Mislukte vruchtwaterpunctie(8prikken)

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kris, 29 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kris

    Kris Lid

    23 sep 2005
    47
    0
    0
    Vandaag was de langverwachte dag van de punctie.Met een klein hartje richting gyne en dan begon het .De eerste prik lukte niet, ze konden geen vruchtwater krijgen.Opnieuw geprikt en zo bleef het doorgaan zeker 8 tot 10 keer.....dat het pijnlijk was na zoveel keer doet er niks toe maar ik ben er gewoon ziek van.Hoeveel keer kans heb ik nu wel niet dat het misgaat, ik voel me gewoon lekgeprikt.Volgens de arts raakte ze niet door het vruchtvlies heen maar waarom probeerde ze dan telkens vruchtwater te nemen , ze dacht dus telkens wel dat ze door het vlies heen zat.
    Het is dus niet gelukt en ik moet volgende week opnieuw gaan maar dan op een andere plaats en met een andere arts.Mijn vorige punctie bij mijn zoontje verliep perfect en was op enkele minuten helemaal klaar en dan krijg je dit..... ppfffffff .
    Maakte iemand dit nog mee ?
    Groetjes van een heel bezorgde mama.
     
  2. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Jemig wat balen. Het is altijd al zo spannend en als het dan zo vaak misgaat met prikken, zakt de moed je ook in je schoenen. Vervelend dat je nu weer terug moet.

    Iniedergeval alvast veel succes toegewenst, ik duim voor een goede uitslag.

    Groetjes,
    Elvira
     
  3. Daisy1975

    Daisy1975 Fanatiek lid

    20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Jeetje meid,wat ontzettend vervelend!
    Ik hoop voor je dat het volgende keer in 1keer raak is en dat de uitslag maar goed mogen zijn!

    Succes!
     
  4. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Jeetje, wat heftig zeg! Kan me voorstellen dat je je heel erg zorgen maakt! Ik hoop dat het de volgende keer wel in 1 keer lukt en voor nu even rustig aan doen. Sterkte meid!
     
  5. Kris

    Kris Lid

    23 sep 2005
    47
    0
    0
    Bedankt voor de bemoedigende woorden, ik schrijf zelden iets mee maar ik volg bijna alles hier elke dag en ik weet dat verschillende van jullie heel moeilijke periodes hadden.

    Vandaag voelt het zo wanhopig aan , mijn buik voelt trekkerig wat wel normaal is maar het voelt helemaal niet normaal en ik ben zo bang dat het elk moment mis kan gaan.Heb ook zoiets van hoe kan dit nu ! Je ligt daar en ondergaat het en je kan wel zeggen stop ermee maar mijn man en ik lieten het gewoon gebeuren omdat je denkt dat het dadelijk wel zal lukken.Ik twijfel heel erg om volgende week opnieuw een punctie te laten uitvoeren maar veel keuze heb ik niet want mijn combinatietest was niet goed 1/65
    Groetjes Kris
     
  6. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ah meid, wat naar!
    Hoe is het vandaag met je?

    Met jouw leeftijd (ja ja, ook de mijne ;)) en de hoge kans uit de Combinatietest zou ik ook een vruchtwaterpunctie willen. Dus naar mijn gevoel heb je idd niet veel keus, al zullen andere mensen daar anders over kunnen denken.
    Als ik jou was zou ik de volgende keer die andere arts goed vertellen wat er nu allemaal is gebeurt en hoe bang je bent. Wellicht kun je de afspraak maken dat hij het 1x probeert maar als het weer dreigt niet te lukken dat hij dan niet maar oeverloos doorgaat.

    Veel sterkte!
     
  7. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Ja, als je dan ook een 'slechte' uitslag hebt gekregen met de combitest, snap ik je bezorgdheid nog meer. Maar dat is dus juist de reden waarom wij het niet hebben laten doen. Ik wil niet meer voor die keuze komen te staan (tenzij het weer zo erg is dat ze het op de echo kunnen zien). Het is voor jullie al duidelijk dat wanneer er iets niet goed is, dat jullie de zwangerschap dan afbreken? of wil je je bv voorbereiden op wat kan gaan komen? De combitest is een kansberekening he, geeft je geen garanties! Ik zou zelf, als het zo slecht aanvoelt, geen vruchtwaterpunctie laten doen. Maar dat ben ik... Ik vind de kans dat het misgaat te groot in vergelijking met de kans dat de baby ongezond is.
     
