Miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LianneRoos, 28 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LianneRoos

    LianneRoos Nieuw lid

    28 feb 2006
    4
    0
    0
    Naschoolse opvang
    Rhenen
    Hallo allemaal,

    Dit is mijn eerste keer op een forum... Was op zoek naar info over miskramen en kwam hier terecht.
    Ik heb afgelopen donderdag een miskraam gehad na 6,5 week.
    Wist niet dat het zo'n inpact zou hebben, vooral ook lichamelijk.
    Hebben jullie dat ook?

    Groetjes Roos
     
  2. Micky6

    Micky6 Lid

    13 feb 2006
    32
    0
    0
    Hoi,
    Heb vorige week ook een miskraam gehad (7 wken) en voel me brak. Nog bolle buik, darmen van slag (zeer actief), borsten nog bol en tepels hard, huilerig en zwanger...

    Jij?
     
  3. anitaV

    anitaV Lid

    6 jan 2006
    47
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Schoonhoven
    Ja.

    Leeg gevoel zowel licahamelijk als geestelijk. Heb nu een week vakantie en zie er als een berg tegenop om maandag weer te beginnen. Werk in het onderwijs, weet niet of ik et op kan brengen om vrolijkte doen naar de kinderen terwijl ik me niet zo voel!

    Kinderen wisten het niet hoor, was nog maar 6 weken heen.

    Zie wel, heb nog een paar dagen.

    Sterkte gewenst.

    Liefs Anita
     
  4. Micky6

    Micky6 Lid

    13 feb 2006
    32
    0
    0
    Ha Anita,

    Ook ik heb kids niets verteld... Maar ik ben werkelijk gesloopt. Zo intens moe. Is dat normaal na 7 weken zwangerschap? En borsten nog best zwaar en groter...
     
  5. artep

    artep Lid

    18 feb 2006
    24
    0
    0
    Hoi,
    Wat verschrikkelijk allemaal. Wat hebben toch veel vrouwen een miskraam!! Het doet zo'n pijn....!!!!! Geestelijk en lichamelijk!
    Ik ben naar de huisarts geweest omdat ik zo'n pijn in mijn buik hield. dat bleken dus de eierstokken te zijn en hij zei dat dat normaal was. Je lichaam heeft nu namelijk ook de tijd nodig om te ontzwangeren dus de zwangerschapsverschijnselen kunnen nog even blijven. Neem de tijd voor jezelf.....

    het is voor mij niet duidelijk of jullie al naar de verloskundige/gyn. zijn geweest voor een echo (om te kijken of je baarmoeder weer normaal en leeg is).
    heel veel sterkte allemaal,
    liefs,
    peet
     
  6. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Helaas weet ik ook maar al te goed wat voor impact een miskraam kan hebben, in november ben ik gecuretteerd vanwege een missed abortion en nu zit ik waarschijnlijk in mijn tweede miskraam, deze keer spontaan op gang gekomen.

    Ik heb me ook verkeken op de impact, en ben twee dagen na mijn curettage weer aan het werk gegaan. Met als gevolg dat ik tot in januari moe en emotioneel werd bij het minste of geringste.
    Dat je lichaam moet ontzwangeren is logisch, net als bij een succesvolle zwangerschap heeft je lichaam tijd nodig om te herstellen (ga uit van net zo veel tijd als dat je zwanger bent geweest, volgens mijn verloskundige).

    Heel veel sterkte allemaal, en mochten er dames zijn die behoefte hebben om er (privé) over door te praten, stuur me dan een pb'tje of voeg me toe aan je MSN (zie MSNM onderaan mijn bericht).

    Liefs, Wendy
     
  7. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ook ik heb de impact van een mk onderschat. Ben gewoon blijven werken, geen vrij genomen.

    Vooral emotioneel is het me best zwaar gevallen. Ben pas sinds half januari weer echt mezelf voor mijn gevoel (mk in november). Maar daar zijn heel wat vervelende momenten (moe, chagerijnig en emotioneel) aan vooraf gegaan.

    De tijd heelt alle wonden, en dat geldt wat mij betreft ook hiervoor.
    Neem dus rustig de tijd en voel je niet bezwaard als je niet lekker in je vel zit.

    Pim
     
  8. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Ik vond het in het begin geestelijk verschrikkelijk. Nu na 7 miskramen ben ik lichamelijk helemaal op. Het gaat nu wat beter. We hadden besloten om 2 jaar te wachten met weer het proberen van zwanger raken, maar na een jaar werd ik weer zwanger. Voel me nu weer wat fitter. Ondanks de zwangerschap hihi.

    Elina
     
  9. Micky6

    Micky6 Lid

    13 feb 2006
    32
    0
    0
    Och meiden,
    Soms doen we te stoer he? Ik ben gewoon aan het werk. Is in mijn wintersportvakantie (vorige week) allemaal gebeurd. Werkelijk de piste af, naar hotel en daar de krampen samen met mijn man overleefd. Naar toilet, naar bed, naar toilet, naar eten met kids en zo maar door.
    Zelf naar huis gereden (10 uur) en af en toe stoppen voor een kramp...
    Drama toch?
    En nu?
    Gewoon weer aan het werk.
    Heb aan beide zijden van mjin buik af en toe krampje, een soort steek. Geen bloedverlies meer.

    Jullie?
     
  10. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ja, ik heb deze week ook gewoon doorgewerkt. Ik ben immers niet ziek. Ik merk wel dat ik me minder goed kan concentreren, omdat ik heel erg bezig ben met wat er gebeurt in mijn lichaam.
    Mijn werkgever weet wat er aan de hand is, en die heeft me op het hart gedrukt dat ik het moet aangeven als ik het niet trek.

