Missed abortion natuurlijke beloop?

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Eliss92, 21 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliss92

    Eliss92 Actief lid

    7 jul 2017
    454
    448
    63
    Vrouw
    Vorige week donderdag hebben wij tijdens de tweede echo te horen gekregen dat het hartje is gestopt met kloppen vlak na de eerste echo met zo'n 7 weken. Dit zagen we niet aankomen. Mijn lichaam zwangert daarintegen gewoon verder en mijn baarmoeder groeide nog steeds en was zo'n 9 weken. Vandaar dat nog volop kwaaltjes had en nog steeds heb. Vandaag had ik een gesprek met de verloskundige en waren we er samen over uit dat medicatie de beste optie zou zijn. Ik zou dan een consult krijgen bij de gynacoloog met echo's en gesprek en uiteindelijk de medicatie. Toen kreeg ik ook te horen dat het onder eigen risico valt en dat het consult en medicatie mij in totaal zo'n grove 400 euro zou kosten. Hier schrok ik echt van, een extra klap in je gezicht. Ik heb een goede aanvullende verzekering maar omdat je kindje eerder is overleden wordt je nog even extra gestraft. Dus heb ik besloten om eerst te kijken of het natuurlijk wil zonder medicatie. Wie heeft nog meer rond dit termijn het op zijn beloop gelaten? Hoelang duurde het? Had je veel pijn?
     
  2. Nikki25

    Nikki25 Actief lid

    12 aug 2021
    272
    228
    43
    Vrouw
    Bij mij viel dit consult + medicatie niet onder eigen risico als ik het goed heb (valt onder verloskundige zorg zie: https://www.zorginstituutnederland.nl/Verzekerde+zorg/verloskundige-zorg-zvw#:~:text=Eigen risico geldt niet voor,niet onder het eigen risico.) .. bovendien kosten die medicatie + 1 consult met echo echt lang geen 400 euro hoor.. Heel veel sterkte in ieder geval! Ik heb hetzelfde meegemaakt en het is heel naar (ik ben direct voor de medicatie gegaan), ik kreeg uiteindelijk een spoed curettage + een nacht opname. In totaal heeft het zo'n 1900 euro gekost maar ik heb geen cent betaald hoor!

    EDIT: de medicatie zou wel onder eigen kosten kunnen vallen, dit ligt een beetje aan het ziekenhuis. Maar dat is niet het meest dure.
     
  3. Oxalis12

    Oxalis12 Lid

    14 feb 2022
    56
    53
    18
    Vrouw
    Wij zaten in hetzelfde groepje te schrijven en ik heb een paar jaar geleden helaas hetzelfde meegemaakt. Ik was toen 9+6 dat ik te horen kreeg dat het hartje gestopt was en het kindje werd op 8 weken geschat.
    Ik kreeg ook al die keuzes en heb toen gekozen om het op z’n beloop te laten eerst en te kijken wat m’n lichaam zelf zou doen. M’n verloskundige zei toen ook dat het meestal binnen een paar dagen wel op gang komt als duidelijk is dat het kindje niet meer leeft. En drie dagen later begonnen de krampen en het bloedverlies. Twee nachten achter elkaar precies om 3.00 een soort van weeen gehad (dit was wel erg pijnlijk, maar duurde niet lang gelukkig) en toen kwam het in gedeeltes naar buiten. Daarna nog echt flinke stolsels verloren (eentje ter grootte van een tennisbal) daar schrok ik wel van, maar hoort erbij kennelijk. Helaas was m’n baarmoeder nog niet schoon daarna en heb ik toen alsnog medicatie genomen. Daar zag ik enorm tegenop, maar dat viel me echt reuze mee. Wel wat krampen, maar het laatste beetje was toen wel meegekomen. Vanaf het moment dat ik het te horen kreeg tot aan het moment dat ik weer “schoon” was duurde drie en een halve week. Als ik erop terug kijk denk ik van nou dat viel wel mee, maar als je er middenin zit is elke dag teveel en ik wilde ook graag meteen door.
    We hebben toen een vijgenboom uitgezocht voor op het balkon als aandenken eraan. Dat heeft me veel troost gegeven en er veel over praten helpt ook. Maar het blijft iets wat je altijd bij je draagt denk ik… als je nog iets wilt vragen, vooral doen! Heel veel sterkte ❤️

    ps ik heb nooit een rekening of iets hiervan gezien ook niet van de medicatie.
     

Deel Deze Pagina