Misschien 3/4 weken zwanger ?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Flowerpower3, 27 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flowerpower3

    27 jun 2020
    56
    54
    18
    Vrouw
    Hallo dames :)

    omdat jullie veel ervaring hebben, stel ik mijn vraag hier. Ik ben al 9 dagen overtijd ( nog nooit overtijd geweest) ( zit aan de pil, maar mocht ik zwanger zijn is het welkom ) . Vorige maand was ik wel gewoon ongesteld. Paar testen gehad deze week, 2 van de supermarkt ( ligt streepje ) clear blue; negatief.

    wellicht ben ik het niet, wellicht wel en dan wordt mn hcg hormoon pas later aangemaakt.

    Wel alle symptonen , dag 4 NOD heel licht roze bloed ( was meer slijm ) in afscheiding tijdens afvegen , dag 5 al bloedtest bij HA die negatief was ( als die dag ervoor innestelingsbloed was, zou de bloedtest te vroeg zijn afgenomen toch ? ) en volgens de online test ( niet echt geloof waardig natuurlijk) Heb ik met de symptonen 91% kans om
    Zwanger te zijn ( ik moet daar niet te veel naar kijken, snap ik ). Dag 8 NOD heel licht donker bloed ( ook meer slijm ) in afscheiding tijdens afvegen. Sorry
    Voor alle details ..

    mijn vraag is; zijn er mensen met het zelfde verhaal die uiteindelijk na 2 weken pas een positieve test hadden ?
    Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden/ tips . Thnxx
     
  2. Flowerpower3

    27 jun 2020
    56
    54
    18
    Vrouw
    ps : hele week
    Al hoofdpijn , slecht slapen, elke ochtend half 6
    Wakker, meer afscheiding, tepelhoven zacht, andere tepels lijkt wel, meer bultjes op tepelhoven, kramp, opgezette buik etc
     
  3. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    #3 Thirza78, 27 jun 2020
    Laatst bewerkt: 27 jun 2020
    Even een vraag: maar waarom zit je aan de pil als je zo gefocust bent op je symptomen per dpo of na je nod? Tja, wat zal ik zeggen, je zou niet de eerste vrouw zijn die door de pil heen zwanger is geworden, ook al is de kans natuurlijk héél klein.

    Vanuit herinneringen uit het verleden, als ik over tijd was zonder zwangerschap dan was mijn lijf ook een brok spanning, emoties en hormonen. Dus je kwaaltjes zeggen weinig. En lichte streepjes kunnen makkelijk vals positief zijn. Zeker met een negatieve bloedtest. En een keertje overtijd zijn we allemaal wel eens (bijv door stress, vermoeidheid,... Etc).

    Probeer het een beetje los te laten zou ik zeggen en ga met 2 weken over tijd nog een keer langs de HA. Sterkte.
     
    Sado vindt dit leuk.
  4. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.444
    113
    Ik kan niet echt antwoord geven op je vragen, maar ik vroeg me af hoe 9 dagen overtijd werkt icm de pil?

    Ben je dan gewoon niet ongesteld geworden in je stopweek? Ben je na de stopweek wel weer verder gegaan met een nieuwe strip?
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Overtijd is niet heel logisch als je aan de pil zit. Als die goed werkt (wat ik verwacht omdat je negatief test), heb je geen eisprong en ben je ook niet ongesteld geworden: je kan hooguit een ontrekkingsbloeding krijgen. Kan een keer voorkomen dat je geen onttrekkingsbloeding hebt en alleen een dagje bruinverlies.

    Laat de focus op de kwalen los zou ik zeggen
     
    Leraje vindt dit leuk.
  6. Flowerpower3

    27 jun 2020
    56
    54
    18
    Vrouw
    goedemorgen :)

    Ik zit al jaren aan de pil, maar toen ik niet ongesteld werd, schrik je wel ff. Ik heb nooit een stopweek van 7 dagen, maar begin altijd na 4 dagen weer met de pil. Ik ben na een paar dagen weer gestopt ( we doen het nu met condoom hoor ) , ik dacht misschien word ik dan alsnog ongesteld, maar dat is niet het geval. Ik ga denk ik volgende week gewoon weer beginnen met de pil.

    mijn nicht was ook door de pil zwanger geworden, vandaar dat ik opeens ff ‘ schrok’. Sinds ik het sinds gisteren los heb gelaten, heb ik gisteren ook geen hoofdpijn gehad en heb ook besloten om het los te laten , alleen was ff nieuwschierig. Ook omdat ik las dat sommige pas na een paar weken een positieve test hadden !


    .
     
  7. Flowerpower3

    27 jun 2020
    56
    54
    18
    Vrouw
    goedemorgen :)

    Ik word altijd op de 3 dag van mn
    Stopweek ongesteld , maar nu niet . Geen stress gehad of slaap te kort . Dus vond het gewoon heel erg vreemd .

    maar misschien is voor alles een eerste x !

    slik alleen nu ff de pil niet , dacht misschien word ik later ongesteld , maar ook nog niet ongesteld geworden
     
  8. Flowerpower3

    27 jun 2020
    56
    54
    18
    Vrouw
    Ik ga ervan uit dat de pil goed werkt ! Haha wel een paar weken geleden gespuugd en diarree gehad, vandaar dat je denkt , zou het dan toch ?

    maar ik laat het voor nu ook los, maar was nieuwschierig of andere mensen het ook hebben gehad :)
     
  9. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    #9 Thirza78, 28 jun 2020
    Laatst bewerkt: 28 jun 2020
    Doordat je nu al een langere stopweek hebt genomen is de pil nu tot en met de volgende cyclus niet meer betrouwbaar. Dus ja, dan kan er wel een eitje gaan springen. Dus goed dat jullie dan een condom gebruiken.

    Het kan gebeuren hoor, dat je lichaam een cyus over slaat zelfs als je aan de pil bent. Dat heb ik ook wel eens gehad. En ondertussen voelt je lijf dan heel vol en gezwollen ofzo.
    .
     
  10. Flowerpower3

    27 jun 2020
    56
    54
    18
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Ik had weer heel donker ‘bloedverlies’ toen ik afveegde . Misschien word ik nu wel ongesteld ! Ik wacht het even af :)

    het is gewoon dat ik nog steeds niet overtuigd ben dat ik het niet ben. Misschien doe ik inderdaad volgende week nog een test en dan moet ik het wel zeker weten ( mits ik niet ongesteld ben geworden )
     
  11. Flowerpower3

    27 jun 2020
    56
    54
    18
    Vrouw
    Mochten andere mensen dit ook mee gemaakt hebben, hoor ik het alsnog graag ! Had namelijk alleen donkerbruin afscheiding beetje, dus tampon in gedaan. Daar zat echt later toen ik deze eruit haalde donker bruin slijm/bloed op, maar nu niks meer
     
  12. Katsev

    Katsev Actief lid

    4 mrt 2020
    170
    169
    43
    Vrouw
    Jouw “kunstmatige” cyclus is volledig in de war omdat je jouw pil op een ietwat bizarre manier hebt ingenomen. De bloeding die je krijgt wanneer je een pil neemt, is geen “echte” menstruatiebloeding zoals wanneer je zonder voorbehoedsmiddelen bent. Bloedtest negatief = niet zwanger. Meer moet je er niet achter zoeken, buiten dat je jouw kunstmatige cyclus een beetje (Onnodig) overhoop hebt gehaald.
     
    Leraje, zonnetje2015, Thirza78 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Flowerpower3

    27 jun 2020
    56
    54
    18
    Vrouw
    Zo, dat is in ieder geval duidelijk ! ;) waarom ietwat bizarre manier bedoel je precies ? Ik slik de pil in de stopweek altijd op de 4e dag weer en word altijd ongesteld en dat is nu het geval. Nu ben ik wat eerder gestopt ( dit is inderdaad niet verstandig van mij ) maar dat heeft niks te maken met het feit dat ik alsnog niet ongesteld ben geworden toch ? :) als ik er niet aan had getwijfeld en geen vragen had en absoluut nergens zorgen om maakte , had ik mijn vraag hier niet gesteld ...
    Ik lees zo vaak van mensen dat hcg hormoon pas na aantal weken zichtbaar is.. dus of ik ben het niet ( prima ) of ik ben het wel en zit ik in de weekenden een baco te drinken terwijl het niet verstandig is .. bij wijze van.. was ook gewoon nieuwschierig naar verhalen van andere mensen ..
     
  14. Flowerpower3

    27 jun 2020
    56
    54
    18
    Vrouw
    Het was dus NIET nu het geval... :)
     
  15. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Zo vaak komt dat niet voor. In verweguit de meeste gevallen is “zeer laat positief testen” een oorzaak van een latere eisprong dan gewoonlijk (en was er dus nog geen sprake van zwangerschap bij “overtijd zijn”).
    Zo ben ik bijvoorbeeld zelf bekend met lange cyclussen en zou ik uitgaan van mijn laatste menstruatie, zou mijn banner dik 2 weken verder staan ;)

    In jouw geval lijkt het me geen twijfelkwestie. Je slikt de pil, je testen zijn negatief, bloedtest was negatief, je klachten komen niet van HCG (want dan zouden de testen wel positief zijn geweest). In mijn optiek is de kans dat je zwanger bent dus nihil.

    Een vraag uit interesse: je zegt dat je stopweek steeds maar 4 dagen is. Slik je een 24+4 pil? Of maak je zelf je stopweken zo kort? :)
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  16. Flowerpower3

    27 jun 2020
    56
    54
    18
    Vrouw
    Bedankt je reactie !! :) ik maak zelf de stopteken zo kort , zodat ik korter ongesteld ben zeg maar ! Kon iom huisarts met de pil die ik heb vandaar :) ik hoop gewoon snel weer ongesteld te worden, dan is er weer rust in de tent haha
     
  17. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Ah, dan zou inderdaad zomaar kunnen dat je de boel daarmee wel wat ontregelt. Je ontrekkingsbloeding kan zomaar eens wat later op gang komen, ook als je normaal altijd na stipt 2-3 dagen al begint te bloeden.

    Is het niet een beter idee om de pil meerdere strips door te slikken en dan eens in de paar strips een volledige stopweek te houden?
     
    Katsev vindt dit leuk.
  18. Flowerpower3

    27 jun 2020
    56
    54
    18
    Vrouw
    Ja wellicht wel ! Of gewoon vanaf nu 7 dagen te stoppen ... heb hele dag al last van mn onderrug ? Misschien is dat een teken dat mn ongesteld komt, ook al heb ik daar ook nooit last van
     
  19. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Maar je was alweer begonnen met een nieuwe strip, toch? Ik zou dan nu niet nu wéér stoppen, denk dat je de boel dan helemaal overhoop helpt, eerlijk gezegd..
     
  20. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    ik denk dat je lichaam een beetje ontregelt is.

    Zou nu geen pil slikken tot je weer ongesteld wordt, dit kan even duren als je lichaam een cyclus heeft opgestart. Zodra je ongesteld bent begin je weer met de pil.
     

Deel Deze Pagina