Miskraam Let op foto!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Butterfly36, 15 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly36

    Butterfly36 Bekend lid

    7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw
    #1 Butterfly36, 15 nov 2018
    Laatst bewerkt: 15 nov 2018
    In het holst van de nacht tik ik dit bericht na een helse ervaring .

    Ik was zwanger na een terugplaatsing van 2 cryos .
    Met 6.2 een echo laten maken waarop 1 vruchtzak te zien was met kloppend hartje ( had dit bij de verloskundige laten doen omdat de afspraak van het zh pas later stond en ik niet meer kon wachten van de zenuwen )

    Tijdens de echo viel me op dat ik nog iets zag. Mijn vriend heeft ook een filmpje gemaakt en met teug spoelen thuis viel mij het weer op.
    Dit door gestuurd naar de verloskundige. . Van wat zie ik is dit een 2e zakje ?
    dit werd ontkend .

    Een week later had ik een echo bij de gyn.
    Hartje klopte niet meer.
    Ik was zo geëmotioneerd dat ik op dat moment helemaal dicht klapte.
    Weer een week later ( gisteren dus ) moest ik weer teug .
    Ik bracht toen wel de 2e zak naar boven .
    De gyn ging kijken en constateerde 1 zak zonder hartje .
    Ik moest misoprostol gaan gebruiken ik zou 8+4 zijn geweest .

    Vandaag de misoprostol opgestoken .
    De pijn was hels .. ik werd helemaal gek... 45min lang weeën .. die niet afnamen .
    ( ik had er pas 2 gebruikt en moet er 8 totaal )
    Na veel bloed kwam er een zakje uit van 4 a 5 cm.
    Maarrr na ruim 2 uur ... kwam er wederom een zak uit . zelfse harde structuur met wit en grijs erin. En aan de zijkant een soort witte beige harde soort korst waar mee het leek aan de wand te hebben vast gezeten . Toen ik het afspoelde was het meer grijzig .. En hard en stug met dikke draden er doorheen en echt hard je drukt het niet kapot ofzo als met stolsels
    Ik werd helemaal gek ... En dacht dus toch 2 ik heb er 1 misschien wel vermoord... waar ik door heen ging is niet te bevatten .
    Heb het noodnr gebeld van de gyn .
    Die konden niks doen nu. Ik moest morgen met de ivf afdeling bellen.

    Ik zal de foto bijvoegen .. ik heb 2 identieke zakken verloren .. En bewaard ... Want dit moet uitgezocht worden .
    Ik doe de foto erbij om jullie te laten beoordelen of dit idd de zak is en dan dit 2x verloren ... En ook zal ik de foto erbij doen van een screenshot die ik maakt van het filmpje waarop ik dus 2 zakjes( wel uitgezoomd op dat moment ) zie
    Het linker zakje zat het hartje in en rechts dacht ik dus van dit is een 2e zakje.
    Maar niemand geloofde me. Ook keek de gyn even snel ennzei nee een 2e zak.

    Maar waarom verlies ik 2 zakjes.
    Ook wil ik graag jullie expertise of dit idd de zak is.. En dat als ik dit 2 maal verlies dit idd 2 vruchtzakjes zijn .

    Sorry voor het lange verhaal maar ik zit even gigantisch doorheen en voel me heel schuldig.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Butterfly36

    Butterfly36 Bekend lid

    7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw
    En de foto van de screenshot
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik heb er niet zoveel verstand van dus durf hier niets over te zeggen. Wel wil ik je heel veel sterkte wensen! Een miskraam is echt heel naar :( en die pillen zijn ook echt niet fijn (hier 3x 4 moeten nemen). Probeer ze wel op te gebruiken ivm restweefsel wat anders achter kan blijven, dan ben je verder van huis zegmaar. Ook die weeen komen bekend voor, hier voor het verliezen van het vruchtje ook uren voor plat gelegen, wat een hel.

    Het enige wat ik hierover durf te zeggen is dat als 1 van de 2 (als het er 2 waren) 8+4 was geweest je dit zeker op de echo gezien had (dan is t al een mini mensje). Ook zou je dan bijv 1 groot en 1 klein vruchtje zijn verloren. Je kan met 1 vruchtje ook veel grote stolsels verliezen. Bewaar ze goed (potje met water). Neem een warme kruik (en eigenlijk nog pillen) en kruip in bed. Laat de komende dagen lekker voor je zorgen en neem de tijd om te rouwen.
     
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hee meid,
    Over een ding kan ik je geruststellen je hebt er geen vermoord! Ik kan niet beoordelen of het twee vruchtzakje waren want de foto is erg wazig. Maar met 7.2 ( de termijn is zeker door de icsi) had je duidelijk 2 kloppende hartjes moeten zien met duidelijk herkenbare vruchtjes. Bij je eerste echo had er misschien nog eentje verstopt kunnen zitten maar bij 7.2 zouden ze beiden duidelijk zichtbaar met hartslag moeten zijn geweest.
    Een vruchtzakje is na afspoelen duidelijk herkenbaar. Het is doorzichtig en je kunt het vruchtzakje wanneer het in zn geheel is kapot prikken. Goed dat je het bewaard hebt maar geef jezelf niet de schuld. Een leeg vruchtzakje kan altijd en kan lang doorgroeien zonder vruchtje erin.
    Heel veel sterkte
     
  5. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik snap je gevoel, maar ook ik denk dat je niks "verkeerds" gedaan hebt.
    Er had duidelijk iig één hartje moeten kloppen en dat was niet het geval....

