wat roze alleen vorige week donderdag ging de kraan open even en vrijdag hetzelfde.. :( goed gaat het niet zijn hcg slechts 300 gyn zei dat het aan die tijd 10000 moest zijn..
     
  5. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Bij mijn zoontje heb ik met 5.5 wk hevige krampen en helderroid bloedverlies met stolsels gehad. Wist ook niet dat ik zwanger was en dacht dat t een miskraam was. Hele dag in de weer geweest met testen en echo's en ze zageb een mini vruchtje zonder hartactie. Dat kon zijn omdat t gestopt was en er nog uit moest komen of t was nog te vroeg om te kloppen. 1.5 week moeten wachten en had wel bruinverlies. En toen een goede echo met kloppend hartje. En hij is nu 7.5 jaar :)

    Wil je geen valse hoop geve n maar t hoeft dus niet t einde te betekenen. Hoeveel bloedverlies had je?
     
  6. MamaSelina

    MamaSelina Bekend lid

    19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Ik kreeg ook helderrood bloed verlies, wat stopte en weer kwam. Uiteindelijk controle en bleek ( mijn test nog knal positief) op de echo zat de placenta nog geheel dus dan helpen ze middels tablet. Leggen ze netjes uit hoe en wat.

    Ik had dus ook een knal positieve test

    Ik zou je dus aanraden een echo te vragen via je huisarts/verloskundige zodat ze je kunnen helpen.
     
  7. MamaSelina

    MamaSelina Bekend lid

    19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    En inderdaad soms komt het voor dat vrouwen bloed verliezen en wel nog steeds zwanger zijn, ♡ hoe dan ook vraag om hulp zodat je niet in onzekerheid zit, en die hulp kun je het beste vragen aan de huisarts of verloskundige die een echo kunnen maken.
     
  8. Deb89

    Deb89 Bekend lid

    4 jun 2019
    597
    575
    93
    Vrouw
    Bij mij begon het bloedverlies ook met 5w5d. Leek op een menstruatie en in de periode daarna nog af en toe bruinverlies gehad. Bij de controle echo was ook nog bloed in mijn baarmoeder te zien, dus dat kon wel kloppen.
    Ik zou je adviseren contact op te nemen met een verloskundige. Tegen mij werd toen gezegd dat er ook nog 50 % kans was dat het wel goed was, dus hoop voor jou dat je bij die 50 % hoort.
     
  9. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Helaas hier niet zo een goed nieuws hcg van 300 naar 58.. miskraam. Maar nog geen schone bm hopelijk komt dat van zelf...
     
  10. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Ik loop in een fertiliteitskliniek en wordt opgevolgd vorige week is het niet opgemerkt op echo enkel na de bloedtest was hcg 300 en een bmslijmvlies van 5,5mm. Vandaag was slijmvlies dus en hcg 58. Nog bloed/vocht in de bm. Volgende week opnieuw bloedafname.. pillen, curretages, scopies ik ken het allemaal.. tabletten werken niet bij mij. Slechte ervaringen met placentaresten... asherman aan over gehouden. Ik hoop volgende week op 0 te raken en alles uit zichzelf op lost. Maar ik ben er wel bang van...
     
  11. MamaSelina

    MamaSelina Bekend lid

    19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Oh sorry heftig ik begrijp het ik hoop met je mee.♡ en sterkte
     
    Sterretjeindenacht vindt dit leuk.
  12. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    Ik had een paar maanden geleden positieve testen die rond de officiële startdatum paar dagen na NOD weer af begonnen te lopen. Iets na 5 weken heb ik toen een redelijk normale menstruatie gehad, zaten alleen meer stolsels bij.
     
  13. NieTa

    NieTa Bekend lid

    26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Heb met 5.5 week een miskraam gehad bijna 3 jaar terug.
    Dat begon met wat bruin/roze verlies en een dag later kreeg ik hele hevige krampen en veel bloedverlies.
    Dat eenmaal het vruchtje afgestoten was stopte de buikpijn, daarna nog een week.bloedverlies gehad gelijk als een normale menstruatie.
     
  14. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.795
    7.126
    113
    Vrouw
    Toen ik volgens mijn eigen berekening 6+3 weken zwanger was (uitgaand van laatste menstruatie) begon bij mij 's ochtends heel licht roze bloedverlies. Dit werd in de loop van de dag steeds meer. Verloskundige gebeld en mocht die dag voor een echo komen. Op de echo was een vruchtje te zien die volgens de metingen overeenkwam met 5+2 weken dus een week minder dan wat ik zelf dacht. Kans was toen 50% dat het toch nog goed zou komen. Moest 1.5 week terugkomen en toen was er al niets meer te zien...

    Ik heb totaal geen krampen/buikpijn gehad. Heb in totaal ongeveer 3/3,5 dagen gebloed. Nog wel 2 keer bloed laten prikken omdat het leek alsof mijn testen toch telkens heel licht bleven oplopen. Uiteindelijk heeft mijn lichaam het zelf opgelost. Heb ook niet het idee dat ik het vruchtje verloren heb maar volgens de verloskundige komt het ook voor dat het vruchtje in je lichaam een soort van 'oplost'.

    Hopelijk gaat het deze keer 'natuurlijk' bij je en hoef je geen pillen of iets dergelijks... Heel veel sterkte ❤
     
    Sterretjeindenacht vindt dit leuk.
  15. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Ik hoop dat het het voor mij ook zo mag gaan.. dat het is opgelost in het lichaam maar ik ben er ongelofelijk bang van. Ik heb welgeteld 1 stukje vruchtzak verloren maar heel miniem dat ik niet weet of het dat was. Op echo was bloed/vocht te zien maar voor hetzelfde geld zijn dat resten.. Ik had niet veel vertrouwen in die arts. Hij kon ook geen enkele vraag beantwoorden. Ik heb op echo nooit een vruchtje gezien zo snel is het misgegaan. Ben nu al meer dan 2w verlies aan het hebben geen bloed maar bruin.. is dat dan niet teken dat het nog steeds niet weg is?
    Pff ik ben hier echt zoooo klaar mee zoveel pech is toch niet mogelijk. Net op de data van de stilgeboorte vorig jaar begint een miskraam lijkt alsof het echt niet mag zijn.. X
     
  16. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.795
    7.126
    113
    Vrouw
    Als ik nog even had afgewacht had ik ook nooit het vruchtje gezien. Bizar is dat he? Als je geen fijn gevoel had bij die arts zou ik echt bellen en zeggen dat je zsm een nieuwe echo wil. Het is al moeilijk genoeg zonder deze onzekerheid... Bij mij zag ze toen op de tweede echo ook iets waarvan ze dacht dat het nog bloed was maar dat ging toen al richting mijn bmm dus was het een volledige mk zei ze toen. Wat een ellende heb jij al meegemaakt, verschrikkelijk... Heel veel sterkte ❤
     
  17. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Ik heb vandaag nog gebeld en ga bij de bloedafname van volgende week vrijdag toch even op echo check ook. Ik had een slecht gevoel bij die arts en ik twijfel er gewoon over. Ik ga wel melden dat ik die arts niet meer wil. Ja zeg wel eerste keer was het een pièce of cake direct zwanger, gezonde zoon, goede bevalling alleen placentarest na 9w ontdekt en op naar curretage 1, tweede keer weer snel zwanger helaas niet gezond te ver om te curreteren, bevalling ingeleid, na de bevalling door naar OK placentarest, 6w later nog placentarest terug curretage + scopie. Daarna geen ms meer gehad. Ze zeiden dat het van het verdriet was terwijl ik zei dat het niet klopte.. ik moest maar wachten. Uiteindelijk toch opgevolgd en asherman ontdekt. Juni geopereerd daaraan + spiraal voor 6w, augustus groen licht.. zwanger miskraam maar gewoon met ms opgelost. Nu weer zwanger en dit circus weer... laat hopen dat effectief bloed/vocht is en geen rest want wat dan :/ zo zie je maar het kan goed gaan maar ook heel erg fout. De feesten zijn weer identiek aan vorig jaar..
    Meer en meer krijg ik het idee dat een kindje er hier niet meer zal van komen gaan het zien. Wat fertiliteit kan bieden. Maar ik geef het nog maar 1 kans... Ik kan niet nog meer tegenslagen aan.
    Dankje <3
     
  18. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.795
    7.126
    113
    Vrouw
    Goed dat je gebeld hebt! Ik hoop echt dat de echo volgende week goed is. Zo'n rollercoaster gun je niemand ❤
     
    Sterretjeindenacht vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina