Miskraam afwachten

Discussie in 'Miskraam' gestart door KleineLai, 19 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.001
    25.443
    113
    (Ik weet dat er nog een topic loopt, maar het leek me niet gepast om dat topic over te nemen)

    Dag meiden,
    Helaas ben ik in afwachting van een miskraam. Afgelopen zondag zagen we op de echo dat de zwangerschap niet verder is gegroeid dan 5/6weken. Ik zou 8 weken moeten zijn.
    De gyn wil nog even afwachten omdat de zwangerschap er voor 5/6weken wel goed uitziet. Ze zei dat ik misschien korter zwanger was. Ik weet dat dat niet kan, maar ik begrijp wel waarom zij dat zegt vanuit haar kant. As. Zaterdag heb ik weer een echo om te kijken hoe het er voor staat.

    Het duurt mij allemaal veel te lang. Ik voel me zo verdrietig en leeg. Het idee dat ik nog zwanger ben (incl. de kwaaltjes) maar nooit dit kindje zal krijgen vind ik echt verschrikkelijk. Ik wil het weg hebben en doorgaan..

    Maar het enige wat we op dit moment kunnen doen is wachten :(

    Ervaringen?
    Hoelang duurde het voordat jouw miskraam op gang kwam?

    Ik verlies trouwens wel sinds vrijdag een beetje rood/bruin bloed. Dit wordt heel langzaam meer. Betekent dit iets?
     
  2. nneah

    nneah Fanatiek lid

    19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Eerst en vooral heel veel sterkte met dit verlies. Het is niet niks, zorg goed voor jezelf en trek aan de bel waar nodig (ook bij je arts als je niet langer wil afwachten!)

    Mijn miskramen zijn beide natuurlijk verlopen en bloedverlies was daar elke keer het begin van. Dus het zou wel goed kunnen dat je lichaam het zelf oppakt en dat is nog altijd het fijnst denk ik. Zowel pillen als een curettage brengen bepaalde (kleine) risico's met zich mee. Het is aan jou om te bepalen hoe zwaar die doorwegen.

    Maar blijf niet afwachten als dat te zwaar is, het is een enorme rollercoaster en die hoeft niet nog vreselijker te worden doordat een arts je niet verder wil helpen.

    Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel.
     
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.001
    25.443
    113
    Dankjewel. Het is inderdaad een rollercoaster, het ene moment heb ik er vrede mee (kindje was niet goed, blabla) en het andere moment ben ik zo verdrietig omdat het kindje wel gewoon zo welkom was.

    Ik heb geen kennis van beide mogelijkheden, maar dat zullen we zaterdag wel bespreken denk ik. Het bloeden neemt langzaam toe, het begon vrijdag met 2x een veeg rood, en nu zit ik op mijn 2e maandverbandje van de dag. ik hoop dat de krampen ook snel zullen beginnen.

    Verschrikkelijk dat jij dit 2x heb moeten meemaken :(
     
  4. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Pfff wat heftig!! Heel veel sterkte.
     
  5. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Sterkte :(
    Ik begon steeds met bloeden en vaak was het nadien over. Hopelijk lost je lijf dit vanzelf en snel op.
     
  6. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Wat verdrietig, heel veel sterkte!

    Bij mijn miskraam begon het ook met bloedverlies wat langzaam steeds meer werd. Bij jou kan het dus ook best het begin zijn van de miskraam. Ik hoop het in ieder geval voor je, want lang wachten is ook slopend. Ik heb bijna drie weken gewacht en dat vond ik echt vreselijk.

    Nogmaals heel veel sterkte met dit verlies. Doe rustig aan en wees extra lief voor jezelf.
     
  7. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Bij mijn eerste miskraam kwam er niets, heb 6 weken met een dode vrucht rondgelopen.

    Vorige week maandag eerste echo gehad uitwendig, alleen een vruchtzak. Vrijdag daarna zelfde beeld. Nu moet ik wachten tot aankomende vrijdag. Ik ga ervan uit dat het beeld dan wederom niet is veranderd. Daarna moet ik wachten op een verwijzing voor de gyn om cytotec te halen. Dus al met al ben ik wederom een lekker eind op weg.

    Wel een 'goed' teken dat je bloed verliest, wellicht doet jouw lichaam het wel zelf.
     
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ik begon een paar dagen er voor met wat bloeden, had toen nog iets hoop. Maar bij jou is de hoop al uitgesloten dus ik gok dat je snel zal gaan bloeden gezien je verhaal.
    Veel sterkte :(
     
  9. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Wat verdrietig!

    Hier 3 vroege miskramen gehad die vanzelf kwamen. Mijn 4e miskraam (6.3 weken) hebben we geprobeerd op te wekken met de cytotec tabletten. Daar ging ik wel van bloeden, maar dat was het. Afgelopen maandag op dinsdag nacht heeft mijn lijf het op eigen kracht gedaan. Toen ben ik alles verloren. Het was geen pretje, de weeen deden pijn, maar ik ben opgelucht dat het nu klaar is. Vanmiddag krijg ik een controle echo.
     
  10. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.001
    25.443
    113
    Bedankt voor de ervaringen en lieve woorden!
    De bloeding is nog niet doorgezet, maar wel begin ik krampen te krijgen. Er lijkt misschien iets te gaan gebeuren. Hopelijk voor de verhuizing alles eruit zodat we een frisse start kunnen maken in ons nieuwe huis!

