Misschien een domme vraag over hydrofiele luiers/washandjes.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Saartje123, 13 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

    Saartje123 Fanatiek lid

    7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik ben eindelijk bijna klaar met de baby-uitzetlijst.

    Zo heb ik ook de hydrofiele luiers/washandjes gekocht. Iedereen in mijn omgeving geeft mij het advies dat die dingen echt handig zijn en dat je daar gerust veel van kan kopen.

    Maarrrrrrrr nu komt het..... Ik weet (denk ik) niet precies waarvoor ze dienen. :)

    Ik zie het nut er niet zo van in. Je kan bijvoorbeeld toch ook spuugdoekjes gebruiken i.p.v hydrofiele washandjes?

    En handdoekjes i.p.v hydrofiele luiers? Of heb ik het helemaal mis.

    Wat kan je precies allemaal doen met zulke hydrofiele doeken? Waar gebruik je het allemaal voor? En waarom persee de hydrofiele luier of washand?
     
  2. Saartje123

    Saartje123 Fanatiek lid

    7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    En hoeveel kan ik het beste in huis hebben?

    Ik heb nu 9 hydrofiele luiers en 6 hydrofiele washandjes.
     
  3. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hehe, nou ik gebruik ze overal voor....


    om af te drogen.
    om monden af te vegen.
    om even snel commode of badje schoon te vegen.
    om mee te knuffelen (meisje dan he)
    enz enz enz.....

    en de washandjes...tsjah dat wijst zichzelf bij het in bad doen.... ;)
     
  4. noa307

    noa307 Fanatiek lid

    12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    de hydrofiel washandjes gebruik je om je kindje te wassen, en de hydrofiel luier om af te drogen. ze zijn dunner dan de handdoeken die je zelf gebruikt en zachter, zo kun je ook beter tussen de plooien komen.

    ik gebruikt der ook een op het aankleed kussen (deed de kraamzorg) had er 1 in de wandelwagen bak leggen voor als ze toevallig een mondje terug gaf,.

    hier gebruikte te kraamzorg er ong 3 per x wat ik me kan herrineren.

    en domem vragen zijn der niet!!
     
  5. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    hydrofiele luiers zijn wel heel fijn bij het afdrogen van je kindje, je kunt indd badcapes ofzo gebruiken.. maar voor het huidje van je kindje is een hydrofiele luier erg fijn, en het neemt ook veel vocht op,
    ook worden ze gebruikt bij het hoofdeind van het bedje en wandelwagenwieg voor het spugen zodat je niet het hele bedje hoeft te verschonen maar gewoon de luier kunt vervangen.

    hydrofiele washandjes had ik er 12 van... heb er nog nooit 1 gebruikt...daar zie ik het nut niet van...
     
  6. Dora en Boots

    Dora en Boots Niet meer actief

    De luiers en washandjes zijn lekker zacht voor de babyhuid.
    Ideaal dus om mee te wassen en je kindje zachtjes af te drogen.
    Handdoeken en washandjes zijn een stuk ruwer. Verder gebruikte ik de luiers ook voor onder het hoofdje in de box en in bed. Als ze dan wat spuugde kun je de doek zo verschonen. O,ja en met het boeren legde ik een doek over mijn schouder, als er dan wat terugkwam, kwam dat op de doek.

    Praktisch dus, vond ik!;)
     
  7. Saartje123

    Saartje123 Fanatiek lid

    7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Aahh oke. Dus je kindje was je ook gwn met een hydrofiele washandje? Ik dacht dat het alleen diende als een soort van spuugdoekje hihi.

    Bedankt voor jullie snelle reacties trouwens!
     
  8. Boefjesmamma

    Boefjesmamma Fanatiek lid

    23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik gebruik ze (naast het wassen en afdrogen) ook op het speelkleed en in zijn bed. Mocht hij spugen dan hoef ik alleen maar de hydrofielluier te wassen. Aaron gebruikt ze trouwens om aan te sabbelen. Is hij helemaal dol op.
     
  9. Saartje123

    Saartje123 Fanatiek lid

    7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik zie dat jullie ook hartstikke positief over de hydrofiele doeken zijn. Zo was het dus ook in mijn omgeving, maar ik alsmaar denken. Waar moet ik ze dan allemaal voor gebruiken??
     
  10. Boefjesmamma

    Boefjesmamma Fanatiek lid

    23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hihi...dat had ik ook hoor.

    Ik weet niet of je een jongen of een meisje krijgt, maar ik vond ze ook ontzettend handig in het begin om ze op het piemeltje te leggen met verschonen of omkleden. Hij plaste zo vaak anders de boel onder :D.
     
