Rode Hond

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bloem, 11 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem

    Bloem Actief lid

    21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Hoi,

    Ik heb gisteren de uitslag van mijn bloed onderzoek gehad. alles was op zich goed op de antistoffen van de rode hond na. Ik heb maar 4.9 antistoffen in mijn bloed en landelijk moet dat 10 zijn en plaatselijk in de omgeving 20!!
    Nu werk ik met Kinderen in de verstandelijkgehandicapten zorg, waar moet ik extra op letten en is er nog iets aan te doen nu ik dit weet?
    Ik vind het best eng omdat ik weet hoe rubella kinderen kunnen zijn vanuit mijn werk.. Kan ik op een mannier toch nog extra antie stoffen aanmaken? En hoe weet ik of mijn ongeboren kind het heeft?
    Mijn moeder weet niet meer of ik het gahad heb en of ik er tegen ben ingeent.

    Groetjes
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Bloem,

    Wat vervelend voor je, het belangrijkste is eigenlijk om niet in aanraking te komen met kinderen met rode hond. Mocht je hierover twijfelen of ben je in aanraking gekomen met kinderen met rode hond, neem dan contact op met je huisarts of verloskundige.

    In de zwangerschap, kan je je hiervoor niet laten inenten. Dit moet je dus na je bevalling en kraambed via de huisarts laten doen.

    Of je het nou wel gehad hebt of niet, gevaccineerd of niet, maakt voor ons niet zoveel uit. Ik kan me wel voorstellen dat je er zorgen over maakt.

    Succes en groetjes,
    Japke
     
  3. Bloem

    Bloem Actief lid

    21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Wat kan de huisarts of verloskundige nu nog doen als ik er toch mee in aanraking ben geweest? Moet ik dan stoppen met werken??

    Op Mijn werk weten ze ervan en de artsen zullen het gelijk door geven als er binnen de instelling zich rode hond op doet. Ik heb niet het idee dat ik er al mee in aanraking ben geweest dus maak me nog niet hel veel zorgen en ik ben zowat de eerste 3 maanden voor bij wat geloof ik het meest schadelijke kan zijn voor de baby..

    Ik heb ergens gelezen dat ik nu evt vaker kan laten bloed prikken hierop om te zien of ik er mee in aanraking ben geweest, wat gebeurt er dan met de antistoffen waarde ? gaatie omhoog??

    Alvast bedankt voor je antwoord zover..

    groetjes
     
  4. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Bloem,

    Als je in aanraking gekomen bent met rode hond, dan loop je risico's. Je kan rode hond oplopen doordat iemand met rode hond in je gezicht niest of hoest.

    Meestal hoor je dat als er ergens rode hond heerst. Dit wordt meestal aangegeven bij de deur en deze ziekte komt veelal voor bij kinderen. Je komt het af en toe tegen bij basischolen, peuterspeelzalen, kinderdagverblijven.

    Mocht je het opgelopen hebben. dan kan je via je huisarts of verloskundige kijken of je ook rode hond hebt opgelopen, je antistoffen gaan niet zo snel omhoog. Maar ze kunnen het virus in het bloed zien. En mocht dat zo zijn dan wordt er verder gekeken door de gynaecoloog, naar de zwangerschapsduur, echo, etcetera,
    Het klopt dat het gevaarlijk is voor 12 weken en rond de bevalling. Het is niet gebruikelijk dat er regelmatig bloed wordt geprikt, maar het zou kunnen dat het in sommige regio's anders is. Ik zou dat eventueel overleggen met je huisarts, wat gebruikelijk is.

    Succes en hopelijk zijn je vragen beantwoordt?

    Groetjes,
    Japke
     
  5. Bloem

    Bloem Actief lid

    21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    bedankt voor je antwoord, hier kan ik zeker wat mee..

    groetjes
     

Deel Deze Pagina