Miskraam ICSI traject

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sara190, 28 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    Hallo meiden,

    Vind het jammer dat ik dit allemaal schrijf.. maar zoek graag positieve verhalen.

    Zoals jullie lezen heb ik een missed abortion gehad..na heel lang wachten en medische molen en hormoon troep was had ik eindelijk goede hoop.. helaas was dat te mooi om waar te zijn...

    Met de echo van bijna 10 weken was het hartje gestopt en gestopt met groeien bij 8W5 dagen..daarvoor 3 goede echos gehad met alle 3 de echos een kloppend hartje gezien..

    Mijn wereld is egt in gestort.. dit is als een harde klap aangekomen..ik heb toch medicatie gehad om miskraam op te wekken en afgelopen zaterdag was egt een nachtmerrie!

    Zoveeel pijn en bloedverlies gehad de eerste dag en weefsels verloren..5 uur lang non stop pijn/weeen en bloedverlies gehad.. daarna naar de eerste hulp geweest.. zat nog wat restweefsel gister 2e kuur ingebracht.. nu nog geen idee of alles weg is.. morgen voor een controle..

    Ben nog aan het herstellen me lichaam heeft heel wat meegemaakt maar ik merk dat ik positief wil zijn en heel graag door wil..ik wil niet meer achterom kijken wil vooruit kijken..

    Nu is mijn vraag hoe lang het bij jullie duurde voor de volgende goede zwangerschap?

    En kan er een kans bestaan dat je tot je volgende menstruatie spontaan nog zwanger kan raken? Aangezien me man en ik de afgelopen maanden zo weinig seks hebben gehad denk ik dat zn zaad kwaliteit nu beter zou zijn..?

    Is er bij jullie onderzoeken gedaan? Dit is namelijk mijn 2e miskraam na een cryo TP....zo ja is daar iets uitgekomen??


    Jullie mogen hier meeschrijven ik merk dat ik het fijn vind om het met iemand te delen die ook zoiets mee heeft gemaakt...
     
  2. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Sterkte!
    Er valt niets te zeggen over hoe snel je zwanger zal worden helaas.. Ik was gelijk zwanger eerste, tweede ook gelijk zwanger (miskraam met 15wk); erna ronde 4 gericht zwanger. Daarna gelijk zwanger (Miskraam 15wk), laatste x ronde 7 pas zwanger (gericht).
    Zoals je kan lezen kan ik makkelijk zwanger worden en heb ik naast twee gezonde dochters twee Late miskramen gehad (Dochters ook). Nu zwanger van de dochter weer.
    Na eerste miskraam deden ze enkel algemene onderzoek dna/vruchtwaterpunctie/infecties. Kwam niets uit. Na tweede miskraam uitgebreide onderzoeken en kwam genetische stollingsafwijking factor ii, te lage vitamine d. Onderzoeken: abductie baby en placenta, dna onderzoek vw en partners, karyotypering partners, schildklier, vitamine d, homocyctine, alle bekende stollingsfactoren, infecties.
    ik heb Na de hartactie preventief ab keur tegen bacteriële Vaginose gehad, aspirine dagelijks (werking en doorbloeding placenta), wekelijks afspraak en echo via prenatale arts /miskraam
    Poli.

    met late miskramen die niet heel vaak voorbij komen valt weinig onderzoeken. Met vroegere miskramen heb je meer dingen die je kan onderzoeken wat bij mij hebben ze weggelaten.

    Sterkte en succes
     
    Sara190 vindt dit leuk.
  3. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.562
    113
    Vrouw
    #3 Kramertje, 28 sep 2020
    Laatst bewerkt: 28 sep 2020
    Er is helaas niet te voorspellen hoe snel je weer zwanger zal zijn. Dit kan meteen zijn maar it kan ook weken/maanden opzich laten wachten.

    Ik was na mijn 1e missed abortion direct bij de eerstvolgende poging en verse terugplaatsing weer zwanger. Helaas werd dit ook een missed abortion met een hele lange nasleep. Bij de ICSI poging daarna direct weer zwanger maar een biochemische zwangerschap. Cryo tp daarna nagatief getest en de cryo daarna weer positief maar helaas ook weer biochemisch. Wij maken ons momenteel op voor ICSI-6....

    Wij hebben na de 2e late missed abortion (met 9+2 en met 10+4) herhaaldelijk miskraam onderzoek gehad. Bloedprikken, stollingsonderzoek, hysteroscopie en chromosoom/dna onderzoek. Bij mijn man is er niets uitgekomen, bij mij enkel een iets te hoge schildklierwaarde en verder ook niets. Het lijkt helaas toch echt pech..... Je staat wel 3 maanden stil alvorens alle uitslagen binnen zijn (uitslag chromosoom/dna onderzoek duurt 10-12 weken).

    Helaas zal de zaadkwaliteit van je man er niet beter op worden door weinig seks. Als er te weinig geejaculeerd wordt gaat het zaad juist dood. Het beste is in ieder geval 3-5 keer per week ejaculeren om het zaad in goede conditie te houden.

    En gun je lichaam en jezelf ook even wat rust. Het lichaam maakt nu ook heel wat mee en heeft ook weer even wat tijd nodig om weer optimaal te worden.

    Sterkte de komende tijd.
     
  4. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    Hier na een missed abortion heeft het zelfs 6maanden geduurd voordat we verder konden omdat er maar vocht in mn baarmoeder bleef zitten. Daarna 2 keer een vroege miskraam gehad (deze tellen overigens niet mee bij ivf/icsi omdat dit bij het risico hoort van de tps) daarna bij de volgende punctie blijvend zwanger geworden van ons tweede kindje.
    Het blijft echt naar een vreselijk maar het is dus totaal niet te voorspellen hoe lang het nog gaat duren. Enige geluk wat wij hadden zonder ivf kan ik echt niet zwanger worden en met gelukkig vrij makkelijk alleen moesten ze nog wel even blijven plakken.
     
    Sara190 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina