Miskraam of innesteling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Katrineke, 5 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katrineke

    Katrineke Lid

    14 sep 2012
    63
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Ik zit momenteel in een heel vreemde situatie. Voor mijn nod (rond 21 juli) had ik al zwangerschapsklachten, maar werd nog niet ongesteld. Dag voor nod negatieve test, 3 dg na nod ook negatieve test. 26 juli ook negatieve test, 27 juli werd ik ongesteld dacht ik. Verloor helderrode slierten en wat kleine stolsels. Dat vond ik erg vreemd, heb ik nooit en wat ik ook heel vaag vond is dat het na 2 dg best door vloeien eigenlijk gestopt is. Ik ben meestal 5 tot 6 dg wel aan het vloeien. En nu komt het volgende: ik heb nog steeds zwangerschapsklachten. Mijn borsten zijn groter, ze passen niet eens meer in bh. Ik heb het idee dat mijn buik opgezet is, vooral s avonds. Obstipatie voor nod gehad en nu vreemde stoelgang, maagzuur, s morgens misselijk, tepels meer bultjes, donker, gevoelig en verlies soms drupjes melk en heb zichtbaar blauwe aders. Maar misschien komt dat nog van vorige zwangerschap (jongste is bijna 9 maand). Voel sinds deze week ook mijn bekken/banden weer trekken. Eetpatroon veranderd en soms hongergevoel. Alleen test van vanmorgen is weer negatief en toch voel ik mij giga zwanger. Alle symptomen had ik ook bij de vorige 2 zwangerschappen.

    We zijn niet bewust bezig voor een derde omdat ik herstellende ben van bekkenklachten van vorige zwangerschap maar desondanks zou ik er toch weer voor gaan. Alleen word ik nu door tegenstellende symptomen en testen erg onzeker. Heb jij advies?
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Katrineke,

    ik snap dat dit je verwart inderdaad. Heb je al met een ander merk test geprobeerd? Misschien dat dat helpt. Maar als je negatieve testen blijft houden lijkt het wel een beetje op een schijnzwangerschap.
    Vaak kan het horen bij vrouwen die erg bezig zijn met zwanger worden, maar het kan ook echt hormonaal zijn. Je lijf kan soms anders op je hormonen reageren dan anders en je kunt ook echt zwangerschapsklachten hebben. Meestal volgt er nog een goede menstruatie en zul je de meeste klachten kwijtraken. Het valt ook wel op dat het precies aan het eind van je ontzwanger periode is, misschien dat dit er iets mee te maken heeft.
    Als je komende dagen last houden, kun je even langs je HA gaan. Het is geen rare reden voor een afspraak. Soms helpt een bloedtest en daaruit horen dat het negatief is om de klachten te verminderen. Dan kun je het ook los laten, want dit is heel vervelend zo voor je.

    Groetjes Brigitte
     
  3. Katrineke

    Katrineke Lid

    14 sep 2012
    63
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo

    Bedankt voor je reactie. Ik heb gisteravond controle gehad bij verloskundige en ik was niet zwanger, voor mijn herstel natuurlijk een opluchting. Ze vond idd dat mijn buik een beginnende zwangerschap leek en omdat de osteopaat (die mij behandeld voor bekken )heel wat los heeft gemaakt ook qua doorbloeding denk ik dat het ook hormonaal is. Mijn cyclus loopt trouwens wel volgens 'planning', kon mijn verloskundige mooi zien bij inwendige echo. Na mijn vakantie ga ik idd langs de HA als het na mijn volgende menstruatie niet afneemt. Heel apart hoe je lijf kan reageren, maar door het onderzoek en jouw reactie weer helemaal gerustgesteld :). Bedankt!
     

Deel Deze Pagina