    @Viviennee , och meid :( verdrietig dat dit weer gebeurd. Ik hoop toch stiekem op een goede echo vrijdag.
    Had jij ook dat je al voelde dat het niet goed zat? Ik had dat gevoel erg sterk, mja, er waren geen feiten om dit gevoel serieus te nemen zeg maar. Totdat ik licht bloed verlor en toen wist ik al genoeg.

    En 6 weken, dat is echt lang. Was daar een reden voor? Zaterdag heb ik weer een echo, als de situatie dan onveranderd s dan wil ik direct pillen mee, of als ze het direct ter plekken eruit kunnen halen dan is dat ook goed.
     
  11. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.001
    25.443
    113
    4 miskramen , verschrikkelijk :(
    Ik kan me je opluchting voorstellen. Ik kijk ook uit naar het moment dat alles klaar is. Voor mijn gevoel kan ik het ook nog niet echt verwerken nu ..
     
  12. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ohhh @KleineLai :cry::cry: wat vreselijk verdrietig.
    Sterkte meid! En een dikke knuffel
     
  13. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Ja er lopen nu ook onderzoeken. Het is echt vreselijk! Vooral deze laatste hakt er behoorlijk in.
     
  14. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.001
    25.443
    113
    Dat kan ik mij voorstellen! Ik hoop dat er iets uit de onderzoeken komt. Niet dat ik je iets toewenst hoor, maar misschien kan het troost brengen als je de reden weet waarom zo zovaak afscheid hebt moeten nemen.
    Ik hoop op een goede zwangerschap in de toekomst!
     
    mimi1988 vindt dit leuk.
  15. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Wat verdrietig dat het fout is :( wij kregen het nieuws bij de tweede echo dat het hartje niet meer klopte en vruchtje was ook al even overleden. Dat was op een zaterdag. Ik had precies jouw gevoel, wilde er zo snel mogelijk vanaf. Maandagavond cytotec, die nacht het vruchtje al verloren. Dag erna curretage en was het helemaal klaar. Bij onze gynaecologen moet je eerst cytotec gebruiken ter verwerking vd baarmoederhals. Deze combi raad ik niemand aan, heeft mijn lichaam gewoon stil gelegd. Als je heel zeker bent, en je wil er snel vanaf (het is al 2-3 weken fout..), dan zou ik op m'n strepen staan.

    Heel veel sterkte ♡
     
  16. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    He ja... ik herken je gevoel ook hoor! Ik heb 1 keer pillen genomen. En die deden niets. Toen heb ik gewacht. En dat vond ik enorm zwaar. Ik wilde er inderdaad ook vanaf zijn. Ik wilde door. Als dit dan niet het kindje was wat bij ons zou blijven (en bij mij was na 5 weken al niks meer gegroeid dus hebben we het echt over een klompje cellen) dan wilde ik het gewoon uit mijn lijf hebben. Bij mij was het wel duidelijk dat het niet goed zat. Maar ik vind het wel heel goed van je vk dat ze de zekerheid wil hebben. Zeker psychisch is dat heel belangrijk, ook al ben jij er in jouw geval zeker van dat het niet goed zit.

    de tweede keer kwam bij mij overigens wel vanzelf op gang en dat is veel fijner. Ik hoop dat dat bij jou ook zal gebeuren. Dat je bloed verliest zou wel een teken kunnen zijn van een naderende miskraam. Hoe stom het ook klinkt, ik hoop het voor je :(

    Heel veel sterkte!
     
  17. Dikkiedik123

    Dikkiedik123 Actief lid

    4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Ik heb vanochtend te horen gekregen dat het vruchtje gestopt is met ongeveer 6 weken en ik zou vandaag ruim 10 weken zwanger zijn. Dus ik loop ook al even met een niet groeiend vruchtje. Moest het van mn verloskundige eerst even laten bezinken, maar na een uurtje thuis overheerste het gevoel dat ik er eigenlijk alleen maar vanaf wil. Heb nu voor morgen een afspraak staan bij de gynaecoloog, nog even bedenken waar mijn voorkeur naar uit gaat.
     
  18. Dikkiedik123

    Dikkiedik123 Actief lid

    4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Jeetje wat een nasleep nog zeg, alsof een vierde miskraam al niet erg genoeg is. Sterkte! Hopelijk is je baarmoeder nu wel schoon.
     
  19. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Ik herken dat gevoel! Dat had ik ook!
    Hier ging mijn voorkeur uit naar pillen, dit ivm de kleine kans op verklevingen bij een curettage. Ook kan ik zelf heel slecht tegen narcose.
    Zoals je gelezen hebt werkten de pillen niet bij mij zoals verwacht. De gyn zei gisteren wel dat dit maar zelden gebeurd. Meestal doen ze hun werk wel goed. Wel zou ik de pillen, mocht ne daar voor kiezen, op de 2 achtereen volgende dagen inbrengen die voor jou prettig zijn. Hier was dat in het weekend bijvoorbeeld zodat mijn vriend op mijn zoontje kon passen. En haal voldoende kraammaamdverband en gewoon maandverband..

    Het is vreselijk waar je nu door heen gaat! :( een oktoberkindje, zo mooi. Lekker naar buiten in het begin van de herfst...
    neem op je eigen manier afscheid van je vruchtje.. veel sterkte!
     
  20. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Gisteren de controle echo gehad. Ben inderdaad de vruchtzak oa verloren.
    Er zit alleen nog wat placentaweefsel. Dit gaat volgens de gyn de komende dagen er uit komen en daarna zou het vloeien minder moeten worden. Wil dat deze ellende snel stopt! Het maakt me zo boos en zo verdrietig!
     

Deel Deze Pagina