Misselijk en duizeligheid

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door jeske160789, 15 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    Morgen ben ik 8 weken zwanger.
    Maar ben bijna de hele dag misselijk, hoef niet te braken maar het is er continu. En als ik iets doe samen met mijn dochtertje of de was ofzo. Word ik duizelig.

    Met mijn dochter niet gehad en vorige 3x(ma) ook niet. Nu is elke zwangerschap natuurlijk anders.

    Wie heeft er tips?
     
  2. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Hoi
    Van die duizeligheid is het herkenbaar...heb het ook gehad. Is nu minder. Je zou roosvicee ferro moet je even kijken...je lichaam is nu heel hard aan het werk. Had het ook als ik op mijn rug in bed lag. T word hopelijk straks allemaal minder.

    Succes
     
    jeske160789 vindt dit leuk.
  3. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Jaa heb dit ook gehad tot week 18 ongeveer. Werd wel met de week wat minder, hoop voor jou ook. Ik kan me niet eens meer herinneren hoe ik me er doorheen heb gesleept. Had wel pillen tegen de misselijkheid, want had ook totaal geen eetlust en door die pillen wel wat. Daardoor voelde ik me iets minder misselijk. En vooral cola gedronken (die zonder cafeïne). Hoefde zelf ook niet te braken, maar idd wel continue misselijk. Duizelig herken ik niet, had ik wel afentoe. Is je bloeddruk laag? Anders wat zout eten ook afentoe. Kijken of dat helpt.. en vooral rustig aan doen. Ik heb echt alleen maar thuisgezeten.
     
  4. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Ik ben ook lang en veel misselijk geweest. Wat bij mij hielp was eten. Ik was de hele dag op crackers aan het kauwen.. gewoon die goedkoopste van de AH. Ook niet zo zwaar maar gewoon zorgen dat je iets in je maag hebt dat hielp bij mij heeel erg. En slokjes cola. In totaal denk ik dat het een glas was in de twee dagen.
     
  5. riga01

    riga01 Bekend lid

    28 apr 2010
    977
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Probeer er voor te zorgen dat je maag niet leeg is. Dat is cruciaal. Je moet echt een klein beetje door de misselijkheid heen eten, al is het een cracker of appel. Ook werkt het zuigen op lollys/snoepjes goed. Heb dit mijn eerste zwangerschap tot 18 weken gehad en nu weer. Ben ook thuis van werk.
     
  6. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Herkenbaar. Ik kreeg van de gynaecoloog de tip om gember te gebruiken om de misselijkheid te verminderen (ik heb verse gemberschijfjes in de thee gedaan), en tot nu toe helpt het goed. Ik kon eventueel ook medicatie tegen de misselijkheid krijgen, maar een bijwerking is vermoeidheid en ik ben al vrij moe, dus kijk eerst wat ik zelf kan doen.
     

Deel Deze Pagina