MMM afsluiten, geen brusje meer

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wies31, 14 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wies31

    wies31 Fanatiek lid

    16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    Hey,

    Wat een onzekere week is dit geweest zeg. Vanaf zondag al licht positieve testen, die langzaam wel donkerder werden, tot gister.
    Toen was ie minder donker, en vandaag zelfs alweer een omowitte test. We waren weer zo dichtbij, maar helaas is een brusje ons niet gegund. We hebben destijds al besloten dat we na de 2e IVF poging stoppen, na weer bijna 2 1/2 jaar bezig te zijn geweest voor een brusje, en moet zeggen dat dat wel zwaar valt nu het niet gelukt is. Ik sta er nog steeds wel achter, ben het hele traject hartstikke beu, en wil nu gewoon met het gezin gaan leven, en niet constant met het idee bezig te zijn wel of geen brusje te krijgen voor Sam. Maar het is zo confronterend nu het niet gelukt is. Dit eerst verwerken natuurlijk, maar zie straks ook zo op alle babyspullen weg te gaan doen enzo.....pppff, had het zo graag nog een keer willen gebruiken. GElukkig hebben we er wel andere doelen tegenover staan waar we ons op kunnen gaan storten, en waar ik ook onwijs zin in heb. MAar voor nu is dat nog een schrale troost. Hoop dat we er snel rust in kunnen vinden, en lekker kunnen gaan genieten van ons lieve mannetje. Na bij elkaar 7 jaar MMM heb ik daar ook wel onwijs zin in!!

    liefs Wies
     
  2. trotsemammavan1

    trotsemammavan1 Actief lid

    27 apr 2012
    293
    0
    16
    Wies, heel herkenbaar helaas. Wij hebben ook de keuze gemaakt om te stoppen. 3x icsi gedaan waarvan 1 keer zwanger maar helaas een Missed Abortion....

    Onze dochter is nu 5 en ook ik had het idee dat mijn leven "gedurende de MMM" was gestopt. Nu enkele maanden verder en ik moet zeggen de keuze is goed geweest. Van de verzekering konden we nog 1 poging doen maar hebben toch de keuze gemaakt om het niet te doen. Ik zit nu lekkerder in m'n vel, weer toekomstplannen aan het maken!

    We zijn zo dankbaar voor onze dochter!

    Spullen hebben wij allemaal verkocht, dat was echt voor mij nodig om afscheid te nemen.....van het geld dat we daarvan hebben gekregen hebben we onze dochter een hele mooie grote slaapkamer gegeven.

    Ik weet hoe je je voelt en ik hoop dat je met een paar maanden jezelf (en je man natuurlijk ook!) weer een beetje hebt teruggevonden.

    Dikke knuffel!
     
  3. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Goh wat een dapper besluit hebben jullie genomen. Dat wilde ik even zeggen, want ook al heb je een kindje, ik denk dat de wens voor een brusje minsten zo groot is als voor een eerste kindje. Het lijkt me erg lastig om in zo'n MMM traject te zitten als je al een kindje hebt, want die heeft ook aandacht nodig en je wilt er ook van kunnen genieten. En dan constant die behandelingen ernaast, pittig hoor!
    Ik hoop dat je het een plekje kunt geven. Veel sterkte ermee en hopelijk komt het genieten straks weer op nummer 1.

    Ik vind de oplossing voor de babyspulletjes van trotsemammam trouwens heel mooi gevonden :).
     
  4. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Wauw ik wil even zeggen dat ik je heel sterk over vind komen. Geef de tijd om het te verwerken meid dat zal lang niet altijd meevallen. Een hele dikke knuffel voor jou!

    Ik ben hier stiekem ook wel bang voor, hoewel het voor ons nog lang niet zover is en we ontzettend dankbaar zijn met een prachtige dochter en een zoontje die we voor altijd in ons hart gesloten hebben. Toch weet ik niet hoe ik ermee om zou gaan, ws ok omdat je wel moet maar ik moet er nog even niet aan denken..
    Vooral het wegdoen van de babyspullen lijkt me verschrikkel:(
     
  5. Papaver

    Papaver Niet meer actief

    Wat een dapper besluit Wies! Heel moeilijk en het zal ook nog wel even duren voordat je het echt los kunt laten. Maar de mmm slokt zoveel energie en geluk op! Snap precies wat je bedoelt. Zolang je bezig bent, staat je leven in de wacht en dat is niet fair tegenover vooral jezelf en ook je man en het kleintje dat er al is, maar ja je kan niet anders toch? Langzaamaan zal de focus verschuiven. Neem die tijd!

