misselijk met 18 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door hanna76, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hey,

Ik voel me steeds 's ochtends niet zo lekker. Eerst als ik uit bed kom heb ik nergens last van. Maar als ik dan een tijdje rondgelopen heb, krijg ik een gek gevoel in mijn maag. Bovenin, vlak onder m'n borsten. Soort van misselijk... Ontbijt heb ik wel gehad en blijft er ook wel in. Begint gewoon een uur daarna ofzo gek te voelen in m'n maag. :(
    'k Vind het ook zo gek omdat ik al 18 weken ben, dus niet meer misselijk zoals in de eerste maanden.
    Wie heeft dit ook? En waar zou dit van komen? Of wat kan ik er aan doen om dit te stoppen?

Groetjes!

18w4d

2. Moontje80

Moontje80 Lid

26 mei 2008
    91
    0
    0
    Voelt het als maagzuur want daar heb ik ook steeds last van helaas! Ik neem dan een slokje melk maar ja dat heb je natuurlijk niet bij de hand steeds!

Groetjes monique

3. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

HI...

Heb hier vanochtend ook nog boven de pot gehangen hoor.... en dan heb ik nog niet eens gegeten.. en gooi ik gewoon maagzuur eruit.... echt smerig...

Zelf heb ik het idee dat het door de vermoeidheid komt...
    Gemiddeld nog zo 1/2 keer per week dat ik boven de pot hang.....

achja.. neem ik er maar bij...

xxmona

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Sjonge! Nee, zo 'erg' heb ik het dan weer niet.
    Maar... bij mij is het zo dat ik dit ineens sinds een paar dagen heb. Daarvoor voelde ik me gewoon kiplekker! Dus daarom vind ik het een beetje vreemd...

En of het brandend maagzuur is... ik weet het niet. Daarvoor 'brandt' het volgens mij nog niet erg genoeg... :(:

5. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Bij mij is het ook een tijdje weg geweest.... maar nu dus weer sinds enkele weken terug....

6. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik heb er nu ook veel meer last van dan in het begin, heb nu idd als ik opsta en snel ga aankleden etc dat ik soms kokhalzend boven de wasbak hangt, gelukkig komt er niks uit behalve dan heel veel speeksel en krijg meteen opvliegers. Als ik rustig adem en een koud washandje op mn voorhoofd leg wordt het wel minder. Dacht bij mij dat het aan mn medicijnen lag. Maar bedenk me nu dat ik in de vakantie helemaal nergens last van had toen ik rustig kon opstaan, mijn man een lekker ontbijtje had gemaakt en niks moest.

Zal het vanavond eens aan de vk vragen.

7. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Hiermee maak ik jullie nu niet blij...

Ik ben bij beide zwangerschappen bijna de hele tijd misselijk geweest (soms was het even weg). Inclusief maagzuur en overgeven.

Enige wat er tegen te doen is, is rustig aan doen, meerdere malen per dag een beetje eten, veel water drinken en geen cola/koffie of vet of pittige gerechten eten.

Gember schijnt te helpen tegen misselijkheid.
    Ik heb van de HA Emesafene gekregen voor tegen de misselijkheid en voor het maagzuur Gaviscon vloeibaar (smaakt niet lekker en helpt maar even)

VSM mama heeft van die tabletjes voor misselijkheid, die bij vele ook goed schijnen te helpen.

Er zijn nog meerdere huismiddeltjes maar die werken niet bij iedereen (even googelen)

Hoop voor jullie dat het snel wegtrekt en wegblijft, een lichtpuntje is er wel. De kleine heeft hier geen last van.

8. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ai, verkeerde aanpak.... Wou een nieuwe topic openen. Zit namelijk ook nog met vervelende kwaaltjes. :(

Deel Deze Pagina