misschien wel een domme rare vraag

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door pluk, 10 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    Maar onze zoon begint straks in groep 3 (jaartje eerder dan verwacht ;)) en dan krijgt hij dus ook echte gymlessen.
    Dus moet er gymkleding komen.
    Maar wat haal je dan

    t-shirt met korte broek en gympen
    of
    t-shirt met lange (jogging/trainingsbroek) en gympen
     
  2. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    het ligt aan je kindje. Heeft hij het snel warm, of gewoon nooit snel koud. Ik zou dan beginnen in een korte broek en shirt met korte mouwen. Wanneer het winter wordt en je vraagt het aan hem en/of hij geeft het zelf aan kan je altijd nog een lange broek kopen. Ligt ook aan de gymzaal hoe koud het daar is.
     
  3. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Heb nooit niet anders gekocht als korte broek en tshirtje...ze gaan gymen...lopen zich vanzelf wel warm!
    Alleen als ze buiten gymen en het wordt onverwacht niet zo;n mooi weer (hoort het net beginnen regenen....zucht...)met sportdag ofzo. dan gaf ik ze wel een lange broek mee(jogging oid)
     
  4. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik ben juf, en de kinderen hebben eigenlijk allemaal een korte broek met een t-shirt aan.
     
  5. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    Oke op zoek dus naar een korte broek om in te gymen, gaat nog wat worden want Mr K houdt helemaal niet van gymen :cool:
     
  6. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Bij mijn kinderen mogen ze niet eens in lange broek gymmen ze moeten korte broek, t-shirt en schoenen met blanke zolen, geen zwart! (ivm strepen op de vloer) ;)
    Ik zou vooral lichte gymschoenen kopen trouwens, sommige gymschoenen hebben best zware zolen, als ie al niet van gym houdt dan is dat al helemaal vervelend.
    en op de school waar ik werkte (Vo) hebben alle leerlingen zelfs hetzelfde shirt...
     
  7. Tamaraliza

    Tamaraliza Niet meer actief

    Bij ons op school mogen de kinderen niet in een lange broek en shirt met lange mouwen gymen ivm de hygiëne en volgens mij heeft het ook iets met veiligheid te maken (als ze gymen met toestellen).
    Dus een korte broek met shirt korte mouwen en gymschoenen (of blote voeten, maar dat zou ik niet doen).
     
  8. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    hier ook alles kort. zelf mijn kouwelijke meiske heeft het warm met gym:D (hoezo fanatiek;))
    en bij bristol of scapino hebben ze heel betaalbare gymkleding;)
    en geen witte handdoek want die heeft iedereen, dus een herkenbare!
     
  9. maria80

    maria80 Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.960
    131
    63
    Als juf heb ik ook het liefst t-shirt, korte broek en gymschoenen. Sommige kids hebben in de winter een lange broek mee, maar ik geef altijd aan dat zeker in de zomer en voorjaar een korte broek toch wel 'verplicht' is. Schoenen en handdoek herkenbaar maken is erg fijn, die dingen blijven vaak liggen in de kleedkamer en zijn dan van niemand?!
     
  10. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    #10 Sensea, 25 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 aug 2011
    meestal is het verplicht een korte broek en shirt al dan niet van school zelf. sommige scholen hebben eigen materiaal met logo. andere kun je gewoon zelf spul kopen, ik zou het even vragen want meestal moet het wel in een bepaalde kleurstelling zijn.

    de schoenen moeten meestal witte zolen hebben.

    mr k heeft nog 2 jaar mazzel gehad trouwens. op de school van de oudste 2 moesten de kleuters ookal gymen. ze moesten zich dan in de klas uitkleden alleen hemd en onderbroek aan en van die schoentjes met elastiek en dan zo door de school naar een gymzaaltje in de school. (en dan nog even aanvullende op het topic zelf "de billen afvegen".ze moesten zichzelf binnen een bepaalde tijd uit en aan kleden, zelf dus)
     
  11. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    Oh de kleuters moesten ook gymen hoor maar die kunnen daar gymen in de kleine gymzaal van school. Vanaf groep 3 gaan ze naar de grote (apparte) gymzaal die naast school staat.

    Mr K heeft dus tijdens de kleuterklas op het wandrek gestaan (onder veel aanmoediging en lichte drang van juf) en toen hij boven was was hij zo bang dat hij in zijn onderbroek heeft geplast.
    Juf geschrokken (had deze angst niet verwacht) en ze kon ook nog eens aan de poets want de mat e.d waren natuurlijk helemaal nat.

    Maar goed we hebben een korte gymbroek van joggingsstof aangeschaft en hij heeft zwarte gympen (onder luid gemopper) uitgezocht die een licht grijze zool hebben.

    We hebben afgesproken dat ik juf zal inlichten over zijn angst voor het wandrek en dat hij dan gewoon zijn best doet.
     
  12. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    aaah gossie, dat is wel echt heel erg sneu.

    zou zeker de juf van te voren inlichten. als het schoenen uitkiezen al zoveel protest opleverd dan verwacht ik wel problemen daarmee ja.
     
  13. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    Nou ondertussen zit de eerste gymles erop.

    Juf hebben we netjes ingelicht over zijn wandrekangst en die melde hem meteen dat als een kindje bij haar echt iets niet durfde het kindje dit ook niet hoefde te doen. Gymlessen moeten leuk zijn en niet overschaduwd worden door een angst.
    Dus daar waren we al heel blij mee al moet bij Mr K het vertrouwen nog wel groeien dat het echt niet hoefd.

    Bij les nr 1 hebben ze de zaal verkend en tikkertje gespeeld.
    Elke avond vraag ik hem wat hij die dag het vervelendste vond en wat het leukste.

    Nou gisteren vond hij het omkleden het vervelendste en het tikkertje spelen het leukst :D
     
  14. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    mooi! komt goed dus.
     
  15. Joyce84

    Joyce84 VIP lid

    24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    hihi pluk, fijn dat het toch goed gekomen is :p Hier moet mano trouwens ook al gymkleren en schoenen hebben, ook een shirtje met korte mouwen en een korte broek voor hem gekocht en gymschonen(mochten gewoon van de schoenenreus met klittenband) Hij vind alles helemaal geweldig de 1e gymles had hij geleerd hoe hij ene koprol moest maken :p en vorige week hebben ze tikkertje gespeeld, tom en jerry noemde hij het. En wat hij deze week met gym heeft gedaan heeft hij nog niet echt verteld trouwens.
     

Deel Deze Pagina