Misselijk, misselijk en braken.

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Siem98, 1 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siem98

    Siem98 Actief lid

    27 aug 2018
    120
    136
    43
    Vrouw
    Dames,
    Ik zit er even doorheen..
    Begon bij week 6, ik wist niet wat me overkwam. Bleef kotsen, en bleef misselijk.
    Uiteindelijk in het ziekenhuis beland, net geen uitdroging maar ging wel die kant op. 1 week lang iets naar binnen krijgen en het er vervolgens uit gooien is super slecht voor de baby krijg je dan te horen. Ja? Ik kan er ook niets aan doen he. Hahah. Uiteindelijk emasafene gekregen zetpillen en nog een ander zetpil( weet de naam er niet van ) Ik moest er uiteindelijk 5 stuks in mn achterwerk ( excuses ) douwen per dag, wat natuurlijk gewn niet gaat. Maar ik zat er wel even door heen hoor. Nou bijna 9 weken. En is het vandaag weer begonnen. Hang weer boven de pot. Er zit niks in, maar alsnog moet t.. ik weet t niet meer en heb me zelf erbij neergelegd. Want wat moet je anders? Maar en de baby? Echt heel frustrerend dit. Ik vind letterlijk alles stinken! Alles. Zelfs wat ik lekker vond ruiken, ja hoor dat stinkt. Snap er niks meer van.

    Even een uitlaat klep. Mijn excuses.
     
  2. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Wat naar dat je je zo voelt. Overleg eens of je Eventueel Zofran mag gebruiken, daar boeken dames met Hg goede resultaten mee
     
    Siem98 vindt dit leuk.
  3. Siem98

    Siem98 Actief lid

    27 aug 2018
    120
    136
    43
    Vrouw
    Oh dankje!
    Ga ik even na vragen
     
  4. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar. Tot aan 16 weken hetzelfde gehad, had ook emesafene gekregen en hielp geen zak. 10 kg kwijt op een gegeven moment. Uiteindelijk primperan gekregen en dit werkt goed! Heb het zo'n 6 weken gebruikt, misselijkheid was bijna helemaal weg en nu doe ik het sinds kort zonder en gaat het prima :) Primperan is in mijn ogen dus ook echt een aanrader!
     
    Kristientje, Izzie7676 en Siem98 vinden dit leuk.
  5. Siem98

    Siem98 Actief lid

    27 aug 2018
    120
    136
    43
    Vrouw
    Tot 16 weken :eek:. Wow, dat is echt heftig. Ik ga het allemaal even na vragen, miss helpt dat indd ook. Dit is niet uit te houden. Gelukkig voel je je nu beter. Geniet er van.
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  6. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ik heb bij mn zoontje en week 23 boven de pot gehangen. Dit x ook week 16 ongeveer. Maar heb nog altijd medicijnen ervoor, want anders gaat t nog mis.
    Zofran geven ze niet zomaar trouwens. Denk dat je eerst primperan gaat krijgen..
    En wat een onzin van is niet goed voor de baby. Maak je ajb niet druk, de baby pakt alles wat t nodig heeft. Je hebt veel reserves en die gaan naar de baby. Alleen kans dat jij zelf tekorten gaat krijgen, maar dat komt wel weer over paar weken.
     
  7. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Heel veel sterkte!

    Heb je al eens iets gelezen over hyperemesis? Want dit klinkt wel een beetje zo iig.

    Hang in there;
     
  8. Siem98

    Siem98 Actief lid

    27 aug 2018
    120
    136
    43
    Vrouw
    Ik heb t geprobeerd, maar hing vanochtend nog boven de pot. T enige wat er uit kwam? Geelig water. T vervelende ook is dat mn keel zodanig is aangetast dat t gewoon bloed.
    Even doorbijten dan maar.
     
  9. Siem98

    Siem98 Actief lid

    27 aug 2018
    120
    136
    43
    Vrouw
    Ik ga t op zoeken. Dankje!
     
  10. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Zou niet gewoon maar door zetten eigenlijk. Je kan serieuze schade oplopen aan slokdarm en keel. Je hebt gewoon andere medicijnen nodig.
    Hier ook bekend met hg helaas
    Er is op Facebook eventueel een een groep van zegh
     
    Rosa5 vindt dit leuk.
  11. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik zou primperan overigens niet nemen maar dat is persoonlijke voorkeur. Ik zeg niet dat zofran veilig is (hier veel geslikt en 2 gezonde kids) maar ik lees toch wel eea over primperan en mensen met een kindje waar wat mee is
     
  12. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Bij mij werd t alleen maar erger van primperan. Had steeds gevoel alsof er iets in mn keel zat. Daarmee gestopt en weg was t.
    Maar er word vreselijk moeilijk gedaan over zofran helaas. Terwijl t toch een soort wondermiddel lijkt
     
  13. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik moest 3j geleden iedere week smeken . Bij de tweede, vorig jaar, vol op gehad omdat ik expliciet zei zelf de risico's te kennen en te dragen "informed consent"
     
  14. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ja ik nu ook. Anders kreeg ik t niet. Blij dat ik t heb, want spuug nu niet meer. Enkel misselijk nog
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  15. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.671
    33.039
    113
    Tot 17 weken kotsmisselijk geweest en overgegeven en het erge was: ik mocht geen medicijnen ivm een ziekte. Nou dan had ik toch het liefste van alles qua medicatie geprobeerd hoor wat je maar kunt krijgen! Nou ben ik sowieso een makkelijke innemer van medicijnen dus als je niet mag is het des te treuriger.
    Uiteindelijk 3x opgenomen geweest ivm uitdroging.
    Na week 17 hield het op.
    Gemberthee hielp bij mij enigszins. Eerst stuk verse gember platstampen in een theeglas en dan kokend water erop gieten en twee zakjes gemberthee van zonnatura erin hangen.
    Het haalde de scherpe randjes er iig af.
     
  16. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    He wat vervelend! En ook al in het ziekenhuis beland ervoor.
    Laat ze maar lullen hoor, ook de baby’s van mensen met HG komen gewoon gezond en goed gegroeid ter wereld....baby’s pakken idd wat zij nodig hebben, t gaat allemaal als eerst daarheen.

    Ik zou vragen (eisen) om andere medicatie en een tip van een vriendin van mij die ik eens gehoord heb; drink yogi drink.
    Dat komt eruit zoals t erin gaat.....
     

Deel Deze Pagina