Misselijk, moe & werken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Seffie, 11 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.190
    2.523
    113
    Vrouw
    Hallo lieve meiden.

    Ik haat het altijd om mij ziek te melden. Zeker omdat er op mijn werk altijd tekorten zijn en je altijd "overgehaald"/gedwongen wordt om toch te komen. Dat probeer ik altijd.

    Maar hoe gingen jullie om met die misselijkheid als je moest werken? En dan bedoel ik letterlijk overgeven en de hele dag kokhalzen. Ik vind het zo ongemakkelijk :oops:

    Ik hou mijn dagen amper vol zonder een dutje en dat komt omdat ik staand werk heb. Die moeheid is vreselijk en ik werk 8.5/9 uur op een dag. Hoe ga ik dit volhouden ik ben pas in week 8 haha:rolleyes:

    Tips please!:D
     
  2. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ik ging gewoon werken. Ik heb mijn collega’s op de hoogte gesteld, had altijd een prullenbak bij de hand. Ik was 24/7 misselijk en gaf meerdere keren per dag over. Het was zwaar, maar wel te doen. Ik ben nu overigens nog steeds regelmatig misselijk. Doordat ik ondanks alles bleef werken was mijn werkgever zeer coulant. Misselijk zou ik thuis ook zijn dusja. Nu konden mijn collega’s er nog enigszins om lachen als ik weer naar de toiletpot vloog.

    Gember thee hielp overigens ook. Daarnaast kun je bij de huisarts pilletjes tegen misselijkheid vragen.

    Qua vermoeidheid (in NL); je hebt recht op langere pauzes en zelfs een plek om een dutje te doen. Bespreek dat met je werkgever.
     
    Roanna vindt dit leuk.
  3. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik ben gelukkig met vlagen misselijk en niet continu. Doordat ik op een mannen afdeling zit valt het minder op.
    Ik ging altijd al veel naar het toilet, maar ik drink ook veel water.

    Het enige wat verandert is dat ik nu al een buikje begin te krijgen. En aangezien ik alles nog minstens tot de eerste echo stil wil houden is dat wel echt een dingetje. Want dat zien de mannen dan weer wel.

    Maar als je er echt last van hebt gewoon eerlijk zeggen. Bij mijn vorige zwangerschap had ik last van black outs de eerste 3 maanden. Stond ik in een overleg en hoppa daar lag ik gestrekt. Toen heb ik het met 7 weken al verteld.
     
  4. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.190
    2.523
    113
    Vrouw
    Ja dat is wel een goed idee. Ik ben woensdag (gelukkig thuis) ook flauw gevallen.. op mijn werk gaat het wel redelijk maar vandaag was ik weer zo extreem moe dat ik bijna instortte. Ik werk met kinderen dus ik moet echt mijn aandacht erbij houden en dat is soms lastig. Ik hoop echt dat het beter wordt hahaha.

    Lastig dat je op een mannenafdeling werkt die inderdaad jouw buikje als eerste gaan zien. Misschien kan je wat wijdere tops dragen of jurkjes :)
     

Deel Deze Pagina