Missed abortion of buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Desse, 5 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    #1 Desse, 5 dec 2017
    Laatst bewerkt: 5 dec 2017
    Hoi,

    Ik heb gister de eerste echo gehad met 7.2 weken. Alles leek goed te gaan, geen bloedverlies gehad tussendoor. Helaas was er alleen een lege vruchtzak te zien: geen embryo en geen dooierzakje. Wel zagen ze wat vocht in de baarmoeder. Nu belde de verloskundige vandaag op dat ze een buitenbaarmoederlijke zwangerschap niet kunnen uitsluiten... Ik moet nu maandag terugkomen voor een uitgebreidere echo en om de opties te bespreken als de miskraam niet op gang komt.

    Naast erg veel verdriet, ben ik bang en heb ik zoveel vragen.

    Zijn er hier meiden die een missed abortion hadden met een vruchtzak op de 'juiste' plek en toch een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hadden? Ik heb hier zelf niet eerder van gehoord... Vandaar dat ik benieuwd ben of iemand hier ervaring mee heeft? Ik ben maandag 8.2 weken, vandaag 7.3: als ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou hebben dan had ik nu toch iets van pijn moeten merken? Ik heb wel zeurderige pijn in mijn linkereierstok, maar dit heb ik ook regelmatig zonder dat ik zwanger ben, hier heb ik eerder al eens een inwendige echo voor gehad maar er was toen niks te zien. De verloskundige heeft het over heftige, stekende pijn waarbij ik ongeveer dubbelklap (ik neem aan dat ze het dan hebben over een eierstok die scheurt), ik vind het eigenlijk naar dat ze me dat risico laten lopen...

    Ook ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen met een missed abortion: ik wil eigenlijk mijn lichaam z'n werk laten doen. De grootte van de vruchtzak komt echter overeen met ruim 5 weken zwangerschap, dat betekent (zoals ik het begrijp) dat mijn lichaam al een tijd de kans heeft gehad het af te stoten maar dit is tot nog toe niet gebeurd... Ik lees zoveel nare verhalen over die pillen, maar een curettage brengt ook risico's met zich mee. Ik weet gewoon niet zo goed of het realistisch is om te verwachten dat het spontaan gaat komen en ben benieuwd naar jullie ervaringen.

    Ik had een zeer regelmatige cyclus van precies 28 dagen, ik zou ook graag de optie kiezen waardoor mijn cyclus zo min mogelijk in de war raakt... Ik weet niet of die optie bestaat eigenlijk maar dat kan ik ook met de verloskundige bespreken... Raakte jullie cyclus erg van slag door de pillen/curettage?

    Al deze zaken kan ik met de verloskundige bespreken, maar heb op dit moment meer behoefte aan ervaringen van mensen die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt...

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden...
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    het kan ook "gewoon" een windei zijn geweest waardoor je een lege vruchtzak hebt. er ontstaat dan geen embryo omdat de eicel "leeg" was...geen goede eicel dus. zou niet gelijk aan een bbz denken maar snap dat ze dat wel voor de zekerheid uit willen sluiten

    hier na missed abortion bij 12 weken zwangerschap waar bij 10 weken het kindje is gestopt met het hartje, gecuretteerd. hier duurde het na curettage 3 maanden voor ik weer ongesteld werd.

    Sterkte meis.
     
  3. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Bedankt voor je reactie. Ik denk zelf ook dat het een 'windei' is en geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Alleen de verloskundige vindt dat er aanwijzingen op de echo waren (vocht in de baarmoeder terwijl ik geen druppel bloed verlies) van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. En vind dat ze dan wel erg lang wachten om dit uit te sluiten (tot 8.2 week).

    Wat erg wat je hebt meegemaakt. Hoelang heb jij gewacht met een curettage?

