welke anticonceptie? niet hormonaal!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lieke23, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hoi allemaal,

Wij willen binnenkort aan kinderen beginnen. Het liefst over 2 maanden. Ben wel benieuwd wat je als anticonceptie kunt gebruiken als je niet tegen hormonen kunt...
    Ben jaren aan de pil geweest, maar ik heb er het laatste jaar zoveel last van gehad dat ik nu ben gestopt.
    Wil nu nog niet zwanger worden, omdat ik aan het afstuderen ben en dit graag wil afmaken.
    We doen nu de temp-methode ( is ook handig omdat ik dan al weet hoe mijn cyclus loopt als ik zwanger wil worden) in combinatie met condooms. Opzich werkt het prima (ik ben nnog niet zwanger:)) maar er moet toch iets betrouwbaarders zijn zonder hormonen?

Ik ben benieuwd!

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Het gebruik van condooms lijkt me al behoorlijk veilig toch? Geven ze daar niet iets van 99% zekerheid bij?

Verder zou ik het niet goed weten.. Lees hier mee, want wil na deze zwangerschap ook niet 123 weer zwanger worden, pilgebruik zie ik ook niet zitten ivm hormoom-veranderingen (en een keer zwanger geraakt tijdens het gebruik ervan), dus als er naast condooms andere goede manieren zijn.. Ik hoor het graag!

3. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    ja maar condooms vinden we echt geen pretje!
    we doen het nu alleen tijdens de vruchtbare dagen en dat vind ik meer dan genoeg:)

4. shenoby

shenoby Niet meer actief

volledige onthouding :D
    neeeej das natuurlijk een heel flauw antwoord.
    als je condooms niet fijn vind zou je vrouwen condooms kunnen gebruiken.
    deze zijn wel iets duurder en zien er een beetje vreemd uit maar sommige mensen vinden dit fijner.
    ze voelen in ieder geval wel soepeler aan.
    voor de rest zou ik het niet weten.
    ja een pessarium misschien maar weet niet eens of dat nog bestaat?
    maar zonder hormonen blijf je toch in de condooms hangen ben ik bang.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het pessarium bestaat nog wel. Alleen moet die door een arts aangemeten worden. Je moet nl. de juiste maat hebben. En je moet hem voor elk gebruik insmeren met zaaddodende pasta. Volgens mij moet je hem ook best een tijd voor het vrijen inbrengen, dus dan moet je echt al gaan 'plannen' wanneer je seks gaat hebben. Het lijkt mij dus niet zo'n aantrekkelijk voorbehoedsmiddel.

6. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ tupp
    heb ook geen verstand van het gebruik van een pessarium.
    maar dat was 1 van de weinige dingen die ik zo kon bedenken
    lijkt me trouwens ook absoluut niet fijn.
    dan hier liever een "jasje' denk ik

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het ook moeilijk hoor. Ongeveer 2,5 jaar geleden ben ik gestopt met de pil (om zwanger te worden). Sindsdien heb ik veel minder last van hoofdpijn. Ik voel me dus veel prettiger zonder hormonen. Maar nu wil ik voorlopig even niet meer zwanger worden. Ook vanwege bv vind ik hormonale anticonceptie niet ideaal. Het komt toch in de moedermelk terecht en je weet niet wat dit op de lange termijn doet.
    Maar condooms gaat bij ons echt niet werken. 't Is heel wat jaren geleden dat wij ze hebben gebruikt, maar we vonden het onhandig geknoei. Het is een enorme mood-killer. We hebben ook een paar keer meegemaakt dat hij knapte. (We zullen wel iets fout gedaan hebben). Bovendien kreeg ik na het vrijen met condoom vaak een pijnlijk, beurs gevoel van binnen. Die dingen komen bij mij het huis niet meer in.
    Maar ja... wat dan? Een koperspiraal vind ik ook zonde om maar een jaartje ofzo te gebruiken. Bovendien vind ik ze om de één of andere reden gewoon een beetje eng. Vraag me niet waarom. En volgens mij heb je dan de (betrouwbare) middelen zonder hormonen wel gehad.

Geheelonthouding werkt nu nog prima, dankzij de hechtingen ;) Maar ik hoop dat deze methode voor ons snel over is. :) Misschien toch maar natuurlijke planning gebruiken in combinatie met borstvoeding? Niet echt betrouwbaar natuurlijk, maar een 2e kindje is gewenst (alleen wat later). We zijn er nog niet over uit. Misschien wordt het toch wel de minipil. Zucht.

8. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    Mocht het toch op condooms blijven hangen... dan zijn latexvrije condooms echt een aanrader. Vooral die van 'Mates' (bestellen via internet en gratis bezorgd) zijn super! Voelen erg natuurlijk aan ondanks dat het een condoom is.

9. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    de persona!
    de eerte rondes nog niet veilig, maar daarna heeft hij een aardig beeld van je cyclus (die moet wel regelmatig zijn)

10. kiesBeter

kiesBeter Nieuw lid

12 okt 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op kiesBeter.nl - Anticonceptie vind je meer informatie over de verschillende vormen van anticonceptie, tevens is er een mogelijkheid om de verschillende manieren met elkaar te vergelijken.

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Je zou ook kunnen denken aan een spiraaltje. Ik heb een koperspiraaltje laten plaatsen, omdat ik ook geen hormonen in mijn lijf wilde hebben en omdat wij op korte termijn een kinderwens hadden. Dus ik zocht voor een paar maanden een goed anticonceptie-middel. Ik heb nu mijn tweede spiraaltje, die er binnenkort uit gaat ivm onze wens voor een tweede. Maar het bevalt mij prima.

Deel Deze Pagina