miskraam, of toch? (Ingewikkeld verhaal)

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door lynn1986, 15 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Ingewikkeld verhaal. Ik had mijn verhaal in de verkeerde forum gezet

    Ik heb positief getest, redelijke oploop van testen maar toch uit het niets vanmorgen ongesteld.

    Ik zou zondag (gisteren) zitten op 14 dpo, netjes positief getest maar nu toch ongesteld.

    Vorig jaar oktober ben ik ook gewoon ongesteld geworden en had ik eens (na allerlei symptomen) een week of 2 erna een positieve zwangerschapstest. Alleen was er bij de gyn niks te zien en liep mij hcg ook snel weer af.
    Toen had ik ook tussentijds bloedverlies wat al niet goed was schijnbaar.

    Nu komt het, ik heb dus wel 2 baarmoeders en dus een volledig dubbel systeem (jongens hebben beide ook in een andere baarmoeder gezeten)

    Nu ga ik speculeren en natuurlijk hopen dat mijn andere baarmoeder ongesteld is, maar dat heb ik bij de jongens ook niet gehad...
    En ja ben echt gewoon erg ongesteld zoals altijd, gaat (lijkt het) een kraantje open en dat is het... maar in mijn achterhoofd dus die testen.....
    De dokter heb ik al gebeld, want ook ben ik dan erg bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap...

    Bijgevoegd ook een foto van het testje van daarstraks

    En de dokter belt hopelijk zo terug...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Aanoniemous

    Aanoniemous Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.546
    962
    113
    Vrouw
    Ik heb totaal geen ervaring met dubbele baarmoeder.
    Maar het lijkt me dat je in jou geval beter contact kan opnemen met een verloskundige/ gynaecoloog om te checken.
    Lijkt me in deze niet geheel ondenkbaar dat de ongesteldheid uit een andere baarmoeder komt dan de zwangerschap
    ?
     
  3. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.332
    113
    Vrouw
    @lynn1986 Heeft de dokter al terug gebeld?
     
  4. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    nee de dokter heeft nog niet terug gebeld en toch mijn andere test net gedaan om te kijken of er iets aan het zakken is... zoek bevestiging maar waarschijnlijk moet ik eerder geduld hebben
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.332
    113
    Vrouw
  6. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Wat een verhaal. Totaal geen ervaring mee. Heb je al iets van de dokter vernomen? Ik denk dat je in jou situatie beter contact op kan nemen met een verloskundige/gynaecoloog. Deze zullen je (denk ik) eerder en meer uitsluitsel kunnen geven.
     
  7. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Sorry ik had ook een topic geopend in zwanger...

    Ik ben dus naar mijn mening gewoon ongesteld zoals altijd.... Dus 1 dag heel erg ongesteld met buikkrampen en nu alweer minder, maar dat is altijd al zo.
    De dokter zegt afwachten en over 3 weken nog eens testen ;)
    En ik wacht nu gewoon even af of mijn symtomen erger worden. En als ik het niet vertrouw bel ik de gyn op, thanks voor het vragen.

    Overigens heb ik dus wel gelezen met mijn afwijking je best ongesteld kan zijn in de andere baarmoeder, maar voor dit moment ga ik uit van een vroege miskraam.
     
  8. Crankyberry

    13 feb 2019
    62
    25
    8
    Vrouw
    apart zeg, vraag me af of je dan normaal ook dubbel ongesteld bent?

    Sorry, beetje offtopic
     
  9. ElinevK

    ElinevK Bekend lid

    29 jun 2016
    771
    751
    93
    Vrouw
    Hoe is het nu met je?
     
  10. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Tja, ongesteld en mijn testen zijn verdubbeld qua donkerheid ten overstaan van dinsdag...
    ik heb net hcg/bloes laten afnemen krijg ik doodleuk te horen dat het 2 werkdagen duurt dus niet veel wijzer, heel bang altijd al voor een bbz maar goed dan zal het volgende week wel duidelijk worden. Ik kan altijd volgende week een verwijzing krijgen naar de gyn, en dan kunnen ze vast iets vinden..
     
  11. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Ik ben dus alleen wel overgestapt op de testen van zwanger&kind die ken ik verder niet.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    margarethd vindt dit leuk.
  12. Katje77

    Katje77 Actief lid

    11 dec 2015
    498
    33
    28
    Ook geen ervaring met dubbele baarmoeder. Wel apart verhaal en hopelijk mag het toch nog positief worden want je testen zorgen indd voor veel verwarring en onduidelijkheid. Die bovenste is van vandaag? Lopen goed op dan...!!
     
  13. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Thanks, ja die is van vanmiddag...
    Tja mijn gevoel zegt dat het niet goed is maar natuurlijk hoop ik op een goede afloop ☺️
     
  14. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.332
    113
    Vrouw
    @lynn1986 Hoe gaat het nu met je? Als je niet vertrouwt zou ik toch voor het weekend de gynaecoloog bellen nog.. een bbz kan snel verkeerd lopen.
    Maar kan ook zijn dat je in beide bent bevrucht en dat je een mk in 1 van de twee hebt? Heb je typische menstruatie klachten?
     
  15. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Met zoveel bloedverlies, twee baarmoeders en oplopende testen zou ik toch gewoon even bellen.
     
  16. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Het is echt echt echt een menstruatie zoals altijd alleen hoe en wat en of dat kan is voor mij ook een vraag. Op Amerikaanse site lees ik veel vrouwen met deze afwijking die dat wel hebben meegemaakt...
     
  17. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Nou de dokter had ik dus al 2x gebeld nu dus een hcg gisteren gehad waarbij de uitslag 2 dagen duurt dus dan is het vast dinsdag ivm Pasen.
    De gyn had ik een econsult en die zegt weer dat ik een doorverwijzing moet hebben van de dokter... kom niet veel verder
     
  18. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Oh ja, kut zeg net in deze periode. Afwachten dan maar.
     
  19. Katje77

    Katje77 Actief lid

    11 dec 2015
    498
    33
    28
    Wel stom dat je niet sneller terecht kunt... Veel succes met afwachten ik duim voor je !
     
  20. xBambi

    xBambi Actief lid

    27 jun 2014
    383
    236
    43
    Eindhoven
    Ik duim voor je dat het toch goed zit!

    Hopelijk hoopvol en positief verhaal voor je:
    Ik heb ook een dubbele baarmoeder (twee hoornvormige baarmoeders, ieder eigen eierstok en baarmoederhals) en deze zwangerschap heb ik heel veel bloedverlies gehad vanaf het begin.

    Ik dacht dat de poging al voorbij was en menstruatie was ingezet, toch maar getest voordat ik zou stoppen met de hormonen van de IVF en ik bleek gewoon zwanger.. o_O
    Bloedverlies heeft tot deze week aangehouden, ene dag meer als de andere dag. Ook echt dagen meerdere maandverbanden moeten wisselen.
    Verschillende artsen hebben gekeken, maar hebben oorzaak van het bloedverlies niet gevonden.

    Gynaecoloog gaf afgelopen maandag aan dat het prima vanuit de andere baarmoeder kan komen en die maakte zich nergens zorgen over. Dus zolang je testen oplopen probeer hoop te houden! Ik weet dat de testen niet zoveel zeggen, maar het is nog niet over!!!
     
    lynn1986 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina