Missed abortion ?! Of kan het nog goed zitten

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sab88, 29 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Hoi,

    Ik wil graag even mijn verhaal kwijt en hoop dat er hier iemand is die ook iets soortgelijks meegemaakt heeft.
    Vorig jaar april hebben wij een vmk gehad , na 4 dagen overtijd toch een bloeding gekregen.
    Daarna vol voor een kindje van ons samen gegaan ( heb al een zoon van 10 uit een vorige relatie ) dit wilde helaas niet lukken.
    Voor onderzoeken in het ziekenhuis terecht gekomen , en uiteindelijk oktober begonnen met onze eerste ivf behandeling.
    Meteen de eerste ronde raak !! Super blij natuurlijk .. Maar vandaag onze eerste afspraak voor de echo gehad. Wij zijn vandaag 7+1.
    En helaas geen goed nieuws :(
    Wel een zwangerschapsring en dooierzak te zien , maar geen / of een heel klein vruchtje te zien zonder hartactie.
    De gyn wilde niet meteen zeggen dat het foute boel was , omdat dit onZe eerste echo was en het nog alle kanten op kan.
    Het kan zijn dat er een late innesteling heeft plaats gevonden.
    Al gaf ze ook wel aan dat we er wel meer van uit kunnen gaan dat het niet goed is dan dat het wel goed zit.
    Maar we mogen dinsdag terug voor een nieuwe echo, als er dan weer niks te zien is weten we wel zeker dat het mis is.
    Ik kan eigenlijk al niet meer positief zijn , omdat het mij lijkt dat er met 7 weken toch echt wel wat te zien had moeten zijn.
    Zijn er hier meer die iets soortgelijks meegemaakt hebben waarbij het uiteindelijk bij de volgende echo wel goed zat ?
    Of is dit bij de meeste wel uitgelopen op een miskraam ?

    Wat ik ook raar vind is dat ;

    Ik net kijk in mijn online dossier van het ziekenhuis , en zie staan dat mijn gyn een brief naar de huisarts heeft gestuurd waarin vermeld staat dat we een misser abortion hebben.
     
  2. momim

    momim Niet meer actief

    Ik vrees dat je wel van een missed abortion uit moet gaan idd. Op deze termijn kunnen ze dat niet op basis van 1 echo zeggen, maar gezien je zwamgerschapsduur verwacht ik helaas niet dat het positief uit zal pakken. Heel veel sterkte!
     
  3. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    @Sab88 neeeee, wat rot !!!

    Helaas denk ik ook niet dat het zo'n goed teken is als je geen vruchtje of hartslag ziet :(
    Bij mij was er op 5,9 al een vruchtje te zien zoals bij veel vrouwen en er zou al zeker een hartje moeten kloppen...

    Ik hoop dat het alsnog goed gaat komen, maar ik denk dat je idd niet zo'n goed nieuws gaat krijgen.

    Het wachten moet nu zo frustrerend zijn... hele dikke knuffel ❤❤❤
     
  4. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Een dikke knuffel voor jou.. meestal is zoiets niet echt goed nieuws en daar moet je je wel op voorbereiden. Ik hoop voor je dat er een wonder gebeurt. Zo niet, wens ik je heel veel sterkte deze tijd.

    Ik vind het overigens echt heel erg onprofessioneel van je gyn dat ze tegen jou zegt “het kan alle kanten op” en tegen de huisarts een missed abortion zegt. Het klinkt alsof ze je het slechte nieuws niet durven geven en ze compleet in de vermijding zitten.
     
  5. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ik ga ook zeker niet meer van het positieve uit. Al blijf ik ergens de hoop houden , dat ze dinsdag toch nog iets positiefs zien.
    Als het niet goed zit, waarom lost mijn lichaam het dan niet op ?!
    Ik wou dat het gewoon meteen loskwam, wil er vanaf.
     
  6. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ik ga er ook zeker niet meer vanuit dat het nog goed zit.
    Wat je al zegt er had zoiezo al meer te zien moeten zijn.
    Ik hoop nu alleen dat het dan snel loskomt :(
     
  7. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Dankjewel dat is lief :)
    En bereid me inderdaad ook al voor op het ergste. Er had gewoon al meer te zien moeten zijn.
    Kan mezelf wel gek maken met wat als , maar denk niet dat ik mezelf daar nu echt mee help.
    Hoop alleen wel dat het dan snel loskomt.

    Nee precies vind dit erg raar van de gyn , maar zal dit dinsdag zeker even aangeven
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  8. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Hopelijk komt het vanzelf nog los of valt het op te lossen met tablettjes en hoef je geen curretage mee te maken indien het slecht nieuws zou zijn.

    Ik vind het echt zo'n ***nieuws. Waarom is het ons MMM'ers gewoon niet gegund he...

    Sterkte en lieve knuffel. We zijn er voor jou als je daar behoefte aan hebt.
     
