miskraam en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Angelaatje, 16 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    hallo

    ik heb een miskraam gehad, is dat erg als ik zwanger wil worden?

    groeten
     
  2. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Hoi,

    uitgaande van een 28 dagen cyclus, zou 13 december je NOD zijn. Het kan natuurlijk zijn dat je overtijd bent door zwangerschap :) , maar je kunt natuurlijk ook nog aan't ontpillen zijn, waardoor je cyclus niet regelmatig is :( . Wat betreft die miskraam. Hoe weet je zeker dat het een miskraam was? En volgens mij is het zo, dat wanneer je cyclus weer normaal op gang is, er ook niks meer zit van de miskraam. Maar daar weten anderen vast een beter antwoord op.
    Suc6!

    PS Tip; maak een banner aan, dan kun je je cyclus zelf makkelijker bijhouden (telkens uitgaan van de langste cyclus tot nu toe... ;)
     
  3. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    bedankt voor je bericht elvira :)
    over die miskraam:ik liep stage op een kinderdagverblijf en moest kei vaak plassen, was heel erg moe, en misselijk.ik had er niet aangedacht dat ik zwanger zou zijn.opeens vraagt een leidster aan mij toen ik zei dat ik weer naar de wc ging, ben je zwanger ofzo dat je zo vaak moet plassen? ik zo nee hoezo. toen zei ze nee gewoon. en verder niks. ik wist wel dat ik overtijd was majah heb de pil verder gewoon geslikt omdat ik dacht dat ik niet zwanger was, want ik dacht da je alleen misselijk was als je zwanger was.daarna ben ik nog naar de efteling geweest een paar dagen later liep ik met een vriendin het schoolplein af en toen kreeg ik me toch een krampen wow dat was niet normaal hoe pijn dat deed. toen ik thuis was verloor ik heel veel bloed en stolsels :S maar als ik een banner ga maken moet ik dus van 28 uitgaan ofniet of van deze cyclus die nu inmiddels al 32 dagen is?? thnx liefs en succes met zwanger worden
     
  4. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Hoi Angel,

    Ik heb pas een miskraam gehad en ben daar wel voor naar de dokter geweest. Hij heeft het echter niet verder onderzocht met een echo of iets dergelijks. Ik kon er vanuit gaan dat als ik met ongeveer twee weken zou stoppen met bloeden en daarna een negatieve test zou hebben, dat alles weg zou zijn. Daarna moet ik afwachten tot ik weer een gewone menstruatie heb gehad en dan mag ik gewoon weer zwanger worden.

    Ik begrijp dat jij aan de pil was, toen je die miskraam had. Ik weet niet ofhet dan anders is, maar dat zal haast wel niet. En je bent nu ongeveer drie maand gestopt met de pil? Dan zou het met die paar menstruaties die je gehad hebt wel weg zijn (mocht er nog wat gezeten hebben).
    Dat je overtijd bent kan dus ontpillen zijn... of je bent misschien opnieuw zwanger.

    Ik ben natuurlijk geen dokter, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    Groetjes Mriek
     
  5. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Oh da's minder zeg. Hoe lang ben je dan zwanger geweest?? Of weet je dat zelf ook niet? Had je idd beter even mee naar de huisarts kunnen gaan toen. (door de pil heen? of pil vergeten?)
    Wat banner betreft zou ik nu even uitgaan van 28 dagen (dan ben je dus enkele dagen overtijd) Mocht je in of na het weekend nog geen ongi hebben zou ik ff testen. Mocht je ongi wel komen, dan kun je bij de nieuwe banner van die dagen (32 of meer) uitgaan. Wel ook klussen in de dagen voor de vruchtbare periode die de banner dan aangeeft...je kan namelijk ook weer een kortere cyclus hebben ;) (lekker lastig onregelmatige cyclus :( )
    Suc6 meis
     
  6. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    hey mriek en elvira

    thnx voor jullie antwoorden. ja mriek ik heb er zeker wat aan want ik denk dat het dan wel weg is. tjah echt heel vervelend een onregelmatige cyclus. majah niks aan te doen. oke dus als ik maandag nog niet ong. ben ik ga ik testen. maar ik voel me echt niet misselijk enzo dus ga er maar van uit dat het toch ontpillen is dan.ik had eerst de pil lovette, dat is een lichte pil zei mijn dokter. ik heb altijd de pil netjes geslikt, behalve in het begin toen ik er net aan was maar toen was ik net 14. oke ga dan wel klussen voor de vruchtbare dagen thnx allebei voor de berichten trg.
     
  7. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Angel,
    sorry, ik keek op de kalender van 2006 :oops: . Je NOD zou met 28 dagen op 14 dec. zijn...dit is dus dag 31....
     
  8. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Toch maar even testen misschien....???
     
  9. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    bedankt voor jullie berichten!!!

    elvira maakt niet uit hoor, maar bedankt dat je nu de goede hebt:)
    maar wanneer zal ik gaan testen dan? ik weet t echt niet wanneer het t beste zal maandag of toch nu of later?

    liefs
     
  10. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Tja, dat ligt aan je geduld...... ;)

    Uhmm je banner klop dus nog niet helmaal volgens mij. Ben je vandaag niet 3 dagen over tijd:
    14 dec NOD = 1 dag overtijd
    15 dec = 2 dagen
    16 dec = 3 dagen
     
  11. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    hey elvira

    ik had bij cyclusduur 28 ingetypt en toen kreeg ik deze banner
    hoe moet ik het dan doen?
    sorry dat ik t niet weet.
    ik denk dat ik toch maar ga testen morgenvroeg en als ik dan ong.
    wordt ofzo dan heb ik alvast een test...

    liefs
     
  12. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    hallo

    ik heb getest, maar ben niet zwanger.
    en ook nog niet ong.
    ik zie wel denk dat ik gewoon even langs de dokter ga?!

    liefs
     
  13. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Nee, foutje, ik heb me vergist :oops: Je NOD zou de 13de zijn, dus het klopt wel :)
     
  14. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    hallo

    ik heb vrijdag getest maar ik ben niet zwanger.
    vandaag is mijn cyclus al 34 dagen.
    als je zwanger wilt worden dan is een langere cyclus toch niet goed?
    tenminste dat dacht ik. kan iemand mijn vraag beantwoorden en/of mij raad geven wat ik het beste kan doen.


    alvast bedankt

    liefs
     
  15. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    In principe maakt de duur van je cyclus niet uit.Je kunt dan alleen minder goed weten wanneer je vruchtbare periode is en ongeduldig als wij allemaal zijn willen we het liefst niet te lang wachten, dus is een kortere cyclus veel prettiger. Het kan echter geen kwaad om een langer e cyclus te hebben.
     
  16. Niet meer actief

    Je kunt met een lange cyclus gewoon zwanger worden alleen is het moeilijk te bepalen wanneer je het vruchtbaarst bent.
     
  17. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    bedankt voor jullie antwoorden, maar ik vind het echt raar dat mijn
    eerste en tweede cyclus wel normaal waren en deze kei lang.
    ik ben nog niet ongesteld, maar ik hoop dat het wel gouw komt anders weet ik het ook niet meer.

    liefs
     

Deel Deze Pagina