Missed abortion of gewoon veel te vroeg?!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door 22Wendy, 5 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 22Wendy

    22Wendy Lid

    5 mrt 2019
    6
    0
    1
    Hi lieve allemaal,

    Ik zit even met m’n handen in het haar en hoop dat jullie misschien met me mee kunnen denken. Ik heb 16 februari een positieve zwangerschapstest gehad, het begin van m’n laatste menstruatie was 24 januari ongeveer en mijn cyclussen zijn altjjd erg onregelmatig. In verband met aanhoudend bloedverlies mocht ik vandaag al voor een eerste echo, ze hadden verwacht dat ik ongeveer 6 weken zou zijn en een kloppend hartje zouden horen. Echter hoorden we geen hartje en was het vruchtje ook veel kleiner dan 6 weken, eerder 4/5. Ik voel me ook niet zwanger en heb geen symptomen. Het bloedverlies is ook niet veel, eerder donkerbruine afscheiding (sorry TMI). De verloskundige vertelde mij dat ik me op een miskraam moest voorbereiden en dat het vruchtje waarschijnlijk gestopt is met groeien. Ik heb ergens nog goeie hoop dat er gewoon verkeerd is gerekend en ik te vroeg ben.

    Wat denken jullie...
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.577
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Stel dat je op 16 nog maar 7 dpo was (wat nog extreem vroeg is), dan was je op 23 feb 4 weken zwanger.
    Op 2 mrt was je dan 5 wkn en vandaag 5+3 wkn zwanger.

    Er zat dus wel een vruchtje ?? want die is vaak pas zichtbaar vanaf 5 weken, dus korter zou dan niet logisch zijn.

    Heb je een foto van je test op 16 feb? En liep de test daarna wel netjes op of heb je niet doorgetest?
     
  3. 22Wendy

    22Wendy Lid

    5 mrt 2019
    6
    0
    1
    Ja, er zat zeker een vruchtje maar gewoon heel klein.. en ja de test liep op! De bovenste is van de 16e en de onderste van ong 5 dagen later. Ik heb de test wel een aantal dagen voor m’n verwachtte menstruatie gedaan dus het zou kunnen.. Maar de verloskundige was zo snel met de term “missed abortion” dat ik eigenlijk dacht dat er geen twijfel mogelijk was. image.jpg
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.577
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Okay de test lijkt op 9 dpo wat maakt jou 5+5 tijdens de echo.
    Heeft ze het vruchtje wel opgemeten?

    Ik zie het nog niet somber in hoor ;)
    En met dat termijn kan je nog niet spreken van een missed abortion.
    Tis nog zo vroeg.

    Wanneer moet je terugkomen?
     
  5. Oxelsnor

    Oxelsnor Actief lid

    29 okt 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Laatste menstruatie was hier op 4 oktober .. op 3 november zou ik ongesteld moeten worden op 12 november positieve test vast. Week later een echo uitgaande van 7.5 week ongeveer bleek ik volgens de echo pas 4 weken te zijn!
    Hoe het kan .. geen idee waarschijnlijk een late eisprong of iets in die richting terwijl ik die rond 19 oktober toch duidelijk had gevoeld dacht ik.
    Nu inmiddels 20 weken zwanger van een tweeling :)
     
    lynn1986 en Besco vinden dit leuk.
  6. 22Wendy

    22Wendy Lid

    5 mrt 2019
    6
    0
    1
    Ja, ze heeft het wel opgemeten maar uit emotie ben ik dat vergeten :( vandaag heeft een andere verloskundige naar de echo gekeken en mij terug gebeld, die zei dat het vruchtje op 5 weken leek, maar in combinatie met het bloedverlies is dat volgens haar geen goed teken. Ik moest eigenlijk over twee weken terug komen maar ze wil me liever volgende week terug zien. Ze begon wel gelijk over “vervolgstappen”...
     
  7. 22Wendy

    22Wendy Lid

    5 mrt 2019
    6
    0
    1
    Ah supergoed nieuws, gefeliciteerd! Ik moet maandag opnieuw, dus ik hoop heel erg dat ik ook zulk goed nieuws krijg :thumup:
     
  8. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.549
    13.127
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Oh meis, de rillingen lopen over m'n rug..
    Ook ik heb heel lang een heel onregelmatige cyclus gehad (lijkt nu wat stabieler te zijn, zie handschrift). Bij m'n eerste zwangerschap kwam de VK erachter dat er geen vruchtje te zien zou zijn zei ze. Maar het moest wel m'n lichaam uit (rare logica gezien de zin hiervoor) :rolleyes:
    Anyway.. ik kreeg pillen om de bevalling op te wekken en dat was dat.
    Ik heb niet alleen hele nare herinneringen aan die eenzame bevalling zonder pijnstilling en zonder nazorg, maar vooral ook aan het feit dat ik er achteraf pas achterkwam dat zo'n onregelmatige cyclus als ik toen had ervoor kon zorgen dat ik dus nog niet zover was als we dachten en dat als we misschien een paar weken later terug waren gekomen, dat er dan wel een vruchtje met kloppend hartje te zien was.. :(
    Wat ik hiermee dus wil zeggen: laat je niet te snel afschepen met dat het mis is. Zelfs bloedverlies is niet altijd een slecht teken.
    Wanneer mag je terugkomen? Ik hoop echt voor je dat er beter nieuws is de volgende echo...
    X
     
  9. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    He bah wat vervelend... het kan nog alle kanten op hoor! Al vind ik je kruidvat test behoorlijk duidelijk en zou ik niet denken Dat je daar erg ver voor je NOD zit. Maar helaas kan niemand het je vertellen. Wel fijn dat je volgende week al terug mag. Ik hoop echt dat je dan een kloppend hartje ziet!
     
  10. 22Wendy

    22Wendy Lid

    5 mrt 2019
    6
    0
    1
    Ik ben zo benieuwd, heb mezelf toch weer wat hoop gegeven denk ik.. Ik had de test 5 dagen voor m’n NOD gedaan maar tja m’n cyclus is enorm onregelmatig dus denk dat zelfs dat niet zoveel zegt voor mij..

    Bedankt voor je lieve woorden!
     
  11. 22Wendy

    22Wendy Lid

    5 mrt 2019
    6
    0
    1
    Hè bah, wat naar om te lezen.. mijn verloskundige begon bij mij inderdaad ook vrijwel meteen over “vervolgstappen”, of ik de miskraam zelf wil afwachten of dat ik dus inderdaad ook pillen wil om het te versnellen. Ik mag aankomende maandag terug en dan gaat ze kijken of het gegroeid is dus het is nog even heel onzeker en spannend nu!
     
  12. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.549
    13.127
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ja was ook geen leuke tijd toen.. :(
    Jouw VK klinkt ook enorm zakelijk zeg, bah..
    Maandag duurt lang dan nog he.. tis maar een paar dagen, maar voor je gevoel een eeuwigheid. Succes met wachten tot die tijd X
     
  13. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik heb t net meegemaakt, dacht 7.5 /8wk te zijn maar was vruchtje van 5.5/5.6 wk te zien met heel langzaam kloppend hartje. Kon 2 kanten op met mijn korte en onregelmatige cyclus. Maar voir mijn gevoel klopte t niet. Ik had al 2 weken veel klachten en de test die ik deed was een knaltest, kon vrijwel nooit van zo vroeg zijn geweest. Mijn misselijkheid nam vanaf toen ook af.

    Vk ging echter niet uit van mk en wilde 3 weken wachten. Ik vond dat te lang en 2 wk van gemaakt. Toen zagen we vruchtje van 6.5 wk en geen hartje...

    Niet erg hoopgevend maar t kan dus echt twee kanten op. Hopelijk krijg je een goede uitslag!!
     
  14. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ben je al terug geweest?

    Ik had ongeveer hetzelfde alleen was bij mij niet eens een vruchtje te zien, alleen een lege vruchtzak. Een missed abbortion, of windei, volgens VK. Ze begon al over keuze tussen opwekken of mk afwachten en heeft me al doorverwezen naar het ziekenhuis. Ik kon volgens haar berekeningen niet korter zwanger zijn.
    Dochter is inmiddels 9 maanden...
     
    EvitaDedu vindt dit leuk.
  15. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113

Deel Deze Pagina