    Ik heb net gebeld of ik dan in elk geval bloed mag laten prikken om te kijken of HCG afloopt of nog oploopt/gelijk blijft, maar dat willen ze niet doen tot maandag. Ik vind het zo slopend om te moeten blijven rondlopen met iets waarvan je weet dat het fout gaat, alleen niet weet wanneer of op welke manier... :cry:
     
  4. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Voorlopig zit er aan mijn HCG te zien ook echt geen miskraam aan te komen, hier word je toch moedeloos van? :cry:

    6dec.jpg
     
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier 4 dagen gewacht tot curettage. Dit omdat het wel duidelijk was dat het niet goed was. Het hartje, wat we op 2 eerdere echo's zagen kloppen was gestopt en het kindje was niet verder gegroeid.

    Ze laten je idd wel lang wachten, heb je wel duidelijke instructies gekregen wanneer je moet bellen? (buikpijn, pijn in je schouder of tussen je schouderbladen, dan echt bellen hoor.)
     
  6. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Ja ze hebben daar wel duidelijke instructies over gegeven. De schouderpijn hebben ze niet benoemd maar weet ik zelf inderdaad wel. Ik vind het alleen heel stom dat mijn bloed nog niet 1x geprikt is en nu ik hier op aan heb gedrongen, ze na overleg met de artsen toch besluiten niet te prikken. Lijkt me dat ze dat sowieso moeten doen en dan hebben ze maandag als ze opnieuw prikken direct vergelijkingsmateriaal.
     
  7. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik heb de afgelopen tijd 2 mensen gehoord met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap die ze achteraf ook veel te lang hebben laten lopen. Ik zou aandringen op deze week nog een echo of desnoods de huisarts of huisartsenpost hierover bellen.
     
  8. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Geen ervaring met een missed abortion. Wel met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Je hoeft echt geen pijn te hebben. Ik was ruim 8 weken toen de buitenbaarmoederlijke zwangerschap werd geconstateerd en al die tijd geen centje pijn. Wel had ik rond 4 weken en rond 8 weken bloedverlies.

    Ik vind het bijzonder dat ze aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap denken, ik denk niet dat daar sprake van is bij jou. Maar dat gezegd hebbende vind ik dat ze een bizar afwachtend beleid voeren als zij wel denken aan een mogelijke buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Hier om de dag bloedprikken én een echo na de eerste echo waarop het niet goed was. Eerste echo was op maandag en uiteindelijk vrijdag eind van de dag een spoedoperatie gehad.

    Ik zou aandringen op vandaag én vrijdag bloedprikken. Als ze niet mee willen werken eventueel via de huisarts proberen. En als je wél pijn krijgt meteen melden bij de spoedeisende hulp!
     
  9. Feline31

    Feline31 Bekend lid

    11 feb 2017
    927
    588
    93
    Hier 2x ervaring met buitenbaarmoederlijke zwangerschap en beiden verliepen totaal anders met heel andere klachten. De meest bekende, schouderpijn en bloedverlies, had ik juist beide keren niet.
    Ik denk niet dat een buitenbaarmoederlijke zwangerschap bij jou het geval is maar ik vind het goed dat ze hier toch op controleren. Ondanks dat er een vruchtzakje in je baarmoeder zit. Mijn eerste buitenbaarmoederlijke zwangerschap was een tweeling: een in baarmoeder en 1 in eilieider. Wel een uniek geval maar toch. Ik zou gewoon even afwachten maar wel bij buikklachten direct huisartsenpost bellen!
     
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ze hebben toch een vruchtzakje gezien? Is het vocht het enige waardoor ze aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap denken? Hebben ze iets in de eileider gezien?

    Hier 5 curettages gehad. Geen verklevingen gehad. Bij mij kwam t niet vanzelf los..
     
