Miskraam met 6 weken maar?...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lamia, 1 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lamia

    Lamia Fanatiek lid

    1 mei 2014
    1.474
    1.610
    113
    Vrouw
    Verzorgende ig en fotograaf
    Gelderland
    29 juli ( afgelopen donderdag) begon ik plotseling te bloeden. Met veel aandringen mocht ik langs komen voor een echo. Ze kon niks in mijn baarmoeder vinden dus ze ging er van uit dat ik het verloren was. Echter, met mijn lange cyclus was zij niet weten( gewoon vergeten te zeggen) kan ik ipv 6 weken ook net iets meer dan 5 weken zijn geweest. Dan zou het op een echo sowieso amper zichtbaar zijn geweest?

    Nu heb ik donderdag vergelijkbaar met een menstruatie gebloed, vrijdag 3x zo veel en zatder avond was het al zo goed als over, enkel bij vegen veeg ik vers bloed af..

    Geen stolsels, geen krampen.
    Het begon op de wc donderdag. Plassen en ineens druppelde er was vers bloed.

    Ik heb eerder een miskraam gehad, die begon duidelijk met bruine afscheiding, stolsels enzovoort ( zelfde termijn als nu)

    Woensdag moet ik weer bellen om te vertellen hoe 't gaat. Stiekem heb ik ergens nog hoop. Ik voel mij nogsteeds zwanger, kan gewoon niet geloven dat het over is.

    Iemand dit meegemaakt? Dat je toch zwanger bleek te zijn?

    Ik weet .. de kans is minimaal maarja...:(
     
  2. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Heb je geen afspraak voor nieuwe echo gekregen?

    Ik had aan 6+6 weken een echo waarop een lege vruchtzak van 4.5 - 5 weken te zien was waardoor ik dus een miskraam ging krijgen. Aan dat termijn zag je al een vruchtzakje. Maar wel heel vreemd dat je dus geen stolsels bent verloren. Alhoewel ik er (gelukkig) niet veel ervaring mee heb.

    Ik zou toch vragen voor nog een echo.
    Soms kun je aan een zwangerschapstest ook nog zien of je zwanger bent of niet, als hij heel duidelijk is of niet. Maar het zwangerschapshormoon gaat soms zo langzaam uit je lijf dat het soms ook geen correct beeld geeft. (Ik had geen goede zwangerschap en aan 7 weken knalde mijn test nog).

    Veel sterkte hiermee. Het is een zeer verdrietige gebeurtenis.
     
    Lamia vindt dit leuk.
  3. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik zou normaliter om de dag een zwangerschapstest doen, van die dipsticks waar je een oploop/afloop ziet. Als ze steeds donkerder worden weet je dat je nog steeds hcg aanmaakt. Als ze afnemen weet je dat het niet zo is. Er zijn wel wat scenario's te bedenken, maar meest waarschijnlijke is helaas toch een miskraam en elke miskraam is anders wat dat betreft. Ik had bij mijn vroege miskraam ook heel weinig bloedverlies, maar wel voldoende om te beseffen dat het geen innestelingsbloed kon zijn. De ongi erna was echt mega heftig, duurde lang en toen had ik ook flinke krampen.
     
    Lamia vindt dit leuk.
  4. Lamia

    Lamia Fanatiek lid

    1 mei 2014
    1.474
    1.610
    113
    Vrouw
    Verzorgende ig en fotograaf
    Gelderland
    Vrij duidelijk dit....ben erg benieuwd hoe mijn cyclus het weer oppakt. De vorige keer was ik binnen 2 maanden weet zwanger
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Zuri vindt dit leuk.
  5. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ja das erg wit. Rot van je miskraam evengoed nog wel, maar fijn dat het niet nog oploopt en je je zorgen moet gaan maken of alles wel goed gaat daarbinnen.
     
    Lamia vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina