Miskraam bij 14 weken en placenta

Discussie in 'Miskraam' gestart door Degen, 21 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Degen

    Degen Bekend lid

    17 mrt 2013
    949
    44
    28
    Vrouw
    Groningen
    In december heb ik bij 14 weken zwangerschap mijn zoveelste miskraam gehad.
    Dat nu even terzijde.
    Echter heb ik nog 11 dagen na de miskraam met de placenta rond gelopen.
    De verloskundige dacht dat deze er met de miskraam al was mee gekomen. Ja niet dus.
    Met alle gevolgen van dien.
    Hetgeen zij aanzag voor de placenta bleek achteraf een bloed stolsel te zijn geweest.

    Nu is mijn vraag aan jullie.
    Ik heb 11 dagen met de placenta nog rond gelopen.
    Kan ik van binnen infecties hebben opgelopen ?
    Kan ik verklevingen hebben opgelopen doordat ik zolang met de placenta nog heb rond gelopen?
    Kan ik schade aan mijn eileiders hebben opgelopen?

    En mijn laatste vraag hierover:
    Had dit mijn leven kunnen kosten ? 11 dagen rond lopend met een placenta ?
    Of Als ik nog langer met de placenta was blijven rond lopen? Wat had dat voor gevolgen kunnen opleveren ? Had mij dit mijn leven kunnen kosten?

    In totaal ben ik 4 liter bloed verloren.
    Dit heeft het ziekenhuis wel weer aangevuld met een bloed transfusie.

    Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
     
  2. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend rotte situatie. Ik denk dat het heel moeilijk is om op de vragen antwoord te geven als je geen gynaecoloog bent. Ik zou deze vragen in het ziekenhuis stellen. Heb je nog een afspraak?
     
  3. Degen

    Degen Bekend lid

    17 mrt 2013
    949
    44
    28
    Vrouw
    Groningen
    Ja die heb ik nog staan.
    Maar ik zou zo graag van “lot” genoten eens wat willen horen hierover zeg maar.




     
  4. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Hebben ze mss in die 11 dgn bloed geprikt? Aan bijv je crp kun je zien of er een ontsteking zat. Heb je koorts gehad?

    Voor de rest durf ik geen antwoord te geven. Ik heb het weleens andersom gehad, een stolsel voor een placenta rest aangezien. Dat heeft er 8 wkn zitten wringen en toen gecurreteerd. Maar naast ongemak, nooit koorts of een ontsteking van gehad.

    Vreselijk je verhaal verder, ik wens je sterkte toe.
     
  5. Degen

    Degen Bekend lid

    17 mrt 2013
    949
    44
    28
    Vrouw
    Groningen
    Nee bloed is voor en na die tijd geprikt.


     
  6. Degen

    Degen Bekend lid

    17 mrt 2013
    949
    44
    28
    Vrouw
    Groningen
    Dus niet in die 11 dagen is er geen bloed afgenomen.
     
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Een infectie gaat echt niet ongemerkt voorbij. Ik ben er 2 keer doodziek van geweest. Mag ik vragen waarom je denkt dat je hieraan dood had kunnen gaan?
    Ja hevig bloedverlies kan je je leven kosten maar dit is niet gebeurd. Een placenta(rest) kan complicaties geven als een infectie en littekenweefsel. Maar als het bloeden is gestopt niet direct levensgevaar. Een verwaarloosde infectie kan wel gevaar voor je vruchtbaarheid opleveren.
    Bij mij hebben het restweefsel en de infecties geen blijvende schade gegeven.

    Als je psychisch veel last van je ellende hebt zou ik hier zsm iets mee doen.

    Ik ga na 5 jaar ellende ( muv mijn dochtertje uiteraard) ook naar een psycholoog om het een plekje te kunnen geven.
     
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Ik denk niet dat je een infectie hebt gehad want dat had je wel gemerkt. Ik had een crp van 175 en mag maar 5 zijn. Mijn hele buik was ontstoken enorm pijnlijk en 2 keer opgenomen geweest. Had flinke stolsels op mijn eierstok. Niet helemaal vergelijkbaar maar als iets ontstoken was merkte je het wel.

    Heel veel sterkte :(
     

Deel Deze Pagina