Miskraam en nu

Discussie in 'Miskraam' gestart door Hoopvol2019, 17 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoopvol2019

    1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Het bloeden is nu wel gestopt. Hoe snel mogen we weer verder? Moet ik eerst een menstruatie afwachten of mogen we het nu al proberen. De gynaecologe gaf aan dat over 4 a 6 weken de menstruatie op gang gaat komen maar vergat te vragen of we voor die tijd het al mogen proberen. Weet iemand dit?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Ligt eraan. Ik zou even bellen.

    Ik had na de hele vroege miskraam van 4+3 gelijk weer eisprong en groen licht maar na de bbz moest ik 1 menstruatie wachten om zeker ervan te zijn dat nieuw hcg niet kwam van de vorige zwangerschap. Ook schoonzus moest na MA een menstruatie afwachten..
     
  3. Flower7

    Flower7 Lid

    23 mrt 2019
    42
    86
    18
    Ik was na mijn miskraam gelukkig gelijk zwanger dus het kan ook zo snel gaan! Heb zelf geen menstruatie afgewacht
     
  4. Hoopvol2019

    1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Wat fijn zeg.
     
  5. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Je mag gewoon door. Binnen 2-4 weken krijg je als het goed is weer een eisprong. De uitgerekende datum is dan wat lastiger te bepalen, daarom raden sommige artsen aan om te wachten tot de eerste menstruatie. Maar er is niets op tegen om het meteen weer te proberen.

    Heeft de gynaecoloog met een echo gecheckt of je baarmoeder leeg is? Als er nog een restje zit kan het dat je cyclus niet op gang komt. Je maakt dan nog progesteron aan en dat houdt een nieuwe cyclus tegen.

    Hoop voor je dat je snel weer zwanger bent!
     
  6. Hoopvol2019

    1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Ze zei dat het er goed uitzag wel nog wa't rest weefsel maar curretage was gelukkig niet nodig. Ik hoop het heel erg. Ik hoop ook voor jou dat je snel zwanger wordt en uiteraard ook alle andere'n. Mijn kindje zou vandaag 12 weken zijn . Heel raar je blijft maar door tellen...
     
    Nena84 vindt dit leuk.
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik zou met restweefsel een eerste menstruatie afwachten. Eerst dat eruit voor je opnieuw begint en dit in de weg blijkt te zitten.
    Heb je al een witte zwangerschapstest gehad? Dan weet je nl of het hcg eruit is if dat dat langzaam gaat door t restje wat er zit
     
  8. Hoopvol2019

    1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Nee nog geen test gedaan was van plan het vandaag te doen omdat ik nog last had van kleine bloedingen nog.
     
  9. Amy1989

    Amy1989 Fanatiek lid

    5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Wat naar dat je een miskraam hebt gehad :( Met restweefsel zou ik ook een menstruatie afwachten en dan weer verdergaan. Sterkte!
     
  10. Nvd

    Nvd Bekend lid

    15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw
    De gynaecoloog gaf hier gelijk groen licht om gelijk de eerste eisprong mee te pakken. "Lichamelijk is er geen bezwaar voor, emotioneel moet je het zelf inschatten".

    Ze vertelde dat je vaak 1 x moet afwachten vanwege oude richtlijnen, met de huidige echo's kunnen ze zo me eten hoe oud je kindje is vroeger niet.
    Over negen was dit wel na een controller of mn baarmoeder schoon was.
     
  11. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Dit gaat alleen niet op als er sprake is van restweefsel..
     
  12. Nvd

    Nvd Bekend lid

    15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw
    Daarom zet ik erbij dat ik schoon was :)
     
  13. Hoopvol2019

    1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Bedankt!
     
  14. Hoopvol2019

    1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Ik begrijp mijniet lichaam niet meer. Afgelopen dagen heb ik weer klein beetje bloedverlies. Dacht misschien is het mijn menstruatie maar dat zou eigenlijk wel erg snel zijn . Is dit normaal dat je nog "nabloedt" of komt dat door restweefsel. Duurt allemaal zo lang.
     
  15. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Vervelend is dat he. Mensen denken vaak dat t in een paar dagen wel gedaan is, maar helaas. Je kunt er maanden mee zoet zijn.

    Had je al getest? Het kan vanalles zijn, restweefsel dat eruit komt, menstruatie, nabloeden. Ik zou testen en evt een echo om te laten kijken
     
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Ja dat is vervelend. Ik was 1 maand na de operatie van de bbz ongesteld volgens boekje maar in die ronde ben ik na 2 week weer ongesteld en dat duurde 20(!) dagen. Blijkbaar moest er nog een extra reiniging aan te pas komen intern. Ik dacht ook: mooi ik ben ongesteld geweest dus is het goed. Maar helaas!
     
  17. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Hier na de curettage ook al weer een menstruatie gehad. Omdat ik een controle echo had gehad, wist ik dat ik schoon was. Dus na de menstruatie met ovulatietesten begonnen. Ei gevonden. Maar op dezelfde dag van de eisprong begon ik ook roze te verliezen, dagend astma werd dit bruin en soms rood. En zelfs soms stolseltjes. Toch had ik 10 dagen na ei een streepje op de test en loopt mijn hcg goed op (bloedtesten). Omdat ik nu dus al bijna 4 weken bloedverlies heb en ook zwanger ben, krijg ik als het goed is komende week een echo.
    Mocht je het niet vertrouwen, dan zal ik gewoon vragen om een controle echo.
     
  18. Nicci1994

    Nicci1994 Nieuw lid

    5 jun 2019
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hoi!
    ik heb 13/05 een MA gehad. het vruchtje is met behulp van cytotec afgekomen de 13e. Een week later ben ik gestopt met vloeien. Nu zijn we er meteen weer voor gegaan. Uit echo bleek namelijk dat alles schoon was Nu heb ik sinds een week dat ik 2x met afvegen wat helder bloed had en af en toe nu wat bruinige afscheiding. Ik dacht dat ik ongesteld ging worden maar het zet niet door. Zijn er meer met zo'n rommelige cyclus na hun mk?
     
  19. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Hier op 8-4 een curettage gehad. 19-4 was ik schoon, 20-4 nieuwe menstruatie.
    Rond 8-5 kreeg ik mijn eisprong en roze bij afvegen. Dit roze werd langzaam bruin, daarna rood en soms ook hele mini stolseltjes. Inmiddels 4 weken verder en ik verlies nog steeds bruin/rood. Maar.... wel zwanger geworden. Op dag van eisprong 1x seks gehad, daarna niet meer. Hcg bloedonderzoeken lopen ook mooi op. Morgen een echo om te kijken of het op de juiste plek zit en waar het bloed vandaan komt.

    Je cyclus kan nogal in de war zijn na de miskraam. Gebruik je ovulatietesten?
     
  20. Hoopvol2019

    1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Menstruatie is de afgelopen dagen flink gaan doorzetten. Ik heb nog nooit zoveel bloed verloren. Dit is zelfs meer dan ik verloren heb tijdens mijn miskraam. Ik merk ook dat mijn buik minder is opgezet. Buik was flink opgezet; het leek wel alsof ik een paar maanden zwanger was. Was weer zo confronterend. Ben benieuwd hoe lamg deze menstrustie gaat duren....bedankt nog voor jullie reacties.
     

Deel Deze Pagina