  11. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Ik hoop van harte dat jullie gelijk hebben en het inderdaad geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Ik vertrouw mijn linkereierstok niet helemaal. Heb daar al jaren last van en soms veel pijn met mijn eisprong. Alsof het eitje er niet door kan. Maar tijdens een eerdere inwendige echo werd er niets geks gevonden. Ook tijdens de zwangerschap regelmatig zeurende pijn in deze eierstok gehad. Gister en vandaag ook af en toe. Omdat ik het gewend ben, maak ik me daar geen zorgen om en de verloskundige is op de hoogte. Ik ben wel erg duizelig vandaag maar ook dat kan bij de zwangerschap horen, mijn HCG is immers gewoon hoog.

    De echo die ik maandag heb gehad, werd gemaakt op een spreekuur waarbij ze alleen intacte zwangerschappen interpreteren, zij zijn niet kundig in het vaststellen van een afwijkend beeld vertelde de verloskundige. Ze hebben op mijn verzoek naar mijn eierstokken gekeken, maar doordat m'n blaas weer relatief vol was (ik plas me nu eenmaal een ongeluk :p) was er wat ruis, zij zagen op dat moment in elk geval niets aparts.

    Ik twijfel tussen een curettage en die pillen. Ik lees zulke nare verhalen over die pillen, maar ben ook bang voor de complicaties van een curettage. Bij mij hoeft er alleen maar een vruchtzakje ter grootte van 5 weken uit, dus ik neig naar de pillen. Eerst maandag de echo en als het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is dinsdag een gesprek om het vervolg te bespreken.

    Mag ik jullie vragen hoe je dit deed met je werk? Ik heb me gister ziek gemeld, vandaag was ik vrij. Ik ga morgen weer aan het werk. Maandag valt de afspraak buiten werktijd, maar dinsdag vermoedelijk niet omdat ik dan volgens kantoortijden werk. Dan nog de curettage/pillen... Ik neig om dan maar met pillen/curettage te wachten tot vrijdag, maar het liefst zou ik het zsm doen. Hebben jullie het eerlijk aangegeven bij je werkgever of? Ik had me in 1,5 jaar niet ziekgemeld en voel me daar erg bezwaard in, stom dat ik me daar ook nog druk om maak maar dat doe ik wel :rolleyes:

    Wat hebben jullie veel meegemaakt zeg op weg naar een kindje, heel veel respect voor jullie, ik vind het nu mentaal al zo moeilijk, moet er niet aan denken hoe het voelt als je dit vaker overkomt of in een verder stadium...
     
  12. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Ik krijg toch morgen een echo ipv maandag, ben zo opgelucht! Was de hele dag al erg duizelig dus toch even gebeld. Verloskundige gekomen om bloeddruk en hartslag te checken. Alles fysiek in orde. Maar ze merkte dat het me onrustig maakt dus ik mag morgen al, ben haar heel dankbaar.
     
    manaolana vindt dit leuk.
  13. K00

    K00 Niet meer actief

    Hier onlangs een windei. Echo bij 8.1 bleek gestopt bij 5 dus ook niet zelf gekomen.
    Vk gaf aan dat als je eenmaal weet dat het niet goed zit het vanzelf komt.
    Heeft bij mij 1.5 week geduurd.
    Daarna toch medicijnen gepakt om het schoon te maken maar die hebben niks gedaan.
    Week later vier dagen gevloeid dus hoopte menstruatie.
    Na controle bleek toch nog wat te zitten dus nu twee weken afwachten.

    Ik heb me ziek gemeld..wilde geen miskraam op mijn werk..

    Sterkte in deze tijd xx
     
  14. K00

    K00 Niet meer actief

    Overigens mijn hormoon was er ook na de miskraam niet uit. Dat kan even duren
     
  15. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Hoi allemaal,

    Een bbz is gelukkig uitgesloten. Echoscopiste was heel enthousiast over mn eierstokken :roflmao::p dus dat is ook fijn om te weten.

