MMM en overgewicht

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Jasmijne, 12 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Hoi meiden. Mijn eerste afspraak bij het ziekenhuis staat. Ik ben nog wel wat onzeker en zie vooral op tegen onderzoeken of slechte uitslagen.

    Ik ben ook wat onzeker, omdat ik wat overgewicht heb en weleens lees dat daar moeilijk over gedaan word bij vruchtbaarheidsonderzoek/behandelingen. Zijn er hier vrouwen die hier ervaring mee hebben? Wanneer ben je echt zo zwaar dat ze niet behandelen bijvoorbeeld? Ik heb een bmi van 30. Baal er best van, maar ben nog nooit dun geweest en aanleg om zwaar te worden zit erg in de familie. Ik heb mezelf wel geaccepteerd zoals ik ben, maar merk dat anderen dat vaak lastig vinden. Zeker artsen... er heerst altijd het oordeel dat je dan wel ontzettend ongezond eet. Al eet ik echt gezonder dan de meeste mensen en drink alleen water en thee. Geen zoete drankjes ofzo. Drink ook geen alcohol.

    De meeste mensen om mij heen eten veel meer, ongezonder en drinken frisdranken en zijn dun.

    Maar goed graag dus jullie ervaringen hiermee.
     
  2. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Bij ons behandelen ze vanaf BMI van 35 niet. Zit ook rond de 30
     
  3. Chantal1301

    Chantal1301 Actief lid

    23 jan 2019
    207
    76
    28
    Vrouw
    Ligt aan het ziekenhuis Erasmus doet het vanaf 28 niet meer.

    Het schijnt er ook echt aan te liggen war voor overgewicht het is zit het rond de organen of over het lichaam verdeeld is ook heel belangrijk
     
  4. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Poeh ga gelukkig niet naar erasmus. :oops:
     
  5. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Mag ik vragen in welk ziekenhuis je behandeld word?
     
  6. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik zit ook rond de 30. In onze kliniek raden ze wel aan om wat af te vallen maar we worden wel behandeld. Ik weet eigenlijk niet wat het maximum daar is.

    Kreeg via de kliniek wel hulp van een diëtist trouwens. Werd aangeraden om minder koolhydraten en meer eiwitten te eten. Regelmatig bewegen en kritisch zijn op wat je eet. Niet zomaar alles erin stoppen maar vaker kritisch kijken.
     
  7. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    In Limburg. Pb even voor locatie
    Advies was wel om 10 procent af te vallen. Zou kansen vergroten. En daar hadden ze ook een speciaal programma voor (onder begeleiding sporten 2 x per week plus diëtist). Sporten doe ik al twee keer per week. Daarnaast past het sporten qua tijden helemaal niet met de werktijden van mijn man. Dus afgeslagen. Nu 3 kilo kwijt in 3 maanden. Vind ik voldoende. Liever iedere maand een kilo en ook nog genieten van het leven dan heel strikt... naast teleurstelling van het niet zwanger zijn en iedere menstruatie te kampen met enorme migraine aanvallen heb ik ‘ellende’ genoeg met het niet zwanger zijn.
     
  8. suzies

    suzies Bekend lid

    8 jun 2015
    545
    148
    43
    Hier BMI van 36 iui gehad. Het verschil ook per arts. De ene had al toegezegd terwijl de ander het liever anders had gezien. Misschien heeft de reden van de onvruchtbaarheid ook invloed?
     
  9. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    #9 Jasmijne, 14 jul 2019
    Laatst bewerkt: 14 jul 2019
    Ja misschien dat de rede ook uitmaakt. Als je algehele leefstijl slecht is dan word het misschien ook een ander verhaal dan alleen overgewicht. Rook gelukig al lang niet meer, drink geen alcohol en geen caffeine. Laat frisdranken ook staan. Dus dat is in ieder geval al een + punt hoop ik. Eet ook best gezond. Ben helaas geen sporter. Ik haat sporten. Ik beweeg overigens wel gewoon. Heb actief werk en wandel ed. Zit bijvoorbeeld niet heel de dsg op kantoor te hangen. Hoop nog wat af te vallen. Heb te maken gehad met wat vakantie kilo's....oops. Eten op vakantie is toch altijd anders dan thuis.
     
  10. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Hier behandelen ze vanaf 35 niet en tussen de 30-35 in overleg. Zit zelf rond de 29-30 en was helemaal geen probleem. Ze zeiden wel dat hoe gezonder je BMI + leefstijl is hoe meer kans je maakt. Was voor onze intake gelukkig al 5kg kwijt. Hopelijk nog een paar voor alles begint :)
     
  11. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ik ben inmiddels bij de gyneacoloog geweest en mijn gewicht was gelukkig geen probleem. :)
     
    Kiki11111981 en Annie82 vinden dit leuk.
  12. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Fijn dat je gewicht geen belemmering geeft voor een vruchtbaarheidsbehandeling.
    Mij wilden ze 10 jaar geleden niet meer helpen omdat ik 5 kg zwaarder was dan hun richtlijnen.
    Ik heb momenteel een BMI van 42 en deze zwangerschap valt me zwaarder dan bij de eerste, toen ik 90 kg woog.
    Ik zou dus toch proberen om af te vallen. Niet alleen vanwege de extra belasting op het lichaam, maar ook omdat het allerlei extra risico’s met zich meebrengt zoals hypertensie en zwangerschapssuiker.
     

Deel Deze Pagina