Miskraam en zware griep?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lientje, 12 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Sinds ik weet dat ons kindje's hartje niet meer klopte, ben ik erg aan het nadenken en zoeken waar het aan heeft kunnen liggen. Nu las ik op een andere site een verhaal van een vrouw die dacht dat haar kindje een zware griep van haar niet had overleefd.

    Ik ben zelf 5 dagen heel grieperig geweest, heel erg verkouden en keelpijn, koorts enzo en ik vroeg mij af of iemand weet of het kan dat ons kindje daaraan is bezweken. Dat zou op de een of andere manier namelijk wel een geruststelling zijn, want dan is het dus echt toeval geweest dat het is misgegaan.
     
  2. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Volgens mij is de meest voorkomende oorzaak voor een miskraam een aanlegstoornis. Er is dan iets misgegaan met het samenkomen van de chromosomen van de man en de vrouw. Dit is gewoon een kwestie van pech.

    Het kan zijn dat er is mis is met de chromosomen van de man of de vrouw. Dan zit het dna niet helemaal goed gerangschikt. Dit heet volgens mij translocatie. Onderzoek kan aantonen of sprake is van translocatie.

    Ik heb me na mijn mk ook suf gezocht naar oorzaken van een miskraam, en ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat het in het overgrote deel van de gevallen een aanlegstoornis (en dus pure pech) is.

    Een griep lijkt mij echt geen oorzaak voor een miskraam, eerlijk gezegd.

    Pim
     
  3. Niet meer actief

    Vaak is de oorzaak van een miskraam niet echt bekend. Het lijkt me niet dat het kindje is bezweken door griep.

    Ik wil je heel veel sterte wensen met dit grote verlies
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Ik denk dat iedereen heel graag een 'oorzaak' van een miskraam wil aanwijzen.

    Ik kreeg afgelopen juli een echo en zou 11 weken zwanger zijn, helaas was het vruchtje al met 4 weken gestopt met groeien en op 12 weken en 3 dagen kreeg ik een miskraam.
    In het begin is het heel moeilijk maar later vond ik toch rust bij het idee dat er iets 'fout' was met het kindje en dat daarom mijn lichaam het niet verder heeft laten groeien.

    Groetjes
     
  5. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi Lin, je moet jezelf vooral niets kwalijk nemen en proberen niet te denken 'Had ik maar...' of 'Had ik maar niet...'. Dat is makkelijk gezegd, want ook ik had van die momenten dat ik dacht 'Had ik maar niet zoveel gedronken van de zomer' of iets dergelijks.
    De gynaecoloog gaf aan dat een miskraam heel vaak voorkomt, en dat het in veruit de meeste gevallen inderdaad pure pech is.

    In je andere topic vertelde je dat je gisteren gecuretteerd bent. Waarschijnlijk zullen ze het weefsel dat ze hebben verwijderd nog wel laten onderzoeken in het lab. Mocht er dan iets afwijkends worden gevonden, dan hoor je dat wel als je voor de nacontrole moet komen. Maar ik zou me als ik jou was niet teveel zorgen maken (al weet ik uit ervaring dat dat gemakkelijker gezegd dan gedaan is).

    Groetjes, Wendy
     
  6. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    En nog een aanvulling: goed beschouwd kun je dat ook als een onderdeel van het 'wonder der natuur' zien, dat de natuur zelf signaleert dat er iets niet in orde is en het kindje zelf afstoot. Hoe hard dat idee ook is, ik heb er veel aan gehad bij het verwerken van mijn miskraam.

    Sterkte met het verwerken van alles!

    Groetjes, Wendy
     
  7. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ja daar heb je gelijk in. T gaat al iets beter met me nu....
     

Deel Deze Pagina