'mislukte' eisprong?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nijntje1979, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1979

    nijntje1979 Actief lid

    28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Afgelopen week ben ik na de derde IUI ongesteld geworden. Op cd 3 ging ik voor een uitgangsecho. Hier bleek dat naast aan beide kanten cystes (in eierstokken, beide kanten maar dat wist ik al) een restant van een ei o.i.d. zat. Daardoor mochten we deze maand niet verder met de IUI.

    Eigenlijk maak ik me best zorgen nu. De arts had het over een kijkoperatie om de cyctes te verwijderen (die heb ik al eerder gehad), maar nu benoemde ze het risico dat er is dat ik mijn eierstokken kwijtraak. Ook vraag ik me af of wat zij zag wel een restant ei is, of misschien iets anders.

    Ik heb er een naar gevoel bij, en de arts heeft het er niet beter op gemaakt. Volgende week belt ze me over wat nu: opereren, verder met IUI, of toch IVF. Ik zou liever willen dat ze nog eens kijken via een echo hoe het er nu uitziet.
    Is dat heel gek om te vragen? En heeft iemand hier wel eens zo'n 'restant' ei gehad?
     
  2. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    jeetje nijntje, ik weet het niet.
    ik wil je in ieder geval succes wensen en als je het niet vertrouwd een second opinion vragen hoor, het risico van je je eierstokken eruit? zijn ze nou helemaal? dan moeten ze toch wel verdomd zeker van hun zaak zijn.


    xxxx jose
     
  3. Caro31

    Caro31 Fanatiek lid

    11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Nijntje, he... balen dat de IUI niet gelukt is. Had het zo voor je gehoopt.

    Wat een naar bericht heb je gehad. Zou zeker vragen of ze het nog een x kunnen bekijken via een echo. Het is jouw lijf en als jouw gevoel dat zegt, moet je het zeker vragen.

    Sterkte!
     
  4. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Jeetje nijntje, ik heb het ook gehad, en toen ze bij mij de cyste hebben verwijderd zeiden ze dat ze het alleen zouden doen als het eierstok besparend kon ander lieten ze 'm zitten. De cyste kan ook weer gewoon weg gaan hoor. Ik heb nu weer een cyste en zit inmiddels in het IVF traject. Eerder nog in de IUI zijn we wel eens gewoon doorgegaan ondanks de cyste dus hefden we niet te stoppen. Maar ik geloof dat het soms zo onduidelijk is voor de artsen met de echo's, is het een cyste of een eiblaasje, ik zou het je allemaal maar eens goed laten uitleggen. Door een pauze en/of medicijnen kunnen cystes ook weg gaan maar dit geeft geen garantie. Hopelijk kan de arts je meer duidelijkheid geven.
     
  5. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Nijntje ,wat ongeloofelijk balen dat het niet gelukt is met de 3e iui. En dan ook nog dit bericht van de cystes. Ik zou zeker om meer duidelijkheid vragen. Sterkte.
     
  6. Srb

    Srb Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    He bah, wat een narigheid en spanning zeg!

    Is een restant ei niet heel klein? Hoe zou ze dat kunnen zien? Of was het een restant follikel?
    Misschien kun je je vragen en zorgen op papier zetten en zelf vast even bellen voor informatie. Zo met al die spanning blijven zitten is ook niets.

    Sterkte!
     

Deel Deze Pagina