    We hadden een ontzettend lief mens, ze legde alles zo rustig en fijn uit, ruimte voor al onze vragen. Dat was maandag niet het geval. Voel me mentaal zoveel beter na het gesprek met haar! Ze is als echoscopiste aangesloten bij een andere verloskundigenpraktijk dan degene waar ik zit, maar wat zou ik het fijn vinden om bij een nieuwe zwangerschap (als het ons gegund is) bij haar mijn eerste echo te hebben!

    Nu afwachten op een miskraam, in elk geval tot maandag, daarna zien we wel verder...
     
  16. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Hier 2x een missed abortion en de 1e keer met pillen (pas na 2e dag werkten ze,best wel een bloedbad maar het was te doen)
    Bij mijn 2e missed abortion werkten de pillen niet (wel iets bloedverlies) en ben ik gecuretteerd onder narcose.
    Had ik dat maar meteen gedaan,geen centje pijn en na 2 uur weer naar huis. Was wel de rest van de week thuisgebleven.
    Uiteindelijk 3 weken thuis vanaf het begin met de pillen. Ze werkten niet maar kon ook niet werken omdat als het toch nog losbarstte had ik geen zin in.
    Veel sterkte!
     
  17. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Wat fijn om te weten dat het toch geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Helaas heb ik overal ervaring mee. Zit nu ook midden in een miskraam (loop er al 3 weken mee). Heb op 17-11 eerste keer Misoprostol ingebracht, op 23-11 controle: helaas niet schoon en nog een keer Misoprostol. Deze ronde echt onwijs veel bloedverlies gehad dus ik dacht dat ik 6-12 wel schoon zou zijn. Maar niet dus, ben ingepland voor een curettage op 14-12.
    Gisteren echter veel bloedverlies en dus weer controle, helaas was op dat moment het bloedverlies niet heftig genoeg en dus weer naar huis gestuurd. Ook vannacht weer veel bloedverlies gehad. Dus voor nu aankijken, anders toch weer bellen.
    Gisteren en op 16-11 was er bloedgeprikt om ijzer te bepalen: op 16-11 was dit 9.4 en gisteren 8.0
    Zelf ben af en aan gaan werken. Toen in wist dat het fout dreigde te gaan, had ik me ziekgemeld, heb op vrijdag de eerste keer medicijnen gehad en ben ik maandag weer gaan werken. Daarna heb ik donderdag voor de 2e keer medicijnen gehad en gingen we een weekend weg, dus niet ziekgemeld (donderdag is mn vrije dag) ben toen dinsdag erna weer gaan werken. Nu vanwege het heftige bloedverlies ben ik weer ziek thuis.
    Ondanks dat ik met een miskraam ‘rondliep’ ben ik gewoon gaan werken. Thuis zitten leek me niks, dan wordt je er steeds mee geconfronteerd. Werk kan je in dat geval ook als afleiding zien. Luister naar je lichaam, das t belangrijkste.
    Heel veel sterkte en hopelijk lost jouw lichaam het vanzelf op en hoef je al die narigheid niet te ondergaan.
     
  18. Haagsmeisje

    Haagsmeisje Actief lid

    21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een ellende zeg! Bij mij zat er gisteren alleen "normaal" baarmoederslijmvlies. Dit moet er van zelf uit volgens de gynaecoloog.
    Ik heb me direct ziek gemeld. Ik werk zelf in de zorg en zag het echt niet zitten om weer gewoon aan de slag te gaan.
    Daarnaast moet je echt ff tijd nemen om te herstellen hoor! Lichamelijk en vooral mentaal!
    Heel veel sterkte!
     
  19. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Dank je wel, ik ben admin.medewerkster maar zag dat bloedbad op wc op werk niet zitten
     
  20. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Allereerst: veel sterkte! Fijn dat een bbz in ieder geval uitgesloten is!

    Wat zijn de vervolgstappen in geval de mk opgewekt wordt door medicatie? Volgens mij mag je daarna een tijdje niet zwanger worden toch?
     

Deel Deze Pagina