    Groetjes, Wendy
     
  11. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Ik kon echt niet gelijk aan het werk. Ik werkte op een zwaar bewaakte afdeling en vergat op die manier mijn eigen problemen. Ik vond die van hun erger. En dus cijferde ik mezelf weg en mijn gevoel. Ben wel snel weer aan het werk gegaan,maar na 2 weken zat ik dus weer thuis. Ben nooit meer aan het werk gegaan.
    Nu werk ik niet meer omdat ik een dochtertje heb en gekozen heb om bij haar thuis te zijn.

    Elina
     
  12. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    ik vind niet dat tijd wonden heelt..
    want als je niets IN die tijd doet met je pijn dan kan je het ook niet verwerken, je stopt het gewoon verder weg zodat je er minder aan denkt, dus minder pijn voelt (op dat moment)
    ik wist vanaf 2 feb dat onze baby niet meer leeft, en 20 feb is heb lichaamlijk afgelopen. vanaf dat ik het wist heb ik er afscheid van genomen, en geprobeerd te accepteren, de positieve dingen er uit te halen enzo..
    en nu voel ik me wel veel beter..
    ik heb gister het babyboek afgeschreven.. dat was wel even pijnlijk..
    (het vruchtje is bij 9 weken overleden)
    we hebben hem ook een naam gegeven, en begraven ergens waar het goed voelde voor ons..
    en zo help je je zelf een beetje..
    veel tijd geven aan je zelf om te verwerken, dingen doen waar je zin in heb, ook al is dat gewoon even slapen, of juist uit gaan.. doe wat je wil.
    denk aan je zelf..
     
  13. LianneRoos

    LianneRoos Nieuw lid

    28 feb 2006
    4
    0
    0
    Naschoolse opvang
    Rhenen
    Hoihoi,

    Ik ben wel twee weken thuis gebleven. Ik werk met kinderen en had echt even geen behoefte aan al die drukte om me heen. Ben trouwens nog steeds heel moe, kan amper mijn bed uit komen smorgens! En m'n buik is nog steeds gevoelig. Ik wist niet dat het zo'n grote impact had.

    Roos
     
  14. LianneRoos

    LianneRoos Nieuw lid

    28 feb 2006
    4
    0
    0
    Naschoolse opvang
    Rhenen
     
  15. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    ja bij mij ook.. mijn vruchtje is er vanaf 19 feb er uit.. en nu pas is het vloeien weg.. sinds gister ongeveer...
     
  16. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    en aankomende week moet ik terug komen om te kijken of alles leeg is..
    moest niet, maar dat is oo een beetej voor je eigen geruststelling zei de gynaecoloog
     
  17. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik heb afgelopen donderdag een miskraam gehad. Officieel was ik 10 weken, maar ik denk dat het met 5 of 6 weken a is opgehouden met groeien.
    Het maakt het makkelijker voor mij dat het in dat geval nog geen mini-mens was.
    Lichamelijk ben ik zo ontzettend moe! ik heb al veel bloed verloren en ik vloei nog steeds. Misschien moet ik morgen weer voor een echo om te controleren of alles weg is.
    Met mijn werk al afgesproken (ook in het onderwijs) dat ik minimaal een week thuis blijf. Ik zie daarna wel weer. Het gevaar in het onderwijs is dat je je volledig op je werk gaat storten (er is zoveel te oden), je komt jezlef dan wel in de zomer weer tegen. daar heb ik dus geen zin in...
     
  18. anitaV

    anitaV Lid

    6 jan 2006
    47
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Schoonhoven
    Hoi Femke,

    Allereerst sterkte met het verlies.
    Ik werk ook in het onderwijs en zou morgen weer moeten beginnen na een week vakantie. Maar dat zie ik absoluut nog niet zitten, In het onderwijs is het ook zeker zo dat je er weer voor de volle 200% moet zijn (zeker met de groep die ik heb, maken namelijk al misbruik van de situatie als je een beetje hoofdpijn hebt!). Ik heb daarom ook eergister mijn directeur maar geïnformeerd over mijn miskraam. Die was gelukkig heel begripvol. Denk dat ik deze hele week gewoon maar even neem om bij te tanken en alles te verwerken. Dan hoop ik er volgende week maandag weer te zijn.

    (zou jij je collega's laten informeren over je miskraam zodat ze rekening met je kunnen houden als je weer komt??)

    Liefs ANita
     
  19. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik had twee weken terug net al mijn collega's op de hoogte gebracht. Ik was toen bija 8 weken.
    Afgelopen donderdagmiddag heb ik contact gehad met de directie. Die zijn vrijdag bij alle collega's langs gegaan om het "nieuws"te vertellen.
    Dat vond ik zlef wel prettig. Je weet immers niet hoe je straks gaat reageren of je laat eens een steekje vallen.

    Over het algemeen ben ik wel heel erg nuchter over de miskraam. toch valt het me tegen om bekenden op straat tegen te komen. Stel je voor dat ze vragen gaan stellen. Of stel je voor dat ze niets vragen. Het is toch nooit goed.
     
  20. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik werk in een vrij groot bedrijf, en gelukkig weten alleen 2 leidinggevenden het.
    Dat moest ook wel, want ik heb de afgelopen weken al wat vrij gehad (eerst de 2 dagen voor het weekend dat ik hoorde dat het mis was met mijn zwangerschap, en de week daarna bijna helemaal vanwege de curettage)
    Wel lekker hoor, thuis blijven!
    Kopje koffie, koekje, dekentje, filmpje..mm jammer dat ik nu weer aan het werk moet! :p
     

Deel Deze Pagina