  9. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Dankjewel dat vind ik echt heel erg lief !!
    Ik hoop ook dat het vanzelf komt , er dat er verder niks aan te pas hoeft te komen.
    Ja het voelt ook zo oneerlijk ... Het heeft zo lang geduurd voordat het eindelijk weer raak was en dan dit.
     
  10. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb helaas geen positieve ervaring, met 7 weken moet het hartje echt wel te zien zijn. Neem aan dat het een inwendige echo was.

    Wel heel vreemd dat de gyn tegen de huisarts iets anders zegt dan tegen jullie!

    Sterkte!
     
  11. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat naar.
    Ik duim voor je, maar vrees t ergste.
     
  12. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Wat ontzettend raar van die brief... Ze dacht vast niet dat je die zou zien. Heel bijzonder dat ze niet in je gezicht eerlijk durft te zijn en nog een slag om de arm houdt. Dan geeft ze je toch valse hoop. Sterkte en een knuffel!
     
  13. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Doordat de termijn behoorlijk vast staat is de kans op een missed abortion heel groot. Ik had hetzelfde als jij, ook al was ik op de natuurlijke manier zwanger geraakt maar had met 8 weken de eerste echo en het vruchtje was niet of nauwelijks te zien. Het ergste is dat je lichaam het niet zelf heeft opgepakt. Het idee dat je verder wil gaan maar niet weet wanneer dat dan kan. Overigens komt dat verdriet pas na de acceptatie dat het echt niet goed zit natuurlijk... ik wilde eigenlijk wel graag verder en koos na 2 slechte echo’s (vk en gyn) hierdoor voor cytotec. Dat werkte niet, en heb toen nog dik 2 weken gewacht waarna ik nog een poging heb gedaan met cytotec. Die werkte wel. Achteraf ben ik eigenlijk best trots op mijn lichaam, hoe gek dat ook klinkt. En met een onderschrift als de mijne ook makkelijk praten. Maar mijn lichaam was in de overtuiging zwanger te zijn en weigerde dat af te breken.

    Het nare is dat je je vertrouwen kwijt bent. Want ook al wordt je niet ongesteld, en blijft dat ook weken uit, blijkbaar betekent dat niet altijd iets... die angst is voor de toekomst erg vervelend. Ik voelde me flink genaaid.. om het grof te zeggen. Heb je een miskraam dan kijk je bij een volgende zwangerschap iedere 5 minuten in je onderbroek of je bloed verliest. Super vervelend natuurlijk maar geen bloedverlies stelt je dan gerust. Maar de angst voor opnieuw een missed aborion laat zich niet geruststellen. Die verraad zich namelijk vrijwel niet.

    Ik wens je heel veel sterkte.

    En voor ik het vergeet, wat je gyn heeft gedaan vind ik echt belachelijk! Kan niet!!! Tegen jou zeggen houd hoop... en dan zo’n brief naar je huisarts. Een arts hoort eerlijk te zijn. Altijd... als hij denkt dat er reden is tot hoop, ook al is het weinig, dan is die brief nog niet nodig.
     
  14. Pinguinkje

    Pinguinkje Bekend lid

    10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    Ik heb de afgelopen 3 weken precies hetzelfde meegemaakt. Ook een normale zwangerschap, maar bij de 7 weken echo zagen we een lege vruchtzak. Ik moest 2 weken wachten om te zien of we gewoon nog iets te vroeg waren, of dat het een missed abortion was. Helse weken waren dat!

    Ik begon na 1,5 week bloed te verliezen, wat voor mij een signaal was dat het niet goed zat. Maar het zette niet echt door, dus gisteren hadden we de afspraak voor 2e echo. En inderdaad: het zat niet goed, vruchtzak was verder gegroeid, maar er is ws nooit een kindje geweest. Dit is vreselijk om mee te maken. Bij ons was dit onze eerste zwangerschap, dus ik zie ook heel erg op tegen opnieuw beginnen uit angst dat er weer iets fout gaat. Aan de andere kant is die kans niet verhoogd vertelde de gyn. Waarschijnlijk hebben we gewoon dikke pech gehad! 98% van de stellen krijgt na een miskraam gewoon een gezond kindje. Daar hopen we dan maar op!

    Als ik jouw verhaal lees, zou ik er wel rekening mee houden dat het een missed abortion kan zijn, maar ik las ook echt wel verhalen waar ze gewoon iets te vroeg een echo gemaakt hebben. Dus geef de hoop niet al op! Mij hielp het enorm om er met mensen over te praten die al eens een miskraam gehad hebben. Dus doe dat vooral.

    Overigens heb ik vandaag al een spoed curettage gehad. Risico op grote bloedingen en infecties was te groot om het af te wachten. Zoiets is absoluut niet leuk, maar de ingreep zelf viel gelukkig heel erg mee. Heb er niks van meegekregen vanwege narcose. Zusters waren heel erg lief. En ik heb nu ook nauwelijks pijn, alleen bloedverlies.
     