    Veel sterkte en ik hoop op een mooie zomer vol prachtige ervaringen met je gezin voor je!
     
  6. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wies@ Je komt idd erg sterk over , ik weet haast zeker dat binnen in jouw heel veel verdriet zit. Je besluit is erg dapper meis..


    Dikke knuffel schrijf vooral van je af kan helpen of maak gedichten hielpen mij wel heel erg.
    Lukt me op moment even niet .
    Merk ook dat ik er geen last van heb op moment dat we geen kindje krijgen.
    Het heeft tijd nodig geef het ook de tijd ! want anders vreet het veel meer aan je hoor.
    en huilen moet je vooral doen op kroppen helpt niet.
     
  7. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Respect Wies,

    Ik had in een andere discussie je verhaal al meegelezen.
    Ik heb net de eerste poging achter de rug, dus ik weet niet wat het is om te zeggen ik stop ermee.

    Strekte met het een plekje geven.
     
  8. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Och, ik krijg altijd tranen in mn ogen van zulke berichten. Wat verdrietig dat jullie het op moeten geven. Zoals de anderen al zeggen vind ik je heel sterk dat je deze beslissing neemt! Ik snap heel goed hoe emotioneel slopend dat mmm kan zijn en als je al een kindje hebt moet je daar natuurlijk ook rekening mee houden. Ik ben ook zo bang dat ik op een gegeven moment ook zo'n berichtje moet schrijven. Ik wens jullie al het geluk van de wereld toe! Knuffel!
     
  9. Jane1981

    Jane1981 VIP lid

    21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Lieve Wies, ik wil jou en je man sterkte en kracht wensen om deze moeilijke periode door te komen.
    Geniet van je gezinnetje en van jullie leven met jullie Sam.
    En wat een dappere beslissing om te stoppen en niet door gegaan ten koste van jezelf en je gezin.
     
  10. Appie

    Appie Actief lid

    28 dec 2006
    397
    0
    16
    O Wies! Wat een naar bericht:(, ik had het je zo gegund dat deze cryo bleef plakken... Je besluit heb je al eerder genoemd, ik kan me goed voorstellen dat je een streep moet trekken, maar ook dat dat heel confronterend is! Ik wil je heel veel sterkte wensen!
     
  11. wies31

    wies31 Fanatiek lid

    16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    bedankt meiden, heel lief van jullie! het gaat wel ok hoor, kan vrij snel die knop weer omzetten, en me op iets anders richten. Aangezien ik de plannen had als er geen 2e meer zou komen voor mijzelf te beginnen, ben ik daar nu volop mee bezig. Heb er echt zin in! :) En ik moet ook zeggen, met 1 kindje is het ook wel heeeeel makkelijk hoor! ;) Wrs zal ie veel vrienden krijgen, lieve vrouw en kinderen, dus nooit alleen. :)
    Alleen 1 ding, ben nog steeds niet ongesteld, en er nadert ook niets....raar....donderdag bloedprikken en maandag ons evaluatiegesprek en dan zijn we echt klaar in het zh. :)
    Jullie allen veel succes en geluk toegewenst!
     
  12. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wies@ Succes meis met het op zetten van eigen zaak.
    Knap dat je zo de knop weer om kunt zetten .
    Geniet van je kindje en veel geluk samen.

    Ow nog niet ongi ? wie weet , zou ook spanning kunnen zijn dat het weg blijft .
    Sterkte met het afsluiten in het ziekenhuis knuf .

    Mij gaat het ook erg makkelijk af de laatste tijd genieten van andere dingen helpen mij daar goed bij.
     
  13. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Heftig om daar voor te kiezen maar ook verschrikkelijk dapper.. Volg jullie eigen gevoel en dan is dat altijd goed..

    Wij gaan voor een eerste maar ik zou die keuze niet kunnen maken om te stoppen, ik kan mijn droom nog niet loslaten.
     
  14. wies31

    wies31 Fanatiek lid

    16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    Poppetje,begrijpelijk, voor de eerste.had ik.dat ook niet gedaan, waren we tor het uiterste gegaan! Heel veel succes, komt goed!
     
  15. botervliegje

    botervliegje Fanatiek lid

    30 dec 2007
    1.725
    69
    48
    Wat verdrietig Wies! Hele dikke knuffel!
    Wat goed dat je al bezig bent met andere mooie dromen. Veel geluk met jullie mooie gezin.
     

Deel Deze Pagina