Miskraam en oplopende zwangerschapstest

Discussie in 'Miskraam' gestart door Pattyx, 24 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pattyx

    Pattyx Bekend lid

    31 okt 2021
    804
    1.221
    93
    Vrouw
    Dag dames,
    9 november heb ik met 5 weken een miskraam gehad en was er die dag op de echo zo goed als niks meer te zien. Ben toen gaan bloeden tot 16 november. Afgelopen vrijdag op 19 november weer begonnen met bloeden en dacht dit is mijn menstruatie? Qua krampen en symptomen. Dit is gister gestopt. Nu ging ik een early test doen om te kijken of het hcg eruit is en tot mijn grote schrik is de test knallend. Dit had ik niet eens voor mijn miskraam zo heftig… dus de verloskundige gebeld en die zegt dat hcg lang in je lichaam kan blijven wat ik snap. Maar hoe kan die zo knallend zijn? Ik ben bijna in staat om een andere verloskundige praktijk te bellen en mijn verhaal uit te leggen want vind dit heel raar… hebben ze iets over het hoofd gezien misschien? Ik heb geen idee.. zal foto’s bijvoegen van de test voor de miskraam en de test nu en hoop iemand hetzelfde ooit gehad te hebben en mij advies kan geven hoe dit nu echt kan of zit..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Pattyx

    Pattyx Bekend lid

    31 okt 2021
    804
    1.221
    93
    Vrouw
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. ClaireUnderwood

    ClaireUnderwood Actief lid

    19 okt 2021
    412
    468
    63
    Vrouw
    Herkenbaar.... Helaas.
    Eind augustus een natuurlijke miskraam met 6.4, tot Vijf weken Daarna kneiter positieve testen, echt knal testen (en met drie echo's bevestigd, een schone baarmoeder, ik heb twee weken gebloed trouwens, daarna niet meer) pas na 5 weken liepen ze af en pas HALF november na mijn eerste MEGA menstruatie een eerste omo witte test.

    Al met al dus bijna 12 weken hcg in mijn lijf van een miskraam van pas 6.4 weken. De nasleep is mij dan ook enorm tegengevallen.

    Al die verhalen hier van na een week weer een negatieve test en na drie weken weer zwanger, Grrrrr stikjaloers. Zat ik, week na week met een positieve test en een lege buik.
     
  4. Pattyx

    Pattyx Bekend lid

    31 okt 2021
    804
    1.221
    93
    Vrouw
    ja verschrikkelijk.. ik heb morgen om 9 uur een controle bij een andere praktijk om te kijken of ik helemaal schoon ben en een bbz uit te sluiten.
     
  5. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Ik heb een nasleep gehad van 11 maanden... bij een miskraam van 8 weken.

    5 maanden lang bloedverlies en lang positieve testen.

    Ik ken helaas veel mensen die ook een nasleep hebben gehad van 8-10 maanden... dus het zijn meer uitzonderingen als mensen snel weer zwanger raken dan normaal.
     
  6. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Hoe was je afspraak? Ik herken het inderdaad wel van mijn bbz's dus goed om een echo te laten maken! Als ze niks hebben gezien op de echo is het wel verstandig om 2 x hcg te prikken zodat je weet of je lichaam het wel zelf aan het oplossen is. Heel veel sterkte!
     
  7. Pattyx

    Pattyx Bekend lid

    31 okt 2021
    804
    1.221
    93
    Vrouw
    Ik zal mijn verhaal hier plaatsen. Heb het van mezelf afgeschreven. Lig momenteel te herstellen in het ziekenhuis.


    Mijn moederwens was altijd al heel groot, als klein meisje zei ik altijd al als mensen vroegen wat wil je later worden? Mama.
    31 oktober waren wij dolbij met een positieve zwangerschapstest. We konden zwanger worden, en ook vrij snel al. Vrij snel kreeg ik bloedverlies. Had contact met een verloskundige praktijk en ik moest afwachten want met een miskraam zo vroeg kun je sowieso niks doen dan afwachten. Bloeding bleef een week uit, ik mocht terugbellen en zou de week erop een echo krijgen met 6 weken voor de zekerheid. Die dag erna kreeg ik in de avond weer bloed verlies. Gewoon gaan werken, ik hou van mijn werk en dacht ik kan er nu toch niks aan doen op dit moment en het was niet heel heftig. In de nachtdienst heb ik een heftige bloeding gehad, alle alarmbellen gingen af bij mij. In de ochtend verloskundige gebeld en mocht meteen langs komen. Op de echo was volgens hun wel iets te zien, dus had ik een miskraam gehad en was mijn lichaam al zo goed als schoon. Dit was al een klap, maar dacht oké mijn lichaam maakt zichzelf schoon, en dan kunnen we uiteindelijk weer verder. Op en af bloedverlies gehad en dus afgelopen woensdag een test gedaan om te kijken of het hcg (zwangerschapshormoon) al uit mijn lijf zou zijn. Tot grote verbazing was deze knal positief. De verloskundige meteen gebeld , en deze praktijk gaf aan : Je hebt gebloed en er was al niks te zien op de echo dus bel maandag maar terug als het bloeden doorzet. Mijn gevoel zei nee dit moet niet kloppen.. ik had nooit zo’n knal test gehad en voelde mij niet gehoord. Uit eigen initiatief een andere praktijk gebeld, waren meten behulpzaam en zouden mij de dag erna terugbellen ivm een bevalling. Hier mocht ik de dag erna meteen langs komen, deze ochtend dus. Echo gemaakt, nog niks te zien.. hoe kan die positieve test dan? Ze ging het ziekenhuis bellen, gynaecologie en het verhaal voorleggen. 2 uur later zat ik in het ziekenhuis en is er een nieuwe echo gemaakt dit maal in mijn hele buik en eierstokken. Daar zat het dus, in mijn linkereileider. Kloppend hartje.. en al vrij groot. Emotioneel was dit al een klap, het leefde en ik was dus nog wel ‘zwanger’. Meteen werd er actie ondernomen. Ik werd met spoed opgenomen. Dit zou zich niet vanzelf oplossen en is levensgevaarlijk. Deze middag/avond ben ik geopereerd en is mijn linkereileider geheel verwijderd. Gelukkig is mijn rechter ei leider nagekeken en zou er nog 80% kans zijn om nog normaal zwanger te worden.
     
  8. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Shit zeg... Ik was er al bang voor toen ik dit topic las maar hoopte echt voor je dat het niet zo zou zijn.. Zo verdrietig. Heel veel sterkte! Ik wens je een goed herstel en hopelijk snel een goede zwangerschap. Het is niet niks. Doe rustig aan en een heel dikke knuffel.
     
  9. Veertje22

    Veertje22 Fanatiek lid

    27 jul 2021
    1.535
    1.945
    113
    Vrouw
    Meis wat ontzettend heftig. Wat goed dat je je gevoel hebt gevolgd!! Veel sterkte en doe rustig aan!
     
  10. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Zo dit is heftig! Heel slordig dat die andere vk je zo heeft laten zitten, dit had heel gevaarlijk kunnen aflopen.
    Ik wil je heel veel sterkte wensen! ❤
     

Deel Deze Pagina