Miskraam maar toch zwanger?

Discussie in 'Miskraam' gestart door xsheyenne, 13 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xsheyenne

    xsheyenne Nieuw lid

    13 apr 2022
    4
    0
    1
    Vrouw
    Hi dames,

    ik moet nog even wachten tot mijn inwendige echo maar wil graag jullie eventuele ervaringen horen.

    Vorige week maandag zou mijn menstruatie moeten starten, deze bleef uit. Dinsdag test gedaan en positief! Woensdag begon de ellende… helder bloed verlies met slijm, stolsels. (Geen pijnen gelukkig) dit heeft tot zaterdag ongeveer geduurd. Nu zit er enkel soms wat oud bloed in mijn maandverband.

    De vermoeidheid blijft aanhouden, kan de hele dag slapen. Symptomen lijken wat afgenomen te zijn maar kan dit ook onbewust onderdrukken. Al het bovenstaande ook doorgegeven aan de verloskundige. 21 april heb ik een echo om te kijken of alles is afgekomen.

    doordat de vermoeidheid aan blijft houden met wat kleine symptomen heb ik vandaag de verloskundige nogmaals gebeld. Zij gaf mij aan dat het nog niet zeker kan zijn dat ik een miskraam heb gehad en dat ik een test met weekindicator zou moeten doen. Hier zou nu 2-3 weken uit moeten komen (vandaag officieel 5+2), dit kwam er ook daadwerkelijk uit. Morgen ga ik uiteraard nog een keer bellen maar de echo zal echt pas volgende week plaats vinden.

    zijn er nog meer dames met redelijk hevige bloedingen maar uiteindelijk toch zwanger waren? Of andere ervaringen? Ik hoor het graag.

    fijne avond ❤️
     
  2. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Helaas heb ik een andere ervaring.
    Begin dec licht positieve test, en op NOD nog steeds.
    2 dagen daarna begon het bloeden en na echo geen zwangerschap te zien.

    Echter bleef hcg oplopen en kreeg ik uiteindelijk ook nog een 2-3 weken op de cb.
    Overige testen werden bijna knaltesten..

    In totaal ruim 2 maanden hcg in mijn lichaam gehad.

    Bij mij zou het zijn gegaan om een ZOL of restweefsel.

    Hierdoor bleef het dus oplopen helaas..

    Hopelijk zit het bij jou, ondanks de bloedingen nog wel goed.
     
    xsheyenne vindt dit leuk.
  3. xsheyenne

    xsheyenne Nieuw lid

    13 apr 2022
    4
    0
    1
    Vrouw
    oh wat verschrikkelijk… hoe is het uiteindelijk afgelopen bij jou? Daalde uiteindelijk het HCG?
     
  4. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Bij al mijn zwangerschappen waren heftige bloedingen een reden dat het niet goed zat, maar een vriendinnetje van mij heeft ook heftige bloedingen gehad en zij heeft een gezonde dochter gekregen, dus het kan echt twee kanten op.
    Soms is het een hematoom (bloeding in je baarmoeder) die ook weer kan oplossen, of toch een miskraam kan veroorzaken.

    Het kan ook een tweeling zijn waarvan er eentje het niet redt en de ander toch blijft zitten.

    Soms is het onduidelijk waar de bloedingen vandaan komen maar gaat het wel gewoon goed.

    Rond 21 april zal je 6,5e week zijn dus als het dan goed zit zou je meteen een hartje moeten zien. Tenzij je bijv een latere eisprong hebt gehad, dan kan het ook nog zijn, als het goed zit, dat je iets minder ver bent.

    Ik duim voor je!
     
    xsheyenne vindt dit leuk.
  5. Sweetnesz

    Sweetnesz Actief lid

    20 sep 2013
    264
    26
    28
    Wat ontzettend spannend. Ik heb twee ervaringen beide met een andere afloop.

    Bij mijn eerste zwangerschap die goed is afgelopen heb ik ook heftige bloedingen gehad dit bleek een hematoom te zijn. Ik had geen krampen en volgens mij ook geen stolsel maar wel veel rood waterig bloedverlies. Bloedverlies begon rond de 5 a 6 weken heb weken bed en bankrust gehad omdat met inspanningen het bloeden heftiger werd en het vruchtje meegenomen kon worden. Na de 13 weken is dit gestopt.

    Momenteel bezig voor een 2e wonder en ben bij de vorige terugplaatsing het vruchtje rond de 5 a 6 weken verloren. Dit was ook zonder krampen en stolsel gewoon een normale menstruatie voor mij en die zijn nooit heftig. Na controle was alles schoon en leeg. Waar ik aan zag dat het misging waren de testen die af liepen maar had zelf een wat heftiger menstruatie verwacht met krampen en stolsels etc.

    Ik duim voor je hopelijk heb je een goede echo gehad.
     
    xsheyenne vindt dit leuk.
  6. xsheyenne

    xsheyenne Nieuw lid

    13 apr 2022
    4
    0
    1
    Vrouw
    Sorry dames, ik krijg helaas geen melding van jullie reacties.

    Helaas is het bij mij niet goed afgelopen. Mijn baarmoeder was leeg op alle echo’s. Mijn hcg is inmiddels zo gegaan: 610 - 1200 - 1700 - 2000 - 2000, in ongeveer 2,5 week tijd.

    Gisteren een injectie gekregen met methotrexaat aangezien ze een bevruchting in mijn linker eileider zagen zitten. Gelukkig heb ik tot nu toe nog geen buikpijn gehad en (nog geen) bijwerkingen van de methotrexaat. Ben wel benieuwd of er meerdere vrouwen een injectie hebben gekregen met mtx en hoe snel zij hier bijwerkingen van hebben gekregen of dat dat allemaal bespaard bleef.

    Ik hoop dat volgende week dinsdag mijn hcg zodanig gedaald is dat ik niet nog een injectie moet krijgen, hier kijk ik namelijk wel tegen op…

    De tijd zal het leren.
     
  7. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Wat verdrietig zeg, heel veel succes en sterkte hiermee. Dan zit het niet goed en heb je ook nog dit gedoe…
     
    xsheyenne vindt dit leuk.
  8. xsheyenne

    xsheyenne Nieuw lid

    13 apr 2022
    4
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel ❤️
     
  9. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    Sterkte!
     
    xsheyenne vindt dit leuk.
  10. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Sterkte, hoe is het nu? Ik weet dat @Padmee ook injectie heeft gehad, Padmee hopelijk niet erg dat ik je hier heb getagged. Xxx
     
  11. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu? Ik hoop op goed nieuws voor jou. Hierbij mijn ervaring. Heb bij mijn tweede zwangerschap een bloeding in het begin gehad zo heftig als een ongesteldheid met stolsels. Ik dacht toen een vmk. Dit bleek echter niet zo te zijn en was er toch een goede zwangerschap. Maar denk wel dat dit weinig voorkomt en dat over het algemeen bloed niet zo heel goed nieuws is. Hopelijk heb je inmiddels duidelijkheid!
     
  12. Padmee

    Padmee Fanatiek lid

    19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Ik heb ook MTX gehad. Totaal geen bijwerkingen van gehad. Hopelijk is 1 injectie genoeg voor je. Sterkte meid.
     

Deel Deze Pagina