Misselijk

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aaricia, 14 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aaricia

    Aaricia Lid

    9 mei 2019
    41
    12
    8
    Vrouw
    Sinds 3 dpo ben ik misselijk. Telkens rond 16u in de namiddag. Ik kan er bijna mijn klok op zetten. Niet om over te geven, maar enorm ongemakkelijk.
    Ik ben gevoelig voor misselijk zijn, vooral voor mijn ovulatie. Maar daarna is het over.
    Alleen vind ik 3dpo wat vroeg om al 'symptomen' te hebben. Ik ben zelfs een beetje bang dat ik het me inbeeld, hoewel dat heel straf zou zijn. En er ook het tijdstip is wat vreemd (meesten hele dag of enkel s morgens). Zijn er 'lotgenoten' ? Ik ben nu 7dpo
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    3 dpo misselijk komt door de progesteron en is dus geen zwangwrschapskwaal ;)

    Wel vervelend dat je er zo'n last van hebt :(
     
    Aaricia vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Op 3dpo kon je nog niet zwanger zijn. Komt of door progesteron of door toevallig een virusje, moeheid, eten noem maar op.

    Ik ben zelf ook erg gevoelig voor hormoon wisselingen, rot is dat :(
     
    Aaricia vindt dit leuk.
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Momenteel heb je progesteron in je lichaam wat ook misselijkheid kan geven. Sinds mijn miskraam in mei heb ik het nu ook na de ovulatie helaas, erg tot. 3 DPO misselijkheid als zwangerschapskwaal lijkt me erg onwaarschijnlijk omdat er nog niks ingenesteld kan zijn.

    Als je erg last hebt van de misselijkheid kan je van die misselijkheid armbandjes kopen, werken erg goed hiertegen ben ik achter.
     
    Aaricia vindt dit leuk.
  5. Aaricia

    Aaricia Lid

    9 mei 2019
    41
    12
    8
    Vrouw
    Het is wreed.. maakt dat ik nog sneller zwanger wil worden om er van af te zijn. Anderzijds vrees ik dat dit voorteken is dat ik de volle laag zal krijgen mocht ik effectief zwanger worden. Als zelfstandige is dit geen fijne gedachte o_O
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Of je gaat juist tijdens een zwangerschap blij verrast worden ;)
     
  7. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Ik voelde nooit wat na mijn eisprong, geen progesteron kwaaltjes. En bij beide zwangerschappen van begin tot eind misselijk. Dus daar is niks over te zeggen. Wie weet heb je een fijne kwaal vrije zwangerschap.
     
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Staat los van elkaar denk. Hoeft niet te betekenen dat je bij een zwangerschap ook zo misselijk gaat zijn
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Hcg en progesteron zijn echt verschillende hormonen. Dus het zegt niets. Ik was bij de eerste echt dag en nacht extreem misselijk,ik teerde volledig in. En deze zwangerschap is qua misselijkheid nog geen 10 procent van wat het bij de eerste was. Terwijl ik ook elke keer door de progesteron zo weeïg op de maag werd.
     
  10. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    Ik herken t ook.
    Sinds namiddag misselijk en gister erge kramp en steken onderin
    Nu ook 3dpo. ( bijna 4 haha)

    Er zijn vrouwen die zeggen dat het kan dat je t nu al merkt, ik moet zeggen dat ik dit herken van eerdere pogingen middels iui.
    Toch blijf ik t spannend vinden.
    Is t psychisch ( bewust of onbewust)
    Progesteron of toch voorbode van zwangerschap.

    Bij mijn zwangerschappen ook misselijk geweest, de 1 wat heftiger en langer dan de ander. T zegt uiteindelijk niets over hoe t in de zwangerschap gaat.

    Spannend @Aaricia , wanneer wil je gaan testen?
     
  11. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Altijd misselijk van het progesteron hier....en 2 keer zo erg als ik die piek heb bij mijn man in de auto, die kan nml niet zo soepel rijden :)
     
  12. nadine001

    nadine001 Fanatiek lid

    10 apr 2014
    1.794
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Ik was altijd heel erg misselijk rond de eisprong.. nu met mijn zwangerschap juist niet en bijna niet misselijk geweest! Dus het kan alle kanten op!
     
  13. Aaricia

    Aaricia Lid

    9 mei 2019
    41
    12
    8
    Vrouw
    Inderdaad en ik vraag me ook af als progesteron extra stijgt door bevruchting en dat ik het daarom voel... Ik denk vrijdag te testen. Intussen 9dpo en nog steeds misselijk .
     
    Elraange vindt dit leuk.
  14. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Progesteron stijgt niet door een bevruchting. Is afkomstig van het gele lichaam (het follikel dat het gesprongen eitje achterlaat)
     
    Aaricia en Sado vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina