Miskraam lege vruchtzak 8 weken, wat kan ik verwachten

Discussie in 'Miskraam' gestart door knor1981, 6 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Ik zou komende zaterdag 8 weken zijn. Er is alleen een lege vruchtzak te zien die groeit volgens schema. Komende dinsdag moet ik naar de gynaecoloog kmdat ik heb aangegeven dat ik niet wil wachten totdat het vanzelf gebeurd.

    Ik wil graag medicatie zodat het er zo snel mogelijk vanaf komt. Hoe lang duurt het voordat de cytotec zn werk doet?
    Op maandag en dinsdag heb ik de kinderen altijd op opvang en bso, daarna heb ik ze weer thuis. Lijkt me niet handig om cytotec te gebruiken ten tijden dat zij thuis maar anders moet ik nog een volle week wachten wat ik ook niet zie zitten.
    Ik zie het even allemaal niet meer zitten.
     
  2. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    Ik heb met mijn tweede miskraam cytotec gebruikt en mifegyne. Die tweede zijn tabletten die je als eerst oraal moet slikken om de progesteron te stoppen. (Niet elke gynaecoloog geeft ook die mifegyne). Die heb ik meteen de dag dat ik ze kreeg 3 moeten slikken. Dag erna begon ik met licht bloedverlies. 48u na het innemen van die tabletten moest ik 4 tabletten cytotec vaginaal inbrengen. 's Ochtends vroeg gedaan, toen nog 2 uurtjes geslapen en toen ik wakker werd en ging plassen echt heftig bloedverlies. Die dag ook echt krampen. Dag erna moest ik de tweede dosis cytotec inbrengen. Alles bij elkaar heb ik ongeveer 8 dagen bloedverlies gehad. Geen stolsels. Alleen die eerste dag echt krampen gehad. Met de controle echo was ik schoon. Ik was 7 weken zwanger. Bij mij viel het dus op zich mee, maar je hebt ook vrouwen die echt over de grond kruipen van de pijn... Dus misschien kun je toch oppas regelen ofzo voor de kinderen? Sterkte ❤
     
  3. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Nooit gehoord van andere tabletten voor erbij dus dat ga ik sowieso vragen.
    Na welke tijd heb je controle echo gehad?
     
  4. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    15 dagen na de eerste afspraak bij de gynaecoloog had ik controle, dus 15 dagen nadat ik mifegyne had geslikt en 13 dagen na de eerste dosis cytotec. Die mifegyne tabletten schijnen het iets 'makkelijker' te maken omdat die dus de progesteron stoppen en de baarmoederhals al wat zachter maken.
     
  5. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.031
    3.774
    113
    Vrouw
    Ik kreeg een miskraam met 12 weken en heb toen ook cytotec en mifegyne gehad, ik had geen pijn maar wel overmatig bloedverlies, zo erg dat ik met de ambulance met spoed naar het ziekenhuis moest voor een curettage. Dus misschien daarmee wel rekening houden dat dat ook kan gebeuren, ook qua oppas enzo.

    Heel veel sterkte!
     
    knor1981 vindt dit leuk.
  6. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. termijn paar dagen eerder

    ik kreeg overigens ook geen tabletten anders dan de cytotec, bij lege vruchtzak is dit volgens mij niet nodig. En omdat het goed werkte maar 1x 4 tabletten. Als ik had getwijfeld of als het niet zoveel had gedaan dan had ik nog een keer 4 moeten nemen volgende dag.

    paar uur na inbrengen van tabletten kwam het op gang. Het was een bevalling qua intensiteit bij mij met erg heftige weeen die elkaar heel snel opvolgden. Het was echt verschrikkelijk. Duurde zo’n 1,5 uur (heftigste deel). Als het even kan: zorg dat er iemand bij je is en je goede pijnstillers vooraf al neemt en klaar hebt liggen.
    Maar het is wel bij iedereen anders. Vriendin heeft ook gehad (wel iets eerder) en die had beetje kramp.

    achteraf viel voor mij het kwartje waarom ik zo’n heftige inleiding heb gehad bij mijn zoon. Bij inleiden gebruiken ze ook cytotec. 1 pilletje. Dat dit echt niet veel onder aan de intensiteit.

    Ik zou het weer gebruiken als het moet, het was wel heel effectief. Maar ik reageer daar blijkbaar erg heftig op.

    ik wil je niet bang maken ofzo, maar wel waarschuwen dat het toch best heftig kan zijn. Sterkte meid!
     
  7. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik wil je geen valse hoop geven, maar hier ook een lege vruchtzak met 8+4. 3 weken later zat er toch een kindje van meer dan 11 weken.
    Ik zou het denk toch even een weekje afwachten en dan een nieuwe echo laten maken.
     
  8. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Pfff klinkt heftig, had net wat roze rood verlues met naar de wc gaan, hoop heel erg dat het vanzelf op gang komt. Bedankt voor je info.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  9. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Dat is wel heel mooi.

    Ik heb al 2 lege echo's gehad, gynaecoloog zal volgende week ook nog wel kijken.
     
  10. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ach dat is wel verdrietig. Heel veel sterkte ❤️
     
  11. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    473
    260
    63
    Vrouw
    @knor1981, vandaag had je een afspraak toch? Hoe is het gegaan?
     
  12. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Ja dinsdag had ik afspraak. Heb nu net de cytotec tabletten ingebracht.
     
  13. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    473
    260
    63
    Vrouw
    Och, veel sterkte, hopelijk valt het mee:cry:❤. Goede oplossing kunnen vinden voor je kids en jouw rust?
     
  14. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Ik zag er heel erg tegenop.
    Woensdagochtend de pil geslikt en in de nacht van woensdag op donderdag al 2 stolsels verloren en overdag nog eens, bloedverlies had ik biet echt. Donderdagavond nadat de kids op bed waren cytotec genomen en meteen in bed gebleven, voorbereid oo het ergste. Er gebeurde helemaal niks, geen pijntje geen bloed niks. Gistermorgen ziekenhuis gebeld en ik mocht meteen even komen bij de gyn die mij dinsdag ook gezien had, vruchtzak was weg dus dat kwam er al eerder uit, nu krijg ik langzaam wel wat bloedverlies net als bij menstruatie.

    31 mei controle en hoop dat ik dan weer traject mag starten
     
  15. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    473
    260
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat het op zich is meegevallen en dat je duidelijkheid hebt meteen. Hopelijk valt het bloedverlies mee. En zou heel fijn zijn als je snel weer mag starten!
     
  16. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Ga vanaf volgende week in ieder geval ovulatietesten doen, misschien heb ik wonder boven wonder een cyclus van mezelf nu
     

Deel Deze Pagina