  11. debbie2007

    debbie2007 Fanatiek lid

    18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Washandjes nooit gebruikt

    Maar de hydrofiele luiers! Die wel! (en nog steeds!)
    - in het bedje onder het hoofdje voor het geval ze spuugt
    - voor afdrogen
    - als niet te warm dekentje bij je op schoot
    - als verlengde spuugdoek ;)
    - op het aankleedkussen

    Zelf geen ervaring maar wel gelezen:
    - als inbakerdoek

    9 hydrofielen is aardig, maar een extra pak kan echt geen kwaad. ze zijn mega-ideaal.
    En als ukkie groter is, kun je ze altijd nog in de keuken gebruiken ;)

    O ja, tip: niet strijken, dan zijn ze zachter en nemen meer vocht op ;)
     
  12. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik vind ze ideaal! Ik gebruik ze nog steeds voor Vigo (wordt over een dikke maand 3) omdat hij een heel gevoelig eczeem huidje heeft. Zoals al aangegeven zijn deze doeken zachter als gewone handdoeken en washanden dus 'beschadig' je de huid niet al te veel.
     
  13. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    washandjes had ik wel, maar heb ik eigenlijk nooit gebruikt... ik was haar met m'n eigen handen of nu ze groter is met een washandjes van ons.

    Qua doeken zou ik ervoor zorgen dat je er 15 hebt. Als de kraam er is, was je misschien iedere dag, maar later niet meer denk ik. En dan gaan ze er toch wel snel doorheen.
    Sowieso dagelijks al 2 voor het badderen
    En verder wat al genoemd is, onder het hoofdje in de/het:
    Bedje
    wandelwagen
    eventueel in de wipper
    Box

    en als ze wat vaker spugen, moet je die dus ook nog regelmatig omwisselen.. Dus 9 zijn er zo doorheen...
     
  14. Saartje123

    Saartje123 Fanatiek lid

    7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant

    Wij verwachten ook een jongetje, dus ik zal deze tip zeker in mijn achterhoofd houden!:D

    @ de rest, bedankt voor jullie adviezen! Ik zal inderdaad nog wat hydrofiele luiers erbij kopen. Want zo te horen gebruik je ze voor heeel wat dingen!
     
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb die hydrofiele washandjes nooit gebruikt. Wij hebben o.a. van die kleine zachte spuugdoekjes van de Prenatal en die vind ik veel fijner en zachter dan de hydrofiele washandjes. Wij wassen Eva er nog steeds mee als ze niet in bad gaat.
    En hydrofiele luiers gebruiken we ook nog steeds. Ik vind het veel fijner afdrogen bij zo'n klein lijfje, ook al heeft Eva niet meer van die diepe plooien die ze had (en die bijna elke baby heeft).
    Ik gebruikte ze trouwens ook heel veel tijdens het voeden. Toen we spruw hadden voor elke voeding 1 doek, oftewel, zo'n 6 per dag. Als je dan om de paar dagen wast... heb je er dus aardig wat nodig ;). Wij hebben er zo'n 40.
     
  16. moesje83

    moesje83 Bekend lid

    18 apr 2008
    911
    0
    0
    die dingen zijn zo ideaal, ik gebruik ze nog steeds om timo mee af te drogen ze nemen lekker veel op en zijn lekker zacht toen timo nog kleiner was gebruikte ik ze ook overal voor spuugdoekje,op de commode,in het bedje voor spuugvlekken,in de box en om ff snel wat mee weg te vegen super handig
     
  17. angelbaby

    angelbaby Fanatiek lid

    Zoals al gezegd zijn ze echt ideaal. Wij hebben er 50 en in het begin zaten ze echt regelmatig allemaal in de was! (hebben 2 echte spugers)

    De meeste dingen waar wij ze voor gebruiken/gebruikten staan hier eigenlijk al:
    * in bed onder het hoofdje (totdat ze gaan draaien)
    * in de box onder de hoofdjes
    * in de kinderwagen onder de hoofdjes
    * afdrogen als ze in bad zijn geweest
    * op het aankleedkussen als extra onderlegger. Hoef je de hoes minder vaak te wassen
    * poetsen commode/badje
    * met eerste potjes over de beentjes om de broeken te beschermen
    * als grote spuugdoek

    De washandjes gebruik ik momenteel vooral als zakdoek :)
     
  18. Chilleke

    Chilleke VIP lid

    21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ff practische vraag, moet je die van te voren ook wassen? of kan je die gewoon nieuw uit de verpakking gebruiken?
     
  19. Boefjesmamma

    Boefjesmamma Fanatiek lid

    23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik zou ze van te voren wassen. Dan nemen ze veel beter vocht op.
    En ze niet strijken erna, want voor de vochtopname beter als je ze niet strijkt.
     
  20. angelbaby

    angelbaby Fanatiek lid

    Alles wat je voor je baby gaat gebruiken kun je het beste vooraf uitwassen. En dan het liefst in wasmiddel zonder geurstoffen en zeep.
     

Deel Deze Pagina