    Hopelijk kan je het een plekje geven
     
  6. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    Meid wat naar dat het fout is gegaan na alle blijdschap eerst.
    Neem jezelf niets kwalijk, de gyn geeft jou niet voor niets die medicijnen. Je bent goed gecontroleerd en op die termijn had er echt een kloppend hartje te zien moeten zijn.
    Veel sterkte met het verwerken!!
     
  7. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Wat verschrikkelijk van je miskraam. Ik kan niks zeggen of doen om de fysieke en emotionele pijn te verzachten, want je gaat echt door een hel. Ik wil je veel sterkte wensen.

    Op basis van je verhaal denk ik echt dat je niks verkeerds hebt gedaan. Het feit dat zowel de verloskundige als de gyn niks zagen betekent echt dat er niks zat.. het kan soms nog zo onwerkelijk voelen en ik snap je twijfel. Ik denk dat ze in ieder geval niks levends hebben gezien.. Dan hadden ze nog een kloppend hartje moeten zien. Wat betreft de vruchtzak: Ik kan alleen vertellen over mijn eigen ervaring.. maar ik was 7w4 dagen en ik verloor echt een intacte doorzichtige vruchtzak waar duidelijk een vruchtje in te zien was. Dit kon echt niet missen. Als je wil kan ik via PM een foto sturen ter vergelijking.

    https://lostinnocentsblog.wordpress.com/photographs/
    Op deze site staan foto’s van vruchtzakjes van verschillende miskramen bij verschillende weken. Dus ook daar kun je eventueel kijken.
     
  8. Butterfly36

    Butterfly36 Bekend lid

    7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw
    Ik denk dat mijn verhaal een beetje onduidelijk is geweest .
    Er is een hartje gezien bij de verloskundige . Week later bij de gyn een vruchtzak zonder kloppend hartje met kleiner vruchtje .
    Ik had twee embryo's terug geplaatst gekregen . Dus twijfelde omdat bij denecho bij de verloskundige wel eenen ander zakje te zien was daar plaatste ik ook de foto van .

    Ik heb alles wat ik verloren ben vandaag meegenomen naar het zh.
    En de gyn bevestigde dat het 2 kindjes/zakjes zijn .
    Hoe kan dit !!!!!!!
    Zij begon over dat een zakje verstopt kan zitten en over dat hUn verouderde apparatuur hebben ( had personwel al vaker aangekaart maar werd niks mee gedaan )
    1 vruchtzakje is dus maar bij hun gezien .. zonder hart actie . Andere is niet im beeld gebracht .
    Niemand kan mij vertellen of het vruchtje in de niet geziene zak leefde!!!!. Feit is dar ik 2 zakjes ben verloren en er dus wel degelijk 2 zaten bevestigd dus vandaag!!!

    Heb contact opgenomen met mijn verzekering en die verwezen mij naar landelijk meldpunt zorg van de overheid .
    Die gaan de klacht in behandeling nemen . Binnen 4 wkeen word er bepaald of er onderzoek komt . Zo ja gaan ze controle doen op de apparatuur etc want dit mag nooit meer gebeuren..
    tevens ga ik bij het ziekenhuis zelf een klacht indienen .
    Niemand nogmaals kan mij garantie geven over het 2e vruchtzakje wat ik verloren ben... Want ze hebben hem niet gezien dus je kan niet spreke over levend of dood.
    En als de gyn dan zelf begint over verouderd apparatuur sorry hoor !!!.
    Ik zit hier mee en had dus wel gelijk .
    En niemand kan mij zeggen of ik met die kut pillen een misschien wrl gezond kindje heb geaborteed.

    Ik hoop dat jullie het verhaal nu begrijpen ...
     
  9. Annebeth

    Annebeth Bekend lid

    11 sep 2015
    688
    449
    63
    #9 Annebeth, 16 nov 2018
    Laatst bewerkt: 16 nov 2018
    Butterfly, wat ver-schrik-ke-lijk. Ik weet echt werkelijk niet dat ik moet zeggen, mijn mond valt open. WAT een hel! En al helemaal gezien je ontzettend lange en zware traject. Heel goed dat je hier werk van gaat maken. Ik kan me voorstellen dat het niet echt verzachting gaat geven maar toch. Dan kun je in elk geval iets met je onrecht....
     
  10. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ik wil je heel veel sterkte wensen. Wat heftig allemaal zeg!
     
  11. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Wat een onwerkelijke situatie en verschrikkelijk dat je dit moet meemaken. Ik heb er geen woorden voor. Heel veel sterkte!
     
  12. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Oh nee @Butterfly36, wat verschrikkelijk! Hier zijn geen woorden voor :( heel veel sterkte!
     
  13. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Jeetje wat heftig! Heel veel sterkte!
     
  14. VeganMil

    VeganMil Actief lid

    27 jul 2018
    186
    74
    28
    Jeetje meid wat een enorme nachtmerrie die je hebt meegemaakt in dit traject. Wat ontzettend triest. Heb je al iets terug gehoord? Als je dit aanvecht; bestaat er dan ook kans dat ze je een poging terug gaan geven/kwijtschelden? Dan heb je er misschien persoonlijk ook wat aan. Los van het emotionele drama, is het ook nog eens een kostbare poging. Tjonge wat een rotgevoel moet dit geven... veel sterkte
     

Deel Deze Pagina