  15. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb hekaas ook geen positieve ervaring voor je....
    Ik was vorig jaar oktober ook eindelijk weer zwanger na cryo tp van 2 embryo's. Mijn testen waren hartstikke positief, ze liepen ook perfect op en mijn hcg was mooi hoog en ook nooit afgelopen. Voor een evt volgende zwangerschap weet ik nu ook dat knal positieve testen ook niets zeggen....de eerste echo was niet goed, vruchtje veel te klein en hartje heel traag. Zie mijn onderschrift.....
    Ik heb zelf uiteindelijk meteen gekozen voor curretage en niet voor de pillen.
    Mijn lichaam was in volle overtuiging zwanger te zijn het had niet door dat het vruchtje niet in orde was. Ik ben nooit een druppel bloed verloren mijn lijf hield alles vast en hcg liep keurig op.

    Heel veel sterkte met alles
     
  16. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Bedankt voor jullie lieve woorden .. En ook de eerlijke reacties.

    Ik kan zelf ook niet positief zijn , al blijft er dat kleine stukje hoop.
    Toch voel ik me boos , leeg en heel erg verdrietig.
    Alle kwalen zijn voor mij ook vanaf de echo verdwenen, alsof het allemaal tussen m’n oren heeft gezeten.
    Ik vind het geen fijn idee dat mijn lichaam het nog niet vanzelf opruimt , alsof het zelf niks kan.

    Voor mijn idee moet ik dinsdag weer kijken naar iets wat niet is. Vind het al erg genoeg allemaal. En dan moet het ergste nog komen voor mijn gevoel , want wat er zit moet er ook nog uit.
    Als ik dinsdag nog een keer de klap moet krijgen dat het op niks is uitgelopen , ga ik vragen of ze het weg willen halen.
    Vind het verschrikkelijk om misschien nog weken zo verder te moeten lopen in afwachting of het nog uit zichzelf gaat komen.
    Ik wil dit af kunnen sluiten en verder ....
     
  17. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik weet hoe je je nu voelt... en ik vind het zo erg voor je. Maar ik zou persoonlijk wel aanraden als je het trekt eerst medicatie te proberen. Ik weet niet wat andere vrouwen hierover gehoord hebben, maar volgens mijn gyn zitten aan een curretage altijd risico’s. Namelijk die van verklevingen. Geen grote kans, en zelfs als het zo is kun je dat weer behandelen. Maar dit is allemaal allemaal al zwaar genoeg. Ik zou het in ieder geval eventjes overleggen.
     
  18. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Wat vervelend allemaal, die onzekerheid is echt niet fijn. Ik duim voor je voor een positieve afloop, maar mocht het niet zo zijn dan is de keuze die je maakt enorm persoonlijk.
    Ik had in september een missed abortion met 9 weken. Gezien omstandigheden wilde ik eerst met medicatie proberen, maar wat heb ik daar een spijt van gehad. Ik heb van begin september tot begin november extreem veel bloedverlies gehad (nu ook een laag HB daardoor), s nachts een keer naar de eerste hulp gegaan omdat het bloeden niet stopte en ik weg viel, schoon verklaart en daarna toch weer enorm veel bloed verlies (ik was dus niet schoon), waardoor ik alsnog 4 weken later met spoed naar de ok moest voor curretage.

    Curretage is mij 100% meegevallen, het spannende is idd of er geen verklevingen achter blijven. Mij is wel verteld dat dit zo weinig gebeurt dat ze dat niet eens meer als risico hoeven te noemen. Maar dat was wel mijn angst.

    Veel sterkte.
     
  19. Pinguinkje

    Pinguinkje Bekend lid

    10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    Heel erg herkenbaar allemaal... Ik had precies hetzelfde boze, teleurgestelde gevoel ten opzichte van mijn lijf. En inderdaad ook het gevoel dat de klachten vrij snel verdwenen na de slechte echo. Aan de andere kant zou het ook kunnen dat mijn lijf toen inderdaad al het HCG aan het afbouwen was en het dus niet (alleen) tussen de oren zat.

    Zie het zo: het is in elk geval fijn dat je niet te lang hoeft te wachten op de volgende echo. Een slechte uitkomst is en blijft heel erg verdrietig, maar je kunt dan wel verder.

    Ik wilde het in elk geval ook zo snel mogelijk afsluiten en zag het niet zitten om weken lang door te blijven lopen met alle klachten en het risico elk moment iets te kunnen verliezen. Daarom voor curretage gekozen. Ook omdat mijn lijf dan zo snel mogelijk tijd heeft om weer de oude te worden.

    Ik zou zeggen: blijf bij je eigen gevoel en maak de beslissing die voor jou goed voelt!
     
  20. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Mijn verloskundige vertelde dat het vaak voor komt dat je brein pas stopt met hormonen aanmaken wanneer je de echo ziet, omdat je brein dan pas “weet” dat de zwangerschap niet goed is. Dat daarom symptomen afnemen :) het is dus zowel psychisch als lichamelijk.

    Sterkte TS! Een verdrietige situatie. Hopelijk is je lichaam er klaar voor om een kindje te dragen als jij er weer aan toe bent.
     

Deel Deze Pagina