Ik ben vandaag precies 5 weken (3+2 weken) ik heb al een paar dagen wat krampjes, die vergelijkbaar zijn met lichte ongesteldheid kramp. Niet constant maar om de paar uur eventje voor een paar seconden of minuten, mijn baarmoedermond lag ook laag maar had al ergens gelezen dat dit alles normaal kan zijn. Alsnog check ik regelmatig voor bloed, zojuist met een schone vinger gechecked en die kwam er ook schoon uit. In Toen bedacht ik me om toch nog even te checken waar mijn baarmoedermond zich bevond, nog steeds laag en er een beetje licht opgedrukt omdat ik dacht dat die open was (was niet zo) maar mijn vinger kwam er daarna uit met helder rood bloed…. Er zijn gelijk daarna nog wat bruinige bloed druppels in de wc gevallen en verder weet ik niet of er nog meer komt want ik ben gelijk gaan typen… vorige jaar een miskraam gehad met 9 weken, dus ik zie alles als een slecht teken….. wat denken jullie?
Ik zou sowieso stoppen met zelf voelen. Echt niet doen! Kans op infectie verhoog je daarmee. Zolang je geen bloedverlies hebt, is er nog geen reden tot paniek. Je kunt echt niets anders doen dan afwachten.
Als ik dit zo hoor klinkt het meer alsof je dingen aan het forceren bent waardoor er bloedverlies is ontstaan. Door je nagel, door de beter doorbloede situatie daar beneden.. ik zou aanraden om dit niet meer zelf te doen. Ik snap je onzekerheid absoluut, het is een hele spannende en onzekere tijd, maar dit levert je alleen maar meer stress (of erger) op.
Een haakje aan je nagel, en de betere doorbloeding in je vagina zullen vast op het moment van voelen wat "beschadigd" hebben. Deze periode van wachten en onzekerheid is heel rot maar het enige wat je op dit moment kan. Vond de allereerste weken tot aan de 1e echo ook heel intens. Ik had toen ook licht bloedverlies maar het ziekenhuis vertelde dat er een bloedvaatje geraakt kon zijn na de innesteling door het embro. Probeer hoe moeilijk ook, het een beetje los te laten.
Juist door het inwendig voelen kun je bloedingen veroorzaken. Alles is beter doorbloed, en daardoor kan het sneller bloeden. Daarbij kun je met steeds inwendig voelen infecties overbrengen. Dus echt niet meer zelf voelen. Ik heb in het begin een paar weken gebloed. Toen zeiden ze ook tegen mij dat dat kan omdat ik elke dag vaginaal medicatie in moest brengen ivm ivf en eerdere miskramen en alles sneller kan bloeden nu. De krampen die je voelt horen erbij; er is van alles gaande nu daarbinnen.