  8. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Jeeeeee! :confused: wat lijkt me dat erg zeg.

    Ik zou het gewoon laten voor wat het is, het zit vast wel goed, ik zou deze ellende achter je laten, maarja dat ben ik dan..
    Als de uitslag niet goed is, laten jullie de zwangerschap dan afbreken?
     
  9. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    nou ja, ervan uitgaan dat het goed zit moet je nooit doen natuurlijk. Dat vind ik nou echt naief. Maar ik zou het ook niet 'verzoeken' zeg maar. De kans dat er iets misgaat is klein, maar die is er wel. En als je eenmaal voor de keus staat (als er dus iets mis is) dan vraag ik me af hoeveel je daarmee opschiet. Ik heb die keuze moeten maken en ik vraag me nog steeds af of ik wel de juiste keuze heb gemaakt. Ze had geen kans, dat weet ik heel goed. Maar had ik echt meer verdriet gehad als ik de zwangerschap had uitgedragen? Ik betwijfel het echt. Maar goed, dat is weer een andere discussie.
     
  10. Kris

    Kris Lid

    23 sep 2005
    47
    0
    0
    Vandaag was een rotdag, ik heb zeurende buikpijn en ik verlies meer vocht.Is het puur toeval? Ik weet het niet maar het voelt niet zo best aan.Ik let er gewoon te erg op en misschien zit het allemaal in mijn hoofd maar ik zal pas rustiger worden na een echo en als ik zie dat er nog genoeg vruchtwater is en onze baby het goed maakt.
    Morgen heb ik dus een missie ! Er zal een gyne een gaatje vinden om mij nog een echo te geven al moet ik heel het land afreizen.Vandaag was in Belgie een feestdag anders was ik vandaag al gaan rondbellen.

    Iemand vroeg me wat ik zou doen als ik een slechte uitslag krijg bij de punctie ( als die nog doorgaat volgende week) ...wij willen vooral voorbereid zijn ook al kan je nooit echt voorbereid zijn op het ergste.In ieder geval weten we dan waar we aan toe zijn en pas dan kan ik er echt over beslissen.Elk kindje van ons is welkom in ons hart maar omdat ik al ouder ben zal ik mijn ander zoontje er mee belasten later en dat wil ik hem ook niet aandoen.Waarschijnlijk als ik nuchter denk laat ik de zwangerschap afbreken ( wil er niemand mee kwetsen met deze uitspraak)

    Groetjes Kris
     
  11. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Als je het echt niet vertrouwd, zou ik naar de eerste hulp gaan. Je zal zeker niet de eerste zijn en je hebt er genoeg reden voor denk ik zo!

    Ik begrijp het heel goed hoor wanneer je een zwangerschap laat afbreken. Er zijn heel veel redenen om een ziek of gehandicapt kindje een lijdensweg te besparen en jezelf en je zoontje ook. En soms is er voor het kindje zelf al geen levenskans meer, dan heb je eigenlijk ook al geen keus meer... Maar laten we hopen dat het niet zover hoeft te komen!
     
  12. Kris

    Kris Lid

    23 sep 2005
    47
    0
    0
    Ik kom eindelijk goed nieuws brengen, onze kleine jongen maakt het goed.Wat een opluchting ppfffffff.Ik huil echt heel zelden maar nu moest het even van blijdschap en geluk.Woensdag gaan we dus nu voor de 2de ronde en hopelijk gaat het nu van de eerste keer goed en dan is het afwachten en opnieuw hopen op goed nieuws.
    Ik zal jullie op de hoogte houden maar alvast bedankt voor jullie steun en bemoedigende woorden.
    Groetjes Kris
     

Deel Deze Pagina