Miskraam, gelijk door 3e IUI poging?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Linsey91, 14 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linsey91

    Linsey91 Lid

    13 mrt 2019
    14
    0
    1
    Vrouw
    Lieve allemaal,

    We wilden starten met de 3e iui poging en had mijn medicatie al uit de koelkast gehaald. Maar ik dacht, hmm.. Deze menstruatie is eigenlijk anders, dan anders geweest. Het heeft niet echt doorgezet. Dus ik zeg tegen vriendlief, laat ik toch maar even een testje doen. Hij keek me al aan van, waarom nou? Weer geldverspilling voor waarschijnlijk niks. Daarnaast was de kans deze keer veel kleiner, vanwege zijn lage productie. Test toch gedaan en eigenlijk alweer weggestopt. In de keuken er weer uitgehaald, toch nog een keertje kijken voordat ik 'm weggooi. Ik kijk ... en ja! Een (extra) streepje. Ik wist niet wat ik zag. Na 2,5 jaar, allerlei onderzoeken, 2e (gelukkig maar) IUI poging, zwanger!? Mijn vriend kijkt me aan en ik krijg tranen in m'n ogen. Hij wist niet hoe snel hij ook naar de keuken moest komen. Ja, een streepje, zegt hij. Stom verbaasd hebben we elkaar 10 minuten vastgehouden.

    Ziekenhuis gebeld en een afspraak gemaakt voor een eerste echo bij 7 weken en 5 dagen.

    Helaas is het gisteren misgegaan bij 6 weken. Vrijdagavond al enige bloeding en gisterenochtend heftiger. De vruchtbaarheidskliniek gebeld en omdat ze begrepen dat ik niet het hele weekend kon wachten, mocht ik een paar uur later langskomen voor een echo. Ergens wist ik het al, maar de echo bevestigde, dat er niks meer te zien was. Omdat ik 's ochtends nog een positieve zwangerschapstest had, wilde ze die toch nog een keer doen. Maar ook die bevestigde de nachtmerrie, dat het waar was. Als jullie willen, dan mogen jullie dinsdag weer met de medicatie beginnen voor een nieuwe IUI poging.

    Verdriet van hetgeen wat je verloren bent, zijn we ergens toch ook wel positief gestemd. Het is gebleken dat we met zijn zwemmers en mijn eitjes misschien ooit een wondertje mogen verwelkomen op deze wereld.

    Maar nu 24 uur later, weet ik het even niet meer. Wel of niet dinsdag weer met medicatie beginnen voor een nieuwe poging. Zo snel.. We wilden nog 1 IUI poging doen, voordat we gaan trouwen op 19-09. Maar toen bleek ik zwanger. Zullen we nu na de miskraam nog steeds 1 poging doen, voordat we gaan trouwen? Nu we wat drukker worden voor de bruiloft is het misschien juist positief om nog 1 poging te doen, want door de voorbereidingen denken we er dan wat minder aan. Andere kant is de dreun als het weer niet lukt wel weer erg groot. Maar ja, dan hebben we "de dag" met zoveel lieve mensen om ons heen..

    What to do!!? Heeft er iemand een ervaring met direct een nieuwe (IUI/IVF) poging na een miskraam?
     
  2. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Hier moest ik sowieso verplicht een cyclus overslaan na mijn miskraam. Was wel met curettage bij 8weken, weet niet of dit veel verschil maakt.
    Ik vond het wachten kut maar ik heb die pauze psychisch wel nodig gehad, achteraf gezien.
    Nuja, ik denk dat je zelf best gewoon je gevoel volgt (als je zelf mag kiezen van het ZH natuurlijk).

    Sterkte trouwens... T is kut dat het na al die tijd dan nog eens mis moet gaan :(
     
  3. Linsey91

    Linsey91 Lid

    13 mrt 2019
    14
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor je fijne bericht! Het was nogal een snelle echo, waarop aangegeven werd dat er niks meer was te zien. Het was de eerste keer, geen idee wat me overkwam en dus ook niet gevraagd of curettage nodig was. Ik ga morgen toch voor alle zekerheid nog maar even het ziekenhuis bellen voor wat advies! Het gevoel volgen, zo kort erna, is erg lastig. Maar ik heb nog 2 nachtjes om erover te slapen.

    Lief! Dank je wel. We moeten het maar zo positief mogelijk inzien, het kan!

    Jij gefeliciteerd met de zwangerschap.
    Hopelijk blijft alles goed gaan, maar het 1e trimester schiet al lekker op.
     
  4. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Zeker nog eens bellen als je met zoveel vragen zit idd!
    Als er niks meer te zien was, zal een curettage zeker niet nodig zijn hoor. Bij mij was het zo omdat ik een missed abortion had die niet vanzelf op gang kwam. Het is alleszins wel positief dat je lichaam het zelf 'opgelost' heeft, hoe cru dat ook klinkt, maar het is wel veel gezonder dan een curettage.

    Ik vind het sterk van je dat je het al zo positief kan bekijken! Bij mij lukte dat niet. Maar je hebt wel helemaal gelijk, het is een goed teken dat je al zover geraakt bent. Duimen dat het de volgende keer wel gewoon een plakkertje mag zijn!

    Dankjewel! Ik ben nog erg onzeker maar we staan toch al verder dan we ooit gestaan hebben. Dus ik probeer ook maar zo positief mogelijk te zijn :p
     

Deel Deze Pagina