Misselijk worden door gedachte aan bepaald eten

Discussie in 'De lounge' gestart door Beausecret, 25 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Herkennen jullie dit? Ik ben niet zwanger, maar sinds ik een aantal weken tegen mijn zin op het werk crackers heb gegeten met bepaalde smaak (spelt&havermout), ben ik zo misselijk. Ik hoef het niet eens te eten, alleen de gedachte eraan al maakt me ziek! Wat is dit? Kent iemand dit? En wat zou helpen? Haha ik word er gek van! En misselijk dus.. :eek:

    Ik denk gewoon een negatieve emotie aan dit voedingsmiddel gehangen, en waardoor als ik er nu alleen al aan denk misselijk word. Het is nu echt al paar weken zo, terwijl ik ze allang niet meer heb gegeten. :confused: Iemand tips? Zelfde meegemaakt? Hoe kom ik hier vanaf.. :roflmao: Kan me voorstellen als je wel zwanger bent je dit sneller hebt, en hoe ga je daar dan mee om? Ik probeer er iig niet meer aan te denken!
     
  2. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Dat herken ik wel haha. Dat had ik - niet zwanger - met die rijstwafels met paprika, brr. Wel zwanger met Brinta, na de zwangerschap niet weer kunnen eten haha.
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  3. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    1 woord. Croutons.
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  4. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik heb dit met avocado, dit heb ik gegeten op een dag dat ik buikgriep kreeg. Kan er sinds die tijd niet meer aan denken en al helemaal niet eten.

    Ook word ik misselijk als ik K3 hoor en denk aan onze vakantie in Luxemburg, toen was ik 6/7 weken zwanger en heel erg misselijk, schijnbaar heeft mijn brein daar die associatie aangehangen.

    Ik heb hier geen tips voor trouwens, is wel lastig!
     
  5. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Oeh ja snap het! Vooral als je daarna buikgriep kreeg erdoor, dat heb ik gelukkig niet gehad, maar wel zooon weeïg saai gevoel van die ellendige smaak, jak..

    Haha, en wat erg zelfs met een woord. Dat je brein dat zo kan programmeren, bizar en irritant! :eek:
     
    Typicalme vindt dit leuk.
  6. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hahaha sorry, hier moet ik echt om lachen :roflmao:
    Mijn dochtertje zit in een K3-fase. Die zou me dit niet in dank af nemen :D



    Ik had het zelf heel erg met bananen in de laatste zwangerschap. Ik hoefde maar een plaatje van een banaan te zien of ik werd gewoon echt heeeel misselijk.
    Geen idee wat je hieraan kunt doen eigenlijk. Hier ging het na de zwangerschap vanzelf weer over..
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Boterkoek, ben er eens een keer zo ziek van geworden en sindsdien kan ik die vette kleffe koek niet meer verdragen haha, enige wat werkt is om er gewoon niet aan te denken ;)
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  8. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Haha ja lach maar, mijn dochter zit dus ook al 37 weken in die fase :confused: Lang leven de koptelefoon en iPad! :D
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  9. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Aaahhh ik heb met je te doen :D serieus!!
     
    Typicalme en Beausecret vinden dit leuk.
  10. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik heb dat met al het eten... als iemand de gouden tip heeft hoor ik die graag!
     
  11. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Al het eten?

    Ik had het dus met haring. Toen ik kind was vond ik dat heerlijk. Maar ik was een keer niet zo lekker en mijn vader bracht haring mee. Super lief! Alleen het kwam er snel weer uit met als gevolg dat ik 15 jaar lang geen haring meer moest! Nu lust ik het wel weer. Ik werd ook jaren lang misselijk bij de gedachte van haring. Kon ik bijna weer overgeven zo erg was het
     
    puzzelstukje en Beausecret vinden dit leuk.
  12. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ooh getver, krijg er al rillingen van.

    Ja ik heb het met al het eten. Ik haat eten. Bah zo erg dat het elke dag weer moet. Maar als ik niet eet word ik alleenmaar beroerder...
     
  13. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Hmm ik heb dat dus soms met periodes! Ben ook moeilijk met eten. Vind brood, muesli, pap soms zo goor! Krijg het dan niet weg! Maar idd je moet eten anders gaat het helemaal niet goed. Zijn er dingen die je wel lekker vind?
     
    puzzelstukje en Beausecret vinden dit leuk.
  14. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Oh dat lijkt me erg vervelend zeg! Vind je niks super lekker? Ik herken het wel een beetje hoor, soms vind ik echt helemaal niks lekker en staat eten me enorm tegen! Heb geen eetziekte ofzo verder, maar gek is dat wel.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  15. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Muesli en pap sowieso niet. Brood houd ik ook niet echt van. Vandaag een wrap gemaakt als lunch. Maar eten vind ik gewoon echt niet fijn.
     
  16. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Kan het me helemaal voorstellen!! Ik heb dan gelukkig niet hoeven overgeven, maar ook gewoon de structuur die droogte, alles staat je dan tegen eraan!
     
  17. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Dat is wel echt balen! Hoe komt dat? En avond eten en fruit?
     
  18. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ja! Dat is echt zo! Welke crackers zijn het? Ik heb het ook wel met de meergranen crackers van de appie. Vind ze ineens echt vies.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  19. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Avond eten gaat het beste. Maar als ik dan vol zit voelt het ook zo naar.

    Buiten dat, ik kokhals elke dag wel meerdere keren. Ik ben gewoon maf hahaha. Maar ik wil niet off topic gaan...
     
  20. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Zo ben ik eens kotsmisselijk geworden van frikandellen.... dat moet ik dus niét meer hebben.
    Hetzelfde geldt voor bapao broodjes..... bleggh als ik daaraan denk ga ik bijna over m'n nek. Moest eens overgeven toen ik dat gegeten had. Sindsdien moet ik het niet meer.
     

Deel Deze Pagina