misselijk en emotioneel

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Danielle1989, 12 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1989

    Danielle1989 Actief lid

    10 okt 2016
    135
    26
    28
    Hoi allemaal,
    Ik ben erg down.. In verwachting van de tweede wat natuurlijk super is.. Alleen die misselijkheid, wat een hel. Dit had ik de eerste zwangerschap ook. Ik heb de hele dag 't gevoel te moeten eten, maar sinds gister brengt dit geen verlichting meer en krijg niet alles meer weg. Heeft iemand de gouden tip? Alternatieve geneeswijzen?? Ik wil dit x kunnen genieten ipv gestrest door deze misselijkheid. :(
     
  2. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Wat vervelend! :( Hoe ver ben je nu? En hoe lang had je het bij he eerste zwangerschap?

    Ik had/heb het ook en bij mij gaf emesafene een klein beetje verlichting. Het zorgde er vooral voor dat ik veel minder overgaf. Verder was het echt uitzitten... acupunctuur gaf bij mij geen verlichting. De enige tips die ik heb wat voor mij belangrijk was was de hele dag door beetjes drinken (tekort aan vocht verergert de misselijkheid), dat deed ik door veel bouillon te drinken (water trok ik slecht). En witte bolletjes. De hele dag door.
     
    Danielle1989 vindt dit leuk.
  3. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    Op de website www.zehg.nl staan veel adviezen rondom misselijkheid, misschien dat je daar wat aan hebt.

    Anders contact opnemen met de huisarts en zorgen dat ze Emesafene/Primperan voorschrijven. Als dat onvoldoende helpt medicatie via een gynaecoloog
     
    Danielle1989 vindt dit leuk.
  4. LesGra

    LesGra Bekend lid

    2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Zwanger van de 2e, weer ontzettende misselijkheid, ziekenhuisopnames en emesfane/primperan werkten niet. Een zwaarder middel gekregen. De misselijkheid en het down voelen, is heel herkenbaar.
    Ik heb uiteindelijk hulp gezocht, want ik was wel wat verder van huis.
    Belangrijkste is om het bespreekbaar en kenbaar te maken aan je vk/gyn.
     

